bettygoesagogo Postat 19 december 2008 Postat 19 december 2008 Installerade drivrutinerna till Guitar Rig 2. Kopplade in fotpedalen istÀllet för för min usb-klaviatur. Cubase kÀnde av pedalen och det funkade att lÀgga in den som midi in. Tryckte F11 och lade till samplern Battery + kollade sÄ att samplingarna lÀt dÄ jag tryckte pÄ dem (med muspekaren). Lade Guitar Rig som in och Battery som out. Valde Learn i Battery och tryckte ned en av knapparna pÄ Controllern. Inget hÀnde. Testade dÀrefter med mer "vanliga" pluggar, t ex ez drummer och RA. Inget hÀnde dÀr heller. Tycker att nÄgon parameter borde röra sig. Hur ska jag assigna pedalen till de olika pluggarna? Var i kedjan (controller - cubase - vst) Àr det som jag gÄtt vilse?
Fertan Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Om du tittar pÄ transportpanel, rör sig midimÀtaren nÀr du trycker pÄ knapparna? SÄ att du vet ifall den verkligen fÄr in nÄgon midisignal eller om den bara tycker att det Àr en midi-pryl du pluggat in utan att den faktiskt skickar nÄgot...
bettygoesagogo Postat 22 december 2008 TrÄdstartare Postat 22 december 2008 Nej, dessvÀrre sÄ blir det inget utslag alls. Inte ens nÀr jag Àndrar Guitar Rig till All Midi Inputs.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.