Fredrika Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 Hej! Jag hittade denna låt i pappas gamla skivsamling. Jag tänker göra en cover. Med riktigare stråkar, fylligare, mindre stötigt piano, etc. Har någon tips på vad jag skulle kunna ha i arrangemanget istället för saxsolot i slutet på låten? Jag vill ha någonting som liksom saxen får luft under vingarna och flyger med låten bort mot horisonten men alltså ingen saxofon och ingen elgitarr. Vad tycker ni skulle kunna passa (om ni tänker er resten av låten i original)? Sen vill jag att en kille ska sjunga men kanske återkommer jag angående det, senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ozzian Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Roligt experiment att försöka göra ny version av gammal musik med ny teknik. Jag lyssnade på låten och det kändes som syntljuden kunde vinna på att uppdateras! Jag antar att du tycker det känns lite kitchigt men en sax i slutet. Kanske en klarinett skulle låta bra i slutet. Då blir det blir ju ett rätt annorlunda men lite lättare ljud då. Vet inte om du tycker det skulle kunna funka. Lycka till med projektet! Ossian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 13 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2008 Roligt experiment att försöka göra ny version av gammal musik med ny teknik. Jag lyssnade på låten och det kändes som syntljuden kunde vinna på att uppdateras! Jag antar att du tycker det känns lite kitchigt men en sax i slutet. Kanske en klarinett skulle låta bra i slutet. Då blir det blir ju ett rätt annorlunda men lite lättare ljud då. Vet inte om du tycker det skulle kunna funka. Lycka till med projektet! Ossian Okej, klarinett...Ja då ska jag orda en bra samplad klarinett och testar med det i första hand. Ja, det blir i alla fall mindre kitchigt än en sax, som du säger. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.