ChrilleO Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit đ alla fĂ„r ju va med, rock som pop, rap som pap. lĂ„t oss alla bidra till en fin liten visa, nu nĂ€r vintern kommer, och julen snart ramlar in. Jag hoppas detta lĂ„ter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mĂ„nga gĂ„nger. jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid đ Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget đ Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra. Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det đ alla som Ă€r intresserade kan ju ropa hej, sĂ„ vet vi ju lĂ€get. ha det gott sĂ„ lĂ€nge!
Ozzian Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit đalla fĂ„r ju va med, rock som pop, rap som pap. lĂ„t oss alla bidra till en fin liten visa, nu nĂ€r vintern kommer, och julen snart ramlar in. Jag hoppas detta lĂ„ter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mĂ„nga gĂ„nger. jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid đ Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget đ Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra. Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det đ alla som Ă€r intresserade kan ju ropa hej, sĂ„ vet vi ju lĂ€get. ha det gott sĂ„ lĂ€nge! Ha, sjysst vi hade just (typ) skippat jultemat i studiofestivalen, sĂ„ det passade ju bra att det finns ett forum för julsĂ„nger oxĂ„. och man vill ju inte att julsĂ„nger ska vara nĂ„gon tĂ€vling heller đ Det ska ju handla om jesus kĂ€rleksbudskap eller jultomten eller nĂ„tt sött typ!
ChrilleO Postat 23 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 23 oktober 2008 Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit đalla fĂ„r ju va med, rock som pop, rap som pap. lĂ„t oss alla bidra till en fin liten visa, nu nĂ€r vintern kommer, och julen snart ramlar in. Jag hoppas detta lĂ„ter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mĂ„nga gĂ„nger. jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid đ Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget đ Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra. Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det đ alla som Ă€r intresserade kan ju ropa hej, sĂ„ vet vi ju lĂ€get. ha det gott sĂ„ lĂ€nge! Ha, sjysst vi hade just (typ) skippat jultemat i studiofestivalen, sĂ„ det passade ju bra att det finns ett forum för julsĂ„nger oxĂ„. och man vill ju inte att julsĂ„nger ska vara nĂ„gon tĂ€vling heller đ Det ska ju handla om jesus kĂ€rleksbudskap eller jultomten eller nĂ„tt sött typ! men va kul en recruit!
Ozzian Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 men va kul en recruit! He he đ Vi fĂ„r se. Jag tycker jul Ă€r lite kitchigt. Men... tillsammans kanske vi kunde göra en cd till tidningens decembernummer...
slejnard Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 à ÄÄ sÄnt hÀr gillar jag. Ska försöka börja knÄpa...
ChrilleO Postat 23 oktober 2008 TrÄdstartare Postat 23 oktober 2008 va kul ozzian, sÄdan hÀr respons va vad jag hoppades pÄ. lek lek och Äter lek, sÄ kommer det komma massa klappar i forums-sÀcken =)
ChrilleO Postat 23 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 23 oktober 2008 He he đ Vi fĂ„r se. Jag tycker jul Ă€r lite kitchigt. Men... tillsammans kanske vi kunde göra en cd till tidningens decembernummer... det Ă€r ju skojigt nĂ€r man lyxar till det =)
Bergfotron Postat 25 november 2008 Postat 25 november 2008 (redigerat) Jag har en del fÀrdigt och kan bidra med en lÄt om det blir nÄgot. Gjort till 100% pÄ Nord Modular G2, kan tillÀggas (jul = röd synth). Redigerat 25 november 2008 av Bergfotron
PSG Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 lÄten mÄste börja med ett intervallhopp pÄ en sext!
Rabieshund Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 Jag Ă€r med! Jag hĂ„ller faktiskt pĂ„ med en julpopskiva som ska vara julklapp. AlltsĂ„ nyskrivna jullĂ„tar i popformat Ă la mig! đ LĂ€gger upp nĂ€r jag gör klart nĂ„n.
Bergfotron Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 LÀgger upp nÀr jag gör klart nÄn. Var lÀgger man upp lÄtarna?
Rabieshund Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 (redigerat) Om du inte vill lÀgga upp lÄtar i lÄtavdelningen pÄ forumet sÄ kan du vÀl köra typ www.speedyshare.com Redigerat 4 december 2008 av Rabieshund
GĂ€st Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Vad kul! Jag skrev en julLĂ„t igĂ„r, ska börja spela in pĂ„ den idag! đ hooOOO hooOOO Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit đalla fĂ„r ju va med, rock som pop, rap som pap. lĂ„t oss alla bidra till en fin liten visa, nu nĂ€r vintern kommer, och julen snart ramlar in. Jag hoppas detta lĂ„ter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mĂ„nga gĂ„nger. jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid đ Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget đ Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra. Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det đ alla som Ă€r intresserade kan ju ropa hej, sĂ„ vet vi ju lĂ€get. ha det gott sĂ„ lĂ€nge!
GĂ€st Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns đ!
Bergfotron Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Om du inte vill lÀgga upp lÄtar i lÄtavdelningen pÄ forumet sÄ kan du vÀl köra typ www.speedyshare.com I lÄtavdelningen finns det ju ingen kategori för jullÄtar. Och jag kan heller inte se att det gÄr att samla alla bidrag till ett album. Jag Àr dock ny pÄ det hÀr forumet sÄ rÀtta mig om jag har fel.
