Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Spotify lanseras tydligen idag och Àr en svenskutvecklad tjÀnst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och sÄ vidare, se DN - en given succé.

För mig Àr det ett totalt mysterium varför man satsar pÄ streaming dÄ alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta Àr Ànnu ett exempel pÄ hur korkad musikbranschens jÀttar Àr: Det Àr inte 60-talet lÀngre ffs, ni kan inte tvinga pÄ oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spÀnn per lÄt och det ska vara komplett backkatalog frÄn alla bolag, allt pÄ en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara sÄ jÀvla svÄrt?

Spotify finns inte om tvÄ Är, kom ihÄg var ni lÀste det först.

Annons
Postat
Spotify lanseras tydligen idag och Àr en svenskutvecklad tjÀnst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och sÄ vidare, se DN - en given succé.

För mig Àr det ett totalt mysterium varför man satsar pÄ streaming dÄ alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta Àr Ànnu ett exempel pÄ hur korkad musikbranschens jÀttar Àr: Det Àr inte 60-talet lÀngre ffs, ni kan inte tvinga pÄ oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spÀnn per lÄt och det ska vara komplett backkatalog frÄn alla bolag, allt pÄ en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara sÄ jÀvla svÄrt?

Spotify finns inte om tvÄ Är, kom ihÄg var ni lÀste det först.

Vet inte om jag kan hÄlla med dig, en kollega har varit med i closed beta testning och han har demat för mig.

Jag vart mÀkta imponerad över utbudet och gui:t.

Streaming Àr framtiden spÄr jag iallafall.... visst man kan utöka lagringsmedierna pÄ telefonerna och ipodŽs mer och mer

men hÄlla pÄ att synka fram Ä tillbaka helatiden orkar man inte, jag tror pÄ en centraliserad tjÀnst just som spotify..

Kan man fÄ klienten till olika platformar/telefoner osv sÄ kommer det bli en given succé..

Det finns en applikation som heter Simplify Media som streamar ditt egna iTunes bibliotek till ex. iPhone den Àr

grymt smidig mÄste jag sÀga, sÄ slipper man just hÄlla pÄ att synca helatiden..

http://www.simplifymedia.com/

Jag tror pÄ en ljus framtid för streaming..

// Johan

Postat

Hmmm nej det Àr lite underligt. Streema...det Àr typ radio fast jag kan vÀlja vilka lÄtar... lÄter inte sÄ fruktansvÀrt revolutionerande

Postat

Tror skeptikerna har fel.

Jag har sett testat, och dessutom har jag som upphovsman med musik pÄ tjÀnsten en vibb av att det kommer funka bra.

Den som tror att streaming inte Àr framtiden har fel. Jag försöker "streama" sÄ mycket som möjligt av mina kontorsprogram etc etc.

Dvs man behöver inte tÀnka pÄ att lagra saker pÄ ett visst stÀlle utan kan komma Ät det vart man vill.

Jag kan helt och hÄllet fröstÄ att man vill lagra filer pÄ ett visst stÀlle, men om du tÀnker dig Svenne Banan Àr han kanske inte sÄ intresserad av

filsamlande utan vill just bara lyssna pÄ musik, fÄ tips om ny musik etc.

E

Postat
Den som tror att streaming inte Àr framtiden har fel.

I sÄ fall kanske du kan förklara för oss övriga idioter varför alla andra streamingtjÀnster för musik floppat totalt?

• Gilla 1
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

I sÄ fall kanske du kan förklara för oss övriga idioter varför alla andra streamingtjÀnster för musik floppat totalt?

Jaha sÄ du kallar Youtube en flopp?

Postat

Nej youtube Àr jÀttebra pÄ sin grej. Men jag kÀnner ingen som lyssnar pÄ youtube pÄ fest eller i lurarna pÄ bussen, din saftskalle.

Det vi diskuterar Àr vad skivbolagen -eller Ätminstone datanördarna som sÄlt pÄ dem skiten- pÄstÄr Àr framtidens musiklyssnande, rÀddningen frÄn piratdöden om man sÄ vill. Det menar jag Àr helt sinnesrubbat felaktigt och alla erfarenheter pÄ omrÄdet visar att konsumenter i allmÀnhet tycker som jag.

