Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade drivrutinerna till Guitar Rig 2. Kopplade in fotpedalen istÀllet för för min usb-klaviatur. Cubase kÀnde av pedalen och det funkade att lÀgga in den som midi in.

Tryckte F11 och lade till samplern Battery + kollade sÄ att samplingarna lÀt dÄ jag tryckte pÄ dem (med muspekaren). Lade Guitar Rig som in och Battery som out.

Valde Learn i Battery och tryckte ned en av knapparna pÄ Controllern. Inget hÀnde.

Testade dÀrefter med mer "vanliga" pluggar, t ex ez drummer och RA. Inget hÀnde dÀr heller. Tycker att nÄgon parameter borde röra sig.

Hur ska jag assigna pedalen till de olika pluggarna? Var i kedjan (controller - cubase - vst) Àr det som jag gÄtt vilse?

Annons
Postat

Om du tittar pÄ transportpanel, rör sig midimÀtaren nÀr du trycker pÄ knapparna? SÄ att du vet ifall den verkligen fÄr in nÄgon midisignal eller om den bara tycker att det Àr en midi-pryl du pluggat in utan att den faktiskt skickar nÄgot...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.