Rabieshund Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Om du inte vill lÀgga upp lÄtar i lÄtavdelningen pÄ forumet sÄ kan du vÀl köra typ www.speedyshare.com I lÄtavdelningen finns det ju ingen kategori för jullÄtar. Och jag kan heller inte se att det gÄr att samla alla bidrag till ett album. Jag Àr dock ny pÄ det hÀr forumet sÄ rÀtta mig om jag har fel. Nej men vafan om du har tex gjort en metallÄt om julen sÄ lÀgg den i rock/metal. Annars laddar du upp den pÄ sidan jag angav (eller en liknande) och bara postar lÀnken. Det Àr vÀl meningen att du ska lÀgga lÄten i den hÀr trÄden ÀndÄ.
Bergfotron Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 (redigerat) Det Àr vÀl meningen att du ska lÀgga lÄten i den hÀr trÄden ÀndÄ. à hÄ, det Àr sÄ det Àr tÀnkt. DÄ kör vi: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Alla ljud utom trummorna Àr som sagt Nord Modular G2. Handspelat pÄ midi-blÄs (Marshall-Morrison MDT). Redigerat 4 december 2008 av Bergfotron
GĂ€st Postat 9 december 2008 Postat 9 december 2008 Tjena! đź DĂ„ var den klar dĂ„! he he, Första gĂ„ngen jag ger mig pĂ„ en julvisa, det var ju en upplevelse mĂ„ jag sĂ€ga att spela in kör Ă„ grejer! Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag kom pĂ„ en fin idĂ© nu nĂ€r julen Ă€r pĂ„ ingĂ„ng, lagom i tid innan frosten faller. Vi hĂ€r pĂ„ detta underbara forum borde bidra med en egen liten jule-hit đalla fĂ„r ju va med, rock som pop, rap som pap. lĂ„t oss alla bidra till en fin liten visa, nu nĂ€r vintern kommer, och julen snart ramlar in. Jag hoppas detta lĂ„ter intressant, och att detta inte tagits upp allt för mĂ„nga gĂ„nger. jag vill se allt frĂ„n seriösa till oserösa bidrag, av alla stilar. leka lite skadar inte. hĂ€ng pĂ„ och gör nĂ„got kul nu i tid đ Det blir aldrig för tidigt för det första bidraget đ Jag sjĂ€lv ska försöka, men lovar inget. Det finns sĂ„ mĂ„nga begĂ„vade hĂ€r jag sjĂ€lv vill höra. Bryt erat mönster för en dag och sĂ„sa till det đ alla som Ă€r intresserade kan ju ropa hej, sĂ„ vet vi ju lĂ€get. ha det gott sĂ„ lĂ€nge!
GĂ€st Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 Tjeena! hur gĂ„r det med Polska julen? đ Har ni börjat spela in den? Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns đ!
Ozzian Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Tjeena! hur gĂ„r det med Polska julen? đ Har ni börjat spela in den?Röj, jag och en kommpis satt i skolan igĂ„r och "gjorde en fin liten visa om polsk jul". Ska spela in den klart idag om tiden finns đ! Ha ha julsĂ„s Ă€r ju en jĂ€ttefin bit. VĂ€ldigt snygg stĂ€msĂ„ng. Snyggt med ackapellan i slutet oxĂ„. Har ni kollat in mina tre jullĂ„tar. vinterdepression, reindeer och evrything you wish for. Jag vet inte hur man lĂ€nkar till dem hĂ€r men det Ă€r de tre senast uppladdade lĂ„tarna!
Ozzian Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Staffansvisan var ocksÄ sjysst i nÄgon slags mozart-electrostil. Kul med rockhelga natt ocksÄ
Rabieshund Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 AlltsÄ fan.. jag skulle ju göra jullÄtar men mina lÄtar blir bara sorgliga kÀrlekslÄtar som inte har med julen att göra. SÄ sorry. Men det kanske kommer nÄt i mellandagarna. ;P
Bergfotron Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Tjena! đ DĂ„ var den klar dĂ„! he he, Första gĂ„ngen jag ger mig pĂ„ en julvisa, det var ju en upplevelse mĂ„ jag sĂ€ga att spela in kör Ă„ grejer! Your browser does not support the HTML5 audio tag Wow, tretakt och dragspel. Det var ju otippat! Skön stĂ€mning och bra balans mellan ljuden. SĂ„ngen lĂ„ter riktigt bra ocksĂ„. Bra jobbat!
Bergfotron Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Nu rockar julen fett igen. Your browser does not support the HTML5 audio tag För att citera Larry Fast: "And nobody played guitar"
Hastalavista Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Jag har lagt upp en jullĂ„tskĂ€ndis i: Studio forum > LĂ„tskriveri > LĂ„tkritik > Ăvrig musik men jag Ă€r inte blyg av mig. Min signatur Ă€r som ni kanske kan lista ut en lĂ€nk dit.
manel Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Kan du inte göra en nyÄrs lÄt trÄd ocksÄ.. Àven om det Àr ganska ont om tid... =D
hertzen Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Jag sÄg mamma kyssa tomten (Casiotone remix) Nu tÀndas tusen juleljus (Casiotone remix) Fler musik i samma stuk finns pÄ min Myspace..
GĂ€st Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Tjena Ozz! Kul att du med gjorde jullĂ„tar. Gillar Vinterdepression! Den var orginell. Simma lugnt! đ
GĂ€st Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Tjena! Kul att du digga lĂ„ten! Ăr gitarrerna en synt i denna covern? Coolt ljud ju! Country! Nu rockar julen fett igen. Your browser does not support the HTML5 audio tag För att citera Larry Fast: "And nobody played guitar"
Bergfotron Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Tjena! Kul att du digga lĂ„ten! Ăr gitarrerna en synt i denna covern? Coolt ljud ju! Country! Japp. Det Ă€r Yamaha VL-70m körd genom Amplitube. Allt handspelat med midi-blĂ„s. Inga gitarrer, som sagt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.