Postat

Jag tror ocksÄ pÄ spotify. IstÀllet för att alla ska samla ner miljoner mp3or till sin dator och sen sitta och synka över allting till mobiltelefon och liknande blir ju sjukt jobbigt i lÀngden.

Tusen gÄnger bÀttre att bara ha tjÀnsten tillgÀnglig hela tiden och kunna streama allting. Det krÀvs inget lagringsutrymme och det krÀvs inget synkande.

Bara det finns bra musik pÄ spotify sÄ kommer jag anvÀnda det tusen gÄnger hellre Àn att ladda ner frÄn itunes.

Och ang. att lyssna pĂ„ youtube pĂ„ fest? Är ju bĂ€sta förfest-knepet att kolla pĂ„ gamla musikvideor pĂ„ youtube!

Postat

För fÄ bÀrbara enheter anvÀnder sig av tekniken. Fördelen Àr att med streaming behöver man inte 100 GB i minne, allt som krÀvs Àr en snabb och stabil anslutning som fungerar överallt. DÀr Àr vi inte riktigt Àn, men i framtiden förstÄr jag inte varför jag ska mitt bibliotek lÄst vid enstaka fysiska enheter.

squareone (oregistrerad)
Postat

testat beta, med gott resultat. SÄg det dock som ett komplement till mitt eget bibilotek. Det fanns stora luckar i utbudet pÄ betaversionen. T.ex. hundra olika bootlegversioner av Depeche mode, men inte alla Led zeppelin album. Typ sÄ kunde det se ut. Vet inte om detta Àr ÄtgÀrdat.

Kommer nog inte anvÀnda det i fortsÀttningen.

Postat
För fÄ bÀrbara enheter anvÀnder sig av tekniken.

SjÀlvklart Àr det sÄ!

Och att vi skulle omges av wifi spots inom bara ett par Är Àr inte troligt, det finns ju Àn idag inte ens gmt-tÀckning i hela landet.

Det finns kort sagt inga anvÀndningsomrÄden för Spotify utanför din dator, och dÀr faller hela projektet.

Spotify Àr 2008 Ärs boo.com.

Postat

Youtube Ă€r alltid gratis... 😕 - och usel kvalitet... 😉

PÄ Spotify ska man bli inbjuden för att slippa betala - eller sÄ ska man betala för att bara lyssna - utan att ha kvar det man har betalat för att lyssna pÄ. Om man vill ladda ner en lÄt sÄ skickas man vidare till en ÄterförsÀljare dÀr man kan köpa lÄten, enligt infon pÄ siten.

Om jag har förstÄtt det rÀtt, sÄ fÄr upphovsmÀnnen ingen del av intÀkterna, utan fÄr nöja sig med att se siten som en reklamkanal som de slipper betala för - och dÀr det kan lÀnkas till försÀljning av merchandise (om nu nÄgon mot förmodan skulle vilja köpa T-shirts o dyl...). Man kan frÄga sig vart eventuell vinst frÄn tjÀnsten gÄr - Àr det till skivbolagen dÄ, eller...? Det ligger i alla fall nÀra till hands att tro det eftersom de verkar ha varit snabba att haka pÄ...

Jag har ocksÄ svÄrt att förstÄ hur det ska kunna bli nÄgot stort med streaming som man betalar för. Det finns ju redan massor av radiokanaler pÄ NÀtet, dÀr man inte betalar nÄgonting alls, men ÀndÄ kan lyssna pÄ musik i de genre man gillar dygnet runt, Äret om... Man kan inte vÀlja lÄtar sjÀlv, men det Àr den enda skillnaden. Det stÄr ingenstans vilken kvalitet det handlar om. Det hade ju varit intressant att veta sÄdant innan man eventuellt tecknar sig för ett abonnemang...

Personligen vill jag ha ljudfilerna sÄ att jag kan spela upp dem nÀr jag vill (utan att behöva logga in nÄgonstans) och pÄ det media jag vill. Om jag har köpt en lÄt (kommer aldrig att hÀnda sÄ lÀnge det inte sÀljs i icke-destruktivt format), sÄ vill jag kunna spela upp den var som helst, kopiera den till CD-skiva att ha i bilen, lyssna pÄ datorn eller i stereoanlÀggningen - eller MP3-spelare (om jag hade haft en sÄdan...) eller mobiltelefonen (dÀr man dessutom fÄr betala för datamÀngden, förutom abonnemanget pÄ tjÀnsten...).

