Jump to content
Annons

DBX eller Behringer?

Alexander J.D (oregistrerad)

Recommended Posts

Alexander J.D (oregistrerad)
Postat

Tja!

Jag har en SM7b mic och har nu bara preamp och mixer och känner att jag är sugen på att köpa in en kompressor/gate då jag är sugen på att mer kunna experimentera med ljudet

Har funderat på en DBX 266XL ,eller något från Behringer (t.ex Behringer Autocom, Composer och liknande)

Vad tror ni är bäst/mest prisvärt?

Vore jättetacksam för svar

God Jul

/Alex

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

dbx före behringer. Jag tror inte att speciellt många kan höra skilnaden bra nog för att identfiera en behringer kompressor mot en dbx 266XL.

Men en behringer är usel bygg kvalitet men låter oftast OK. De prylarna som går på 240v brukar brumma rent mekaniskt vilket gör

de otrevliga att ha i en studio. Det kostar några hundralappar till för en dbx men det är värt det.

drloop (oregistrerad)
Postat
  Claes sa:
  drloop sa:
DBX skulle jag också välja eller varför inte den här som låter kanonbra men som är ful som stryk.

http://www.fmraudio.com/RNC1773.HTM

RNC är kanonbra för en liten prislapp. Främst till sång. 🙂

Jag har faktiskt reviderat min uppfattning om RNC. Den smäller på duktigt på trummor också.

Men den är kanon på sång, helt klart.

Postat
  drloop sa:
  Claes sa:
  drloop sa:
DBX skulle jag också välja eller varför inte den här som låter kanonbra men som är ful som stryk.

http://www.fmraudio.com/RNC1773.HTM

RNC är kanonbra för en liten prislapp. Främst till sång. 🙂

Jag har faktiskt reviderat min uppfattning om RNC. Den smäller på duktigt på trummor också.

Men den är kanon på sång, helt klart.

Den kan vara lite för slö till trummor - men det beror förstås på vilken effekt man är ute efter, så det är väl som vanligt, en smaksak... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.