Jump to content
Annons

Tråden för de som blivit nöjda med ett arbete!


hwasser

Recommended Posts

Ja, bara för att jag är så otroligt nöjd med bandets första låt så tänkte jag skapa en tråd där vi delar med oss sprudlande glädje över att ha fått till någonting bra ! 😉

Gitarristen lade klart guran i helgen på bandets första låt, blev så grymt bra att man flög upp i taket! Dock så måste låtens två solon snickras om lite, han spelar fort som fasen men tappade några toner när han spelade (han hade spelat i två timmar men envisades om att inte vila fingrarna, haha, så gitarrister kan vara!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag älskar när man har i huvudet precis hur det ska låta och så kommer en annan musiker in och gör sin grej HELT annorlunda än vad man hade tänkt. Ofta blir det mycket bättre än det man hade i huvudet och en euforisk känsla infinner sig. 😉

Har hänt mig flera gånger. Det coolaste är när det blir flera såna grejer på raken - en sångare gör fantastiska sångmelodier man inte kunnat föreställa sig, trummisen överraskar, någon studiojeppe kommer med ett skitbra förslag.

Jag håller verkligen med Kirsti Tomita angående det där att man kan bli "kär" i nån som gör en imponerande musikalisk grej. Helt platoniskt men lika härligt, hahahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis lyssnat igenom mastringen av den produktion jag pysslat med senaste månaden och känner mig mycket nöjd! 😛

Samma här faktiskt.. Fast det var ju min produktion som jag lyssat på. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis lyssnat igenom mastringen av den produktion jag pysslat med senaste månaden och känner mig mycket nöjd! 😛

Samma här faktiskt.. Fast det var ju min produktion som jag lyssat på. 😛

Jag är också nöjd med mastringen av din produktion. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis lyssnat igenom mastringen av den produktion jag pysslat med senaste månaden och känner mig mycket nöjd! 🙂

Samma här faktiskt.. Fast det var ju min produktion som jag lyssat på. 😉

Jag är också nöjd med mastringen av din produktion. 😲

bra det.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis lyssnat igenom mastringen av den produktion jag pysslat med senaste månaden och känner mig mycket nöjd! 🙂

Samma här faktiskt.. Fast det var ju min produktion som jag lyssat på. 😉

Jag är också nöjd med mastringen av din produktion. 😲

bra det.. 😲

Detsamma! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis lyssnat igenom mastringen av den produktion jag pysslat med senaste månaden och känner mig mycket nöjd! 🙂

Samma här faktiskt.. Fast det var ju min produktion som jag lyssat på. 😉

Jag är också nöjd med mastringen av din produktion. 😲

bra det.. 😲

Detsamma! 🙂

🙂 Jag hänger inte riktigt med i svängarna, men positiviteten i denna tråden är kickass!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nöjd med ett pianostycke jag skrev när jag gick i ettan på gymnasiet, till min blivande flickvän. Den bidrog kraftigt till ett stipendium jag fick på 8000. Stycket är fortfarande bland det mest musikaliska jag gjort.

Intressant RB, något du har inspelat? Vore kul att höra. 😲

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nöjd med ett pianostycke jag skrev när jag gick i ettan på gymnasiet, till min blivande flickvän. Den bidrog kraftigt till ett stipendium jag fick på 8000. Stycket är fortfarande bland det mest musikaliska jag gjort.

Intressant RB, något du har inspelat? Vore kul att höra. 😲

/M

Jo det är inspelat. Kanske lägger upp det här nån dag, vi får se. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag funderar på att köpa en gammal grön stämpelklocka som man stoppar ner ett papperskort i när man ska stämpla. Den tänkte jag ha på skithuset så jag kan föra statistik hur ofta och hur länge jag sitter där. Det kan vara bra när man ska planera sina inhandlingar av föda vs skithuspapper.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mixat första låten på min kommande singel, eller vad man säger nu för tiden.

Den är jag jättenöjd med.

Blev bättre än förväntat. Lejde förvisso ut jobbet men man är ju med och tar besluten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ nu har jag 3 miljoner gigabyte mot tidigare 4 byte.

Förstå vilken skillnad 🙂

Ja, verkligen. Innan fick jag bara plats med en textfil utan text i, som jag inte kunde kolla på för jag fick inte plats med något operativsystem, men nu har jag hela internet på datorn. Kan verkligen rekommendera det framför trådlösa alternativ som mobilt internet och sånt. Det går supersnabbt helt enkelt!!! 😮

Sen är jag också sjukt nöjd för att jag har precis kommit hem med en ny akustisk bas! Haha!!!! 🙁 Sjukt efterlängtad sak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
SÅ nu har jag 3 miljoner gigabyte mot tidigare 4 byte.

Förstå vilken skillnad 😮

Ja, verkligen. Innan fick jag bara plats med en textfil utan text i, som jag inte kunde kolla på för jag fick inte plats med något operativsystem, men nu har jag hela internet på datorn. Kan verkligen rekommendera det framför trådlösa alternativ som mobilt internet och sånt. Det går supersnabbt helt enkelt!!! 🙁

Sen är jag också sjukt nöjd för att jag har precis kommit hem med en ny akustisk bas! Haha!!!! 🙂 Sjukt efterlängtad sak!

Jag skulle vilja ha en kontrabas 4/4... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är precis klar med mitt första musikinspelningsprojekt 😮 Mycket nöjd. Hade tänkt lägga ut det här så småningom för att få lite tips vid mixningen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt sjukt nöjd med min nya låt som jag skrivit, som bara väntar på att få bli inspelad! En skönt skum minimalistisk (bara sång och en gitarr) blues-inspirerad historia. Den har fått vila sådär precis lagom, så jag kunnat ändra allt jag inte var helt säker på. Hoppas jag är lika nöjd när jag spelat in den! Tänkte spela in den live såfort jag får tid. Köpt nya grejor har jag också, som ska få premiäranvändas på den (Alesis i|O 26 och två Line Audio CM3).

🙂

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är extra nöjd med flera saker just nu.

1. Spelade in en otroligt duktig 13-årig tjej härom dagen. Hon har aldrig spelat in tidigare, utan bara stått på scen - men fann sig snabbt tillrätta både med studiosituationen med lurar - och lyckades t o m acceptera sin egen röst ganska snabbt - efter viss tvekan i början ("låter jag verkligen sådär konstigt...?"). Ser verkligen fram emot nästa gång. 🙁

2. Min nybyggda dator går som tåget - och håller ungefär halva temperaturen vid full belastning jämfört med den gamla Prescott-spisplattan (och så har jag varit tvungen att sätta igång elementet i studion när det har varit kallt, i stället för att låta datorn sköta uppvärmningen... 🙂 ).

3. Det är snart Jul - och man är ledig lite längre och kan hinna med att dra nätverkskabel och lite annat smått och gott som har fått vänta. 🙂 Kanske skulle man försöka hinna städa lite i studion också... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...