De hade en undersökning pÄ DN, dÀr det framgÄr att de som har röstat vill lyssna pÄ skiva i 25% av fallen, nedladdad MP3 i 60% - och lyssna pÄ streamad musik i 12% av fallen. Det Àr förstÄs inte nÄgon enormt tillförlitlig undersökning, men ÀndÄ en viss indikation...

TjÀnsten kanske passar en del, men definitivt inte mig.

Pengarna rullar i alla fall som pÄ IT-bubblans dagar... :rolleyes: : http://www.allabolag.se/5567037485

16000000 i förlust under 2007 med 21 anstÀllda ger en förlust pÄ 760000:- per anstÀlld pÄ ett Är. Man undrar lite hur det kan kosta sÄdana enorma pengar att skapa en streamingtjÀnst. Det vill till att det blir en j-t populÀr tjÀnst om det ska gÄ ihop...

Postat

Nej youtube Àr jÀttebra pÄ sin grej. Men jag kÀnner ingen som lyssnar pÄ youtube pÄ fest eller i lurarna pÄ bussen, din saftskalle.

Det vi diskuterar Àr vad skivbolagen -eller Ätminstone datanördarna som sÄlt pÄ dem skiten- pÄstÄr Àr framtidens musiklyssnande, rÀddningen frÄn piratdöden om man sÄ vill. Det menar jag Àr helt sinnesrubbat felaktigt och alla erfarenheter pÄ omrÄdet visar att konsumenter i allmÀnhet tycker som jag.

Du Àr galen. TÀnk om 500 miljoner mobilanvÀndare signar upp sig pÄ en mÄnatlig tjÀnst a 50 kronor. varje gÄng nÄn spelar din lÄt fÄr du stÄlar.

Alla jag kÀnner lyssnar pÄ youtube pÄ fest. Prenumerationer kan vara priatdöden in fact.

Postat

SjÀlvklart Àr det sÄ!

Och att vi skulle omges av wifi spots inom bara ett par Är Àr inte troligt, det finns ju Àn idag inte ens gmt-tÀckning i hela landet.

Det finns kort sagt inga anvÀndningsomrÄden för Spotify utanför din dator, och dÀr faller hela projektet.

du Àr ute och cyklar sÄ det bara svischat om det. klart som korvspad att hela vÀrlden Àr en wifispot om 5 Är. (oavsett teknik)

bor du i en garderob?

Postat

SjÀlvklart fÄr skivbolag och upphovsman betalt.

Youtube Ă€r alltid gratis... 😕 - och usel kvalitet... 😉

PÄ Spotify ska man bli inbjuden för att slippa betala - eller sÄ ska man betala för att bara lyssna - utan att ha kvar det man har betalat för att lyssna pÄ. Om man vill ladda ner en lÄt sÄ skickas man vidare till en ÄterförsÀljare dÀr man kan köpa lÄten, enligt infon pÄ siten.

Om jag har förstÄtt det rÀtt, sÄ fÄr upphovsmÀnnen ingen del av intÀkterna, utan fÄr nöja sig med att se siten som en reklamkanal som de slipper betala för - och dÀr det kan lÀnkas till försÀljning av merchandise (om nu nÄgon mot förmodan skulle vilja köpa T-shirts o dyl...). Man kan frÄga sig vart eventuell vinst frÄn tjÀnsten gÄr - Àr det till skivbolagen dÄ, eller...? Det ligger i alla fall nÀra till hands att tro det eftersom de verkar ha varit snabba att haka pÄ...

Jag har ocksÄ svÄrt att förstÄ hur det ska kunna bli nÄgot stort med streaming som man betalar för. Det finns ju redan massor av radiokanaler pÄ NÀtet, dÀr man inte betalar nÄgonting alls, men ÀndÄ kan lyssna pÄ musik i de genre man gillar dygnet runt, Äret om... Man kan inte vÀlja lÄtar sjÀlv, men det Àr den enda skillnaden. Det stÄr ingenstans vilken kvalitet det handlar om. Det hade ju varit intressant att veta sÄdant innan man eventuellt tecknar sig för ett abonnemang...

