Jump to content
Annons

Cubase 4 Projekt i SX3


Ponderosa

Recommended Posts

Ska mixa klart några projekt åt min kära moder som sitter hemma med Cubase 4 (Ja, hon är gammal studioräv som inte bakade så mycket bullar när jag växte upp tyvärr, däremot fick jag sjunga in hur mycket Europe jag ville). Själv har jag fortfarande SX3 och när jag skall importera hennes projekt får jag dessa två fel:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

R6026

-Pure virtual function call

följt av

RewireDLL

Sstandardverify.cpp(227): VERIFY failure

Någon som stött på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan inte importera C4-projekt i SX3, eftersom det finns fler funktioner i C4 än i SX3. På andra hållet går det (så länge du inte använder DirectX-pluggar, som ju inte stöds av C4). Den möjlighet som finns, är i så fall att man exporterar varje spår för sig - eller förstås att du uppgraderar ditt SX3...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
mind_glow (oregistrerad)
Det går bra. Men du kan inte plocka tillbaka projekten senare pga av det som tidigare talare sagt.

Jag testade just att öppna ett SX3 projekt i Cubase LE4. Det gick inte alls.

Kommer upp en ruta med texten: "Project "01 That's Me.cpr" is a Cubase SX version 3.0.2. Version 4.1.3 of Cubase LE cannot load it"

Verkar väldigt dåligt att det inte går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra. Men du kan inte plocka tillbaka projekten senare pga av det som tidigare talare sagt.

Jag testade just att öppna ett SX3 projekt i Cubase LE4. Det gick inte alls.

Kommer upp en ruta med texten: "Project "01 That's Me.cpr" is a Cubase SX version 3.0.2. Version 4.1.3 of Cubase LE cannot load it"

Verkar väldigt dåligt att det inte går.

Det beror helt säkert på att det finns fler funktioner i SX än i LE4, så det verkar ganska logiskt att det inte går.

Du måste ligga på minst samma nivå - dvs Cubase4 kan ladda in SX3-projekt (och från lägre versioner), Studio4 kan ladda in SL3-projekt och Essential4 kan ladda in SE3-projekt - men mindre avancerade versioner kan man aldrig förvänta sig att de ska kunna ladda in projekt från mer avancerade versioner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinbergarna har gjort en fin liten tabell här:

http://knowledgebase.steinberg.de/110_1.html

Det är stor skillnad mellan LE4 och SX3 så det är inte så konstigt att det inte går. Kan inte se att det är så många som går från SX till LE heller... "Once you go SX3 you never go LE4" som dem säger 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Periodiska tabellen för Cubase-kompatibilitet, den har inte sett tidigare. Ja djävlar! 🙂

Börjar kanske vara läge för Steinberg att jobba på ett nytt projektformat med bakåt/framåt-kompatibilitet. Vill minnas att Cakewalk har något liknande i Sonar där den ignorerar nya funktioner som den inte känner igen.

Den generella regeln för Cubase brukar hur som helst vara att äldre till nyare och mindre till större går bra men aldrig tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...