Jump to content
Annons

KRStudio

Recommended Posts

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Det är så att vi ska ha uthyrning av vårat PA imorgon. Och dom som ska hyra ska ha 3 st monitorsystem och även 2 st effekter. Reverb på 2 mic kanaler och delay på 2 mic kanaler. Men vårat mixer bord har endast 4 st aux.

Då är frågan.

Kan man göra så att man tar monitor systemen på dom 3 första aux kanalerna. och reverbet på aux 4.

Sedan 2st insert kablar på mic 1 & 2 och har en splitt kabel på utgången och ingången på delayet?

vad tror ni?

Behöver ett snabbt svar pga att det är redan imorgon dom ska ha det.

mic 1-insert----ut in---

----in in--------

mic 2 insert----ut ut--------delay

----in ut---

//Stoffe

KR Studio

Redigerat av KRStudio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Det är så att vi ska ha uthyrning av vårat PA imorgon. Och dom som ska hyra ska ha 3 st monitorsystem och även 2 st effekter. Reverb på 2 mic kanaler och delay på 2 mic kanaler. Men vårat mixer bord har endast 4 st aux.

Då är frågan.

Kan man göra så att man tar monitor systemen på dom 3 första aux kanalerna. och reverbet på aux 4.

Sedan 2st insert kablar på mic 1 & 2 och har en splitt kabel på utgången och ingången på delayet?

vad tror ni?

Behöver ett snabbt svar pga att det är redan imorgon dom ska ha det.

mic 1-insert----ut in---

----in in--------

mic 2 insert----ut ut--------delay

----in ut---

//Stoffe

KR Studio

Är det inte lättare att skicka de kanaler du vill ha delay på till en buss och ta ut signalen till delayet via bus out?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Det är så att vi ska ha uthyrning av vårat PA imorgon. Och dom som ska hyra ska ha 3 st monitorsystem och även 2 st effekter. Reverb på 2 mic kanaler och delay på 2 mic kanaler. Men vårat mixer bord har endast 4 st aux.

Då är frågan.

Kan man göra så att man tar monitor systemen på dom 3 första aux kanalerna. och reverbet på aux 4.

Sedan 2st insert kablar på mic 1 & 2 och har en splitt kabel på utgången och ingången på delayet?

vad tror ni?

Behöver ett snabbt svar pga att det är redan imorgon dom ska ha det.

mic 1-insert----ut in---

----in in--------

mic 2 insert----ut ut--------delay

----in ut---

//Stoffe

KR Studio

Är det inte lättare att skicka de kanaler du vill ha delay på till en buss och ta ut signalen till delayet via bus out?

Redigerat av KRStudio
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...