Personligen vill jag ha ljudfilerna sÄ att jag kan spela upp dem nÀr jag vill (utan att behöva logga in nÄgonstans) och pÄ det media jag vill. Om jag har köpt en lÄt (kommer aldrig att hÀnda sÄ lÀnge det inte sÀljs i icke-destruktivt format), sÄ vill jag kunna spela upp den var som helst, kopiera den till CD-skiva att ha i bilen, lyssna pÄ datorn eller i stereoanlÀggningen - eller MP3-spelare (om jag hade haft en sÄdan...) eller mobiltelefonen (dÀr man dessutom fÄr betala för datamÀngden, förutom abonnemanget pÄ tjÀnsten...).

De hade en undersökning pÄ DN, dÀr det framgÄr att de som har röstat vill lyssna pÄ skiva i 25% av fallen, nedladdad MP3 i 60% - och lyssna pÄ streamad musik i 12% av fallen. Det Àr förstÄs inte nÄgon enormt tillförlitlig undersökning, men ÀndÄ en viss indikation...

TjÀnsten kanske passar en del, men definitivt inte mig.

Pengarna rullar i alla fall som pÄ IT-bubblans dagar... :rolleyes: : http://www.allabolag.se/5567037485

16000000 i förlust under 2007 med 21 anstÀllda ger en förlust pÄ 760000:- per anstÀlld pÄ ett Är. Man undrar lite hur det kan kosta sÄdana enorma pengar att skapa en streamingtjÀnst. Det vill till att det blir en j-t populÀr tjÀnst om det ska gÄ ihop...

Postat

SjÀlvklart Àr det sÄ!

du Àr ute och cyklar sÄ det bara svischat om det. klart som korvspad att hela vÀrlden Àr en wifispot om 5 Är. (oavsett teknik)

bor du i en garderob?

Nej mr ĂŒbergeek, jag Ă€r realist. FörutsĂ€gelser om teknisk utveckling Ă€r i princip utan undantag överdrivna, eftersom de alltid kommer frĂ„n teknikentusiasterna. Det finns fortfarande folk som tycker att... wait for it... CD Ă€r toppen! BĂ€st du sĂ€tter dig ner en stund nu och hĂ€mtar dig frĂ„n chocken.

AngÄende youtube pÄ fest... ja naturligtvis kan man titta pÄ tv pÄ fest. Men det Àr vÀl inte den tillÀmpningen vi snackar om?

Hur ska streamad musik kunna ersÀtta den musik vi konsumera pÄ alla andra stÀllen utan dator?

Och bara för att förtydliga om science fictionkillarna inte hÀnger med; vi snackar om idag, inte 2022.

Fortfarande ingen som kan berÀtta för mig varför alla andra initiativ med streamad musik skapat sÄ mycket merarbete Är kronofogden och varför konsumenterna Àr sÄ ointresserade, samtidigt som fildelning av sjukt omoderna MP3or ökar stadigt?

Postat
Pengarna rullar i alla fall som pÄ IT-bubblans dagar...

FörvÄnar mig inte ett dugg; allt Àr luft, tomt prat och icke existerande vÀrden.

Bygg ett fint kontor, klÀ representanterna i dyra kostymer och designa en tjusig digital front sÄ har du gjort minst halva jobbet nÀr det gÀller att lura riskkapitalisterna. Verkar funka nu som dÄ.

Igen, det stinker boo.com - googla ni som Àr för unga för att minnas.

Postat
Jag kan inte lÄta bli att tÀnka pÄ vilket slöseri av resurser det Àr att streama ljud och framförallt video. Och ska vi komma upp i schysst kvalitét kommer det bli till ett riktigt stort problem.

Tur att det finns virtualisering dÄ...

Postat (redigerat)
Jag kan inte lÄta bli att tÀnka pÄ vilket slöseri av resurser det Àr att streama ljud och framförallt video. Och ska vi komma upp i schysst kvalitét kommer det bli till ett riktigt stort problem.

Tur att det finns virtualisering dÄ...

Hej Sounden! Trodde jag hÀlsade pÄ dig pÄ tunnelbanan hÀrom veckan, men din blanka blick fick mig att inse att det var en look-a-like.

Hur funkar virtualisering i det hÀr fallet?

Edit: Eller var det ett skÀmt som jag missförstod?

Redigerat av joachime
Postat (redigerat)

Jag har tittat och lyssnat pÄ betaversionen och jag tycker att det verkar sjukt smidigt. BÀsta pÄ lÀnge faktiskt. Visst, man kanske vill kunna ta med sig musiken var man Àn Àr, men saken Àr ju att spotify faktiskt