Jump to content
Annons

Funkar bra med CardBus-firewire?


Runner

Recommended Posts

Köpte mig ett Saffire LE-kort förra månaden. Verkar vara ett helschysst ljudkort och det låter skitbra när det funkar, men tyvärr funkar det inte så stabilt som man skulle önska. Jag får DROPOUTS(kör sonar) titt som tätt och ibland lägger det av helt varpå jag måste starta om både sonar och kortet.

Ibland kan det gå flera timmar mellan dropouts, men när jag spelar in och kör många sessions i rad brukar de dyka upp efter bara några minuter. Det är sjukt störande och jag kan inte tänka mig det är meningen att det ska funka så dåligt.

Kortet kör jag med min nyinköpta VAIO-laptop, alltså in i 4pin-ingången med extern elförsörjning. OS är Vista men jag kör med senaste drivisarna och med tanke på hur ny datorn är tror jag inte prestandan är boven i dramat. Jag kör dessutom inte särskilt tungt(med pluggar osv) så man tycker ju att både dator och kort ska hänga med utan några problem.

Har hört att ljudkort kan vara kinkiga med vilket FW-kort man använder sig av så jag lurar lite på om det kan vara mitt problem. Det finns ju tydligen CardBus FW, funderar på om det kan vara värt att prova ett sådant, ifall mitt skulle suga då?

Ifall det inte är FW-kortet, vad kan det då vara? Finns ju en massa inställningar med latency, buffrar osv men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Kör på ASIO-mode med ganska låg latency men det är också det enda jag fipplat med.

Redigerat av Runner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...