Jump to content
Annons

Allvarligt....vem gillar detta förutom 16-åriga småtjejer?


sockerbagaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Nej det här suger. Kan tänka mig finns tonårsbrudar som blir till sig i trosorna av det här men en annan som mig? Nä skulle aldrig tro det. 😏 Ungefär samma skit som nån låt med några småflickor...tror den hette rosa helikopter eller nåt sånt. Ett jävla skit i alla fall. Sånt skit är bara till för att plocka stålar av kidsen och inte frågan om vara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det här suger. Kan tänka mig finns tonårsbrudar som blir till sig i trosorna av det här men en annan som mig? Nä skulle aldrig tro det. 😄 Ungefär samma skit som nån låt med några småflickor...tror den hette rosa helikopter eller nåt sånt. Ett jävla skit i alla fall. Sånt skit är bara till för att plocka stålar av kidsen och inte frågan om vara bra.

Har för mig att det var "Rosa Helikopter" med "Peaches" 😄

..och det var det med...

http://se.youtube.com/watch?v=4Hlw5lHns5Q

här är den ju, bra att den är lagd under "Komedi" haha! dom är ju fan bara 6 år gamla lr nått 🙂

och det värsta måste vara att mina vänner/grannar lyssnat seriöst på den här låten, och fortfarande gör tror...

så går det när man bor på landet 😏

Redigerat av Fangus
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick länk av "tribemaster"....Stekarsnubbe-wannabe....allvarligt talat är det nån som gillar detta?

http://se.youtube.com/watch?v=EpzISJxs2wc

Jag tappar fattningen lite .. man vet inte vilken nivå man ska "tycka" om det här ifrån.

Man kan ju inte bedöma en 9-åring på samma sätt som en 19-åring, och inte en 19-åring på samma sätt som en 29-åring heller.

Men det här verkar vara en 19-åring som är riktigt bra, bedömd som 9-åring 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ligger den här tråden i Medlemspresentationer?

Låten sög iallafall.. verkar som Basshunter ynglat av sig massa wannabe's. 🙂

Angående Peaches med Rosa Helikopter, så är ju ena sångaren där numera en av sångarna i West End Girls:

Isabelle Erkendal, som är dotter till Hans Erkendal, sångaren i The Mobile Homes/Sapporo 72 ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst, ur ren musikalisk synvinkel så suger ju detta fett ... men, ur ren kommersiell synvinkel så är ju killen ett geni! Skulle inte förvåna mig en sekund om han satt och kammade in multum när nästnästa års STIM-utbetalning kommer! Och varför inte ... sen kan han ju använda alla sina stålar till att sitta hemma och knåpa på sina pretantiösa jazz/folk-låtar som ingen vill lyssna på. :-)

Nej, skämt åsido men jag tror inte han har några direkt musikaliska ambitioner och då tycker inte jag man ska bedöma honom efter dessa heller. Däremot så verkar han ha satsat på en hit och det tycker jag han har lyckats med. Den är tillräckligt catchig och irriterande för att nå de största dansgolven tillsammans med, som ni nämnde, aborrjägaren. ;-) Jag tycker faktiskt att denna killen inte bara har avynglats från aborrjägarn själv utan också lyckats vara ännu mer irriterande och plågsam.

Så, tio tummar upp för affärsmannasinnet ... och det musikaliska, varför kommentera det?

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sedan ett par år eller öööh ja det är ju bara drygt ett år, ju hihi, är jag ju inte tonåring längre så vad vet jag men fy det här var det sämsta jag sett/hört på länge. Killen borde skämmas över sin pinsamhet och spana in lite demos på det här forumet istället. EDIT pinsamt entry.

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sedan ett par år eller öööh ja det är ju bara drygt ett år, ju hihi, är jag ju inte tonåring längre så vad vet jag men fy det här var det sämsta jag sett/hört på länge. Killen borde skämmas över sin pinsamhet och spana in lite demos på det här forumet istället. EDIT pinsamt entry.

Fast något säger mig att du hade bättre smak än så även som 16-åring.

Jag har ärligt talat svårt att avgöra om det är en parodi eller wannabe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen är inte direkt förtjust i detta.

Men det svänger och enkla texter som sätter sig i huvudet. Helt ok melodier också. Såklart det funkar!

Folk kommer att säga "Ne fy fan de den skitlåten", sen när de springer fulla på Harrys kan alla texten och sjunger med. Plus stekar näven i luften =P

Lite trött på FL Studio soundet dock. Alla dessa låtar innehåller tammef-n samma instrument och uppbyggnad. Kom igen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen är inte direkt förtjust i detta.

