Jump to content
Annons

GENESIS


the610

Recommended Posts

Annons
absolut det bästa jag har hört och nära på det enda jag lyssnar på/har lyssnat på de senaste 8 månaderna, perfekt!

Obegripligt! Nursery Rhyme, Lamb lies down och Selling England by the pound är ju hopplösa radio-hit-plattor med slarviga musiker som gör otroligt banala låtar. Nä, tacka vet jag Phil Collins-eran utan Hacket och Gabriel, särskilt nu på slutet med höjdpunkter som I can't dance eller ännu hellre Phillans Sussudio eller varför inte Mike and the Mechanics där Rutherford äntligen får utlopp för hela sin musikalitet.

...not

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Obegripligt! Nursery Rhyme, Lamb lies down och Selling England by the pound är ju hopplösa radio-hit-plattor med slarviga musiker som gör otroligt banala låtar. Nä, tacka vet jag Phil Collins-eran utan Hacket och Gabriel, särskilt nu på slutet med höjdpunkter som I can't dance eller ännu hellre Phillans Sussudio eller varför inte Mike and the Mechanics där Rutherford äntligen får utlopp för hela sin musikalitet.

...not

☺️🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

absolut det bästa jag har hört och nära på det enda jag lyssnar på/har lyssnat på de senaste 8 månaderna, perfekt!

Obegripligt! Nursery Rhyme, Lamb lies down och Selling England by the pound är ju hopplösa radio-hit-plattor med slarviga musiker som gör otroligt banala låtar. Nä, tacka vet jag Phil Collins-eran utan Hacket och Gabriel, särskilt nu på slutet med höjdpunkter som I can't dance eller ännu hellre Phillans Sussudio eller varför inte Mike and the Mechanics där Rutherford äntligen får utlopp för hela sin musikalitet.

Invisible touch måste vara den absolut bästa låten genom tiderna. Och den där fantastiska i can feel it coming. Faktum är att Peter Gabriel inte sjunger en tiodel så bra som phillan

DubbelNot !!!

Däremot är Lamb lies down on Brodway en av de bästa temaplattor som någonsin gjorts. Peter Gabriel kan bli lite jobbig ibland när han bara använder sin psykoanalys som textmaterial 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var kusligt att gå och vänta på A Trick...då man trodde att det var över efter Gabriel men så blev det ju inte. Collins höll väl måttet och ytterligare en platta var väl OK...men sen........ 😛

Jag håller med trådskaparen och även Egget, Lamb tycker jag står sig väl i den genren och periodvis är det den enda som snurrar i hemmet till mina barns och frus stora frustration...Dom är mera inne på Maroon5 🙂

karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Obegripligt! Nursery Rhyme, Lamb lies down och Selling England by the pound är ju hopplösa radio-hit-plattor med slarviga musiker som gör otroligt banala låtar. Nä, tacka vet jag Phil Collins-eran utan Hacket och Gabriel, särskilt nu på slutet med höjdpunkter som I can't dance eller ännu hellre Phillans Sussudio eller varför inte Mike and the Mechanics där Rutherford äntligen får utlopp för hela sin musikalitet.

...not

aaaaa. jag vet inte, tycker mycket av genesis-grejen dog när phil tog över sången, kan iofs ha att göra med att 80-talet kom, för det sabbade ju alla bra band utom king crimson, hehe.

jo, slarviga musiker, det har du fullkomligt rätt i, men jag gillar det som fan, det blir ju liksom en charmig grej att "oj, vi har inte råd att ta om det där" eller bara "skitsamma".

Phil skötte sig rätt bra på de två skivor som släpptes efter gabriel hoppade av, men sen... uuuuuh.. pallar inte.

Redigerat av the610
Link to comment
Dela på andra sajter

Poppen Postat den 17 November 2004, 16:33

På tal om Phil Collins, kolla in Brand X. Phil på trummor....

Guld...där visar han verkligen att han är en god trumslagare, för att inte tala om P.Jones på bas, guld... An orthodox behavier:D 😛 är min favvis

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

aaaaa. jag vet inte, tycker mycket av genesis-grejen dog när phil tog över sången, kan iofs ha att göra med att 80-talet kom, för det sabbade ju alla bra band utom king crimson, hehe.

jo, slarviga musiker, det har du fullkomligt rätt i, men jag gillar det som fan, det blir ju liksom en charmig grej att "oj, vi har inte råd att ta om det där" eller bara "skitsamma".

Phil skötte sig rätt bra på de två skivor som släpptes efter gabriel hoppade av, men sen... uuuuuh.. pallar inte.

Missade du ironin? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
...periodvis är det den enda som snurrar i hemmet till mina barns och frus stora frustration... 🙂

karl 🙂

😄 Min fru ogillar också när jag spelar Genesis..."de spelar i otakt" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

I Dance on a volcano visar PC att han är en riktig trummis, inte mycket sånt man hör från killen dom senaste tio åren...

Nää, visst är det sorgligt.Killen har väl nog med deg för att skita i Tarzan och pyssla med bättre grejor...Suck

Jag glömmer aldrig Knebworth , midsommarafton -77 24.00,Dom inleder med Dance on a volcano

Det var tider det..... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Att dom behöll gruppnamnet utan Gabriel är ju snudd på falsk marknadsföring.

Jamen, att de fortfarande heter Genesis då? Nu har även Collins slutat och nye sångaren försöker såååå mycket att låta som Collins! Erkänn ändå att Calling all Stations är den bästa Genesis-plattan!

...not! 🙂

Om den känns för provokativ kan ni ju alltid köpa Tony Banks "klassiska" platta på NAXOS-labeln (CMM). Gräslig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

den känns för provokativ kan ni ju alltid köpa Tony Banks "klassiska" platta på NAXOS-labeln (CMM). Gräslig 🙂

Hoho, jag minns "This is love" med Tony Banks från tidigt 80-tal. Lät precis som Nik Kershaw.... Har även nördat mig med Smallcreeps day av Mike Rutherford och det är faktiskt helt okej läsa-bok-musik, låter som tama Genesis-b-sidor alltihop...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå får man väl tänka sig att alla bidrog till det typiska Genesis tänket....utan TB skulle det inte vara ett bra intro på Watcher of the skies samtidigt som jag håller med Hamma om hans soloplattor , inte vidare värst kul...men utan bollplank inom gruppen så blev det ganska platt även om man hör att han har kanske det största fingret med på den tiden i Genesis melodik...Gabriel hade rösten.... Banks harmonierna...vidare Rutherfords gitarrslingor som kanske mera utvecklade i samarbete med Anthony Phillips där tre ibland fyrstämmiga ackustiska komp ligger som en matta bakom Gabriels röst...personligen tycker jag att Hackett inte bidrog med så jättemycket på den tiden , ganska yxigt gitarrspel en del bra solon och Collins tror jag inte hade börjat komponerat själv ännu och när han sedan gör det så gick det utför...Den bästa låten måste nästan ändå vara Missunderstanding

...not 😠

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om Phil Collins, kolla in Brand X. Phil på trummor....

Men skippa Do they Hurt?. Brand X's sämsta platta, anser jag i alla fall...

Om jag inte missminner mig så är öppningsspåret Don't make waves och det är en låt som inte går av för hackor..... 😠

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...