Jump to content
Annons

Vilken låt lyssnar du på just nu?


android

Recommended Posts

Annons
  • Svar 7,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Lars Winnerbäck - Du Hade Tid

Har du hört Ani Difranco - You had time

Vem var först?

Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter :rolleyes:

.Viktor

Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester

Snart: Marc Broussard - Hope for me yet

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Winnerbäck - Du Hade Tid

Har du hört Ani Difranco - You had time

Vem var först?

Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 😄

.Viktor

Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester

Snart: Marc Broussard - Hope for me yet

Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. :rolleyes:

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Winnerbäck - Du Hade Tid

Har du hört Ani Difranco - You had time

Vem var först?

Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 🙂

.Viktor

Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester

Snart: Marc Broussard - Hope for me yet

Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. 😄

Ehm...

Vad är det för låt? Jag har den inte, om den inte är väldigt känd så att mina föräldrar har den på nån gammal skiva utan att jag vet om det. :rolleyes:

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Winnerbäck - Du Hade Tid

Har du hört Ani Difranco - You had time

Vem var först?

Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 🙂

.Viktor

Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester

Snart: Marc Broussard - Hope for me yet

Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. 😎

Ehm...

Vad är det för låt? Jag har den inte, om den inte är väldigt känd så att mina föräldrar har den på nån gammal skiva utan att jag vet om det. :rolleyes:

.Viktor

Hon är en Amerikan som släppt flera skivor på 2000talet. Och jag tror att det är hon som skrivit "du hade tid" Winnerbäck har bara gjort sitt arr på den. Trodde han skrev allt sitt förutom humlegården.

Personligen föredrar jag orginalet även fast jag är Winnerbäck fan.

Det är piano med härliga färgningar som intro och hon har en vacker röst.

För att inte driva detta längre, vilket visserligen är trådens mening men man måste prioritera sin tid.

Så se detta som ett tips. Gillar du "du hade tid" så lyssna på Ani Difrancos skiva "out of range" nästa gång du är i en skivaffär.

You may like it. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ray of light - Ketil Bjørnstad : Floating

Ketil Bjørnstad: piano

Palle Danielsson: Double bass

Marilyn Mazur: Drums & percussion

Underbar skiva. Inte vanlig triojazz. Sparsamt med solon, snarare utveckling av melodiken och teman. Mazur är en ovanlig slagverkare med ett eget uttryck. Låter inte som en traditionell jazztrummis - vilket bidrar till andra färgningar och passar perfekt till Bjørnstads kompositioner. Palle är alltid underbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Winnerbäck - Du Hade Tid

Har du hört Ani Difranco - You had time

Vem var först?

Båda låtarna är grymt bra... men Difranco var först. Winnerbäck gjorde en svensk version av den. Detta kan man bekfräfta genom att kolla i häftet till "Live - För Dig"-skivan. Där står det typ "Alltext och musik av Lars Winnerbäck utom spår 11 "You Had Time" av Ani Difranco, svensk text L.W."

Jag upptäckte detta när jag läste "40 låtar" av Nick Hornby, där han nämner "You Had Time". Det verkade konstigt att båda låtarna hade samma namn fast på olika språk och handlade om samma sak, så jag slet fram skivhäftet till "Live - För dig" och upptäckte att Ani Difranco gjort den först... Jag tankade låten och lyssnade på den, vilket ledde till att jag rusade iväg och köpte skivan en vecka senare.

Simon & Garfunkel - The Boxer

Link to comment
Dela på andra sajter

Celldweller - The Last Firstborn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...