Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjosan! Jag dualscreenar (Tuffaste svengelskaverbet, like, ever?) och har sequencern i Reason 3 på högra skärmen. På vänstra skärmen så har jag racket. Nu undrar jag om man kan göra så att man ser både framsidan och baksidan av racket på samma gång? Och gärna så att man scrollar ned på t.ex. baksidan så följer framsidan med i scrollningen.

Detta är självklart inte skitviktigt utan mest för bekvämlighet!

Annons
Postat

Nej, det går tyvärr inte såvitt jag vet. Den enda uppdelningen av fönster man kan göra i Reason är just den mellan sequencern och racket.

• 2 år senare...
Postat

Tänkte just säga att "det där har väl efterfrågats tidigare", och så såg jag att trådstarten var tre år gammal. Antar att Propellerheads känner till att det finns en efterfrågan på den funktionen, så jag gissar att det av någon anledning inte går att lösa.

Reason tar upp sån liten yta på en relativt stor skärm att man lätt skulle kunna använda en sån funktion även om man bara har en skärm. Vore oerhört smidigt.

Postat

Skaffa Record så blir det mer överskådligt. Lägg alla grejer i combinators så har du koll.

Postat

Allmänt så borde Propellerheads jobba på att få reason mer lättöverskådligt imo... Scrolla i evigheter för att hitta rätt kompressor bland nio stycken är ganska jobbigt.

Som sagt, lättöverskådligt hänger mycket ihop med hur du jobbar med programmet. Gruppera ihop dina instrument och fäll ihop de maskiner du inte behöver pilla på. Då blir inte racket så högt.

Ett tips är att du klickar tejpen och namnger prylarna t ex Piano EQ så är det inga problem att hitta rätt maskin.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.