Men det svänger och enkla texter som sätter sig i huvudet. Helt ok melodier också. Såklart det funkar!

Folk kommer att säga "Ne fy fan de den skitlåten", sen när de springer fulla på Harrys kan alla texten och sjunger med. Plus stekar näven i luften =P

Lite trött på FL Studio soundet dock. Alla dessa låtar innehåller tammef-n samma instrument och uppbyggnad. Kom igen nu!

Melodin om något är väl bl a vad som skulle tippa den här låten? Den är lite för tråkig och inte tillräckligt "glad", eller hur man ska förklara't. Botten Anna är ju lite mer uppåthoppahoppa, medan den här är lite seg och bara genombeige med en grymt kass text.

Kanske bara är jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen är inte direkt förtjust i detta.

Men det svänger och enkla texter som sätter sig i huvudet. Helt ok melodier också. Såklart det funkar!

Folk kommer att säga "Ne fy fan de den skitlåten", sen när de springer fulla på Harrys kan alla texten och sjunger med. Plus stekar näven i luften =P

Lite trött på FL Studio soundet dock. Alla dessa låtar innehåller tammef-n samma instrument och uppbyggnad. Kom igen nu!

Melodin om något är väl bl a vad som skulle tippa den här låten? Den är lite för tråkig och inte tillräckligt "glad", eller hur man ska förklara't. Botten Anna är ju lite mer uppåthoppahoppa, medan den här är lite seg och bara genombeige med en grymt kass text.

Kanske bara är jag 😄

Well du har några poänger men jag vet att när Boten Anna släpptes gick samma tugg. Timingen på den låten var dock lite bättre(ett par månader innan sommaren). Var även snack om att Basshunter hade snott melodin och text från en liten fjortis på Lunarstorm. Detta är dock bara vad jag hört och inget jag tar ställning till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, tio tummar upp för affärsmannasinnet

Om jag hade tjänat storkovan på att dumpa olja i havet, hade du då varit lika snabb att berömma mitt sinne för affärer?

Denhär killen försöker ju också tjäna pengar på att förpesta miljön 😄

Haha, nej det hade jag inte ... men jag vet inte om jag vill jämföra något som endast handlar om smak med nåt som oavsett vad man tycker om det förstör miljön ... ;-)

Men sjyst liknelse likaså. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag sa va ja tyckte om skiten på youtube, nån sekund efter det fick ja vänförfrågan på min MySpace... av han såklart!

Om Sven D’Navia

"Sven D'Navia - Biografi (the scandinavian version)"

Svenskättade Sven D'Navia är född i Cape Town, Sydafrika. Hans far är toppdiplomat i sydostasien och hans mamma är skandinaviens första kvinnliga fotbollsproffs.

Han reser ständigt över hela världen men glömmer aldrig sina rötter. Han var en av dom första som producerade musik på en laptop

Under sina sprakande äventyrsresor delar han med sig av skandinaviska seder och myter. Han beskriver sin musik som Scandinavian MegaDance och anser sig själv vara ledande i denna genre.

Hans beskrivning på hans MySpace...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hmm... jag sa va ja tyckte om skiten på youtube, nån sekund efter det fick ja vänförfrågan på min MySpace... av han såklart!
Om Sven D’Navia

"Sven D'Navia - Biografi (the scandinavian version)"

Svenskättade Sven D'Navia är född i Cape Town, Sydafrika. Hans far är toppdiplomat i sydostasien och hans mamma är skandinaviens första kvinnliga fotbollsproffs.

Han reser ständigt över hela världen men glömmer aldrig sina rötter. Han var en av dom första som producerade musik på en laptop

Under sina sprakande äventyrsresor delar han med sig av skandinaviska seder och myter. Han beskriver sin musik som Scandinavian MegaDance och anser sig själv vara ledande i denna genre.

Hans beskrivning på hans MySpace...

😏🙁😆 Ja allt det där kan man påstå för folk som inte ens knappt vet vad Sverige är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag sa va ja tyckte om skiten på youtube, nån sekund efter det fick ja vänförfrågan på min MySpace... av han såklart!
Om Sven D’Navia

"Sven D'Navia - Biografi (the scandinavian version)"

Svenskättade Sven D'Navia är född i Cape Town, Sydafrika. Hans far är toppdiplomat i sydostasien och hans mamma är skandinaviens första kvinnliga fotbollsproffs.

Han reser ständigt över hela världen men glömmer aldrig sina rötter. Han var en av dom första som producerade musik på en laptop

Under sina sprakande äventyrsresor delar han med sig av skandinaviska seder och myter. Han beskriver sin musik som Scandinavian MegaDance och anser sig själv vara ledande i denna genre.

