Jump to content
Annons

Pro Tools "färgade" tangentbord!


Pusa

Recommended Posts

Hade tänkt göra en provisorisk PC-lösning på pro tools tangentbord för att lära mig genvägarna... (är ju Cubase helt igenom än så länge... *suck*)

Eftersom det inte finns något tangentbord för PC, så tänkte jag att om någon har ett för MAC, så kanske de kunde ta lite bilder av sitt, så man får lite hum om hur det är tänkt... (hade tänkt börja spraymåla knappar jag tagig av från ett gammalt tangentbord) så finns det någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig med detta problem.. (Har kollat överallt på nätet.. det finns INGA bilder som visar knappar i detalj över tangentbordet.. och i min manual finns inga bilder, utan bara text som säger HUR genvägarna sitter.. skulle vilja se det visuellt för att få lite idéer om hur jag kan lösa det rent praktiskt..

MVH

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sett att man får med små "klisterlappar" att sätta på sina ordinarie tangentbord när man köper HD system, borde det inte gå att få tag på en sådan karta från en handlare eller någon kompis som har ett HD system?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det något åt detta håll du är ute efter??http://www.logickeyboard.com/shop/default....assShopClosed=1

Ja, precis.. (Fast inte för Logic då, utan för Pro Tools...)

Dock heller inte för 2500 kr som återförsäljare i Sverige tar för ett färgat tangentbord.. 😛 (Sen finns det ju inget bord för PC heller, så det är helt dött om man inte gör ett själv...) .. det är väl saftigt för typ 20 knapper tycker jag, så jag vill ha närbilder på ett bord som jag sen kan utföra på mina tangenter i vår studio..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett att man får med små "klisterlappar" att sätta på sina ordinarie tangentbord när man köper HD system, borde det inte gå att få tag på en sådan karta från en handlare eller någon kompis som har ett HD system?

DET låter mkt intressant, det skall jag genast kolla upp.. får ringa under dagen tror jag.. (vi köpte ju grejer av musikaffären för typ 25000, så det tycker man ju att de kan sponsra med... )

Tackar så mkt för tipset.. mer än jag visste..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i alla fall en hel del bilder att hitta på nätet, från diverse olika vinklar, även på ProtoolsKeyboard......sök på google så hitta du nog.

Jag har letat som satan.. jag kan inte hitta några iaf.. men jag skall ta och leta lite till innan jag ger ett definitivt "det-finns-inte-svar.. " 😛

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

www.google.com

sökord: "protools keyboard"

klicka på "bilder" över sökrutan

Där finns det ett par bilder....dock olika, så jag vet inte vilken som är rätt...!?

annan bra länk, kanske redan har koll på: http://www.digidesign.com/digizine/archive...ortcuts_WIN.pdf

Bild på tangenbord finns längre ner i listan: http://www.notable.com/gear/gear_bot.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, den ena bilden kan möjligen visa vad vissa av tangenterna skall vara... Nice..

Sidan med alla shortcuts hade jag redan, och jag tänkte utgå från den, men det är svårt att veta hur de har tänkt med upplägget om man inte kan se ett bord i närbild samtidigt.. Fast det får väl gå på ett eller annat sätt..

Tack iaf!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag har något som du kanske skulle gilla. Kolla in Detta

DET där var ju helt löjligt.. satan... jag sitter här nästan tårögd.. så som jag har letat överallt.. (Måste vara sämst i världen på att leta.. men ändå.. jag har suttit med detta i 3 dgr och letat till och från.. )

Tack verkligen!!!!!!

I min medlemspresentation så var det någon som nämnde att man blir beroende av detta forum, och successivt ökar missbruket.. Till sist gifter man sig med någon på forumet... och ta mig fan, det är nära jag friar till dig här och nu.. 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...