Hans beskrivning på hans MySpace...

Hahahaha! Fy fan vad skön! :-) Jag ska ändra min myspace-info nu ... till:

///

Svenskättade Jonnie Holmberg är född i Växjö, Småland. Hans far är toppsvetsare i Tingsryd och hans mamma är Helsingörs mest högutbildade tågvärd.

Han reser ständigt till och från replokalen men glömmer aldrig var han bor. Han var en av de första som producerade musik med trummor.

Under sina sprakande monitorer delar han med sig av sina småländska seder och myter. Han beskriver sin musik som Falun MegaBamBam!!! och anser sig själv vara ensam i denna genre.

///

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha! Fy fan vad skön! :-) Jag ska ändra min myspace-info nu ... till:

///

Svenskättade Jonnie Holmberg är född i Växjö, Småland. Hans far är toppsvetsare i Tingsryd och hans mamma är Helsingörs mest högutbildade tågvärd.

Han reser ständigt till och från replokalen men glömmer aldrig var han bor. Han var en av de första som producerade musik med trummor.

Under sina sprakande monitorer delar han med sig av sina småländska seder och myter. Han beskriver sin musik som Falun MegaBamBam!!! och anser sig själv vara ensam i denna genre.

///

🙂

😛🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag sa va ja tyckte om skiten på youtube, nån sekund efter det fick ja vänförfrågan på min MySpace... av han såklart!
Om Sven D’Navia

"Sven D'Navia - Biografi (the scandinavian version)"

Svenskättade Sven D'Navia är född i Cape Town, Sydafrika. Hans far är toppdiplomat i sydostasien och hans mamma är skandinaviens första kvinnliga fotbollsproffs.

Han reser ständigt över hela världen men glömmer aldrig sina rötter. Han var en av dom första som producerade musik på en laptop

Under sina sprakande äventyrsresor delar han med sig av skandinaviska seder och myter. Han beskriver sin musik som Scandinavian MegaDance och anser sig själv vara ledande i denna genre.

Hans beskrivning på hans MySpace...

Det måste vara svårt att vara ledande inom en genre som man själv hittat på

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag sa va ja tyckte om skiten på youtube, nån sekund efter det fick ja vänförfrågan på min MySpace... av han såklart!
Om Sven D’Navia

"Sven D'Navia - Biografi (the scandinavian version)"

Svenskättade Sven D'Navia är född i Cape Town, Sydafrika. Hans far är toppdiplomat i sydostasien och hans mamma är skandinaviens första kvinnliga fotbollsproffs.

Han reser ständigt över hela världen men glömmer aldrig sina rötter. Han var en av dom första som producerade musik på en laptop

Under sina sprakande äventyrsresor delar han med sig av skandinaviska seder och myter. Han beskriver sin musik som Scandinavian MegaDance och anser sig själv vara ledande i denna genre.

Hans beskrivning på hans MySpace...

Hahahaha! Fy fan vad skön! :-) Jag ska ändra min myspace-info nu ... till:

///

Svenskättade Jonnie Holmberg är född i Växjö, Småland. Hans far är toppsvetsare i Tingsryd och hans mamma är Helsingörs mest högutbildade tågvärd.

Han reser ständigt till och från replokalen men glömmer aldrig var han bor. Han var en av de första som producerade musik med trummor.

Under sina sprakande monitorer delar han med sig av sina småländska seder och myter. Han beskriver sin musik som Falun MegaBamBam!!! och anser sig själv vara ensam i denna genre.

///

😛

hahaha! byt, nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sammanfattning av video länken är:

1) Ingen bra låt i mitt tycke

2) Killen skulle ha mer framgång som modell eller festfixare eller annat utseende eller socialt projekt

3) Men han har rätt i en sak LIVET DET SKA FLÖDA dvs ha kul i livet nu och sluta drömma om framtid

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Här berättar killen lite om sig själv och projektet på något slags forum:

http://www.daft.t.se/konferans/showpost.asp?id=16328

Låt det flöda... namnet på den låt vi håller på att göra en video till.

Jag tänker, gör som Alice Cooper. Spela den karaktär du just nu gestaltar... var inte Vincent Damon Furnier....

Du är Sven D''''Navia. Sveriges nästa Günter.

Günter: Fakeartist som drar in kulor på den karaktär han gestaltar, basserad på tysk porrfilm. Så 2004...

Sven D''''Navia: Jag själv, men ändå inte. Basserad på stekarkulturen man kan uppleva i Båstad, Visby eller på Stureplan. Så 2008...

Sveriges nästa günther... precis vad vi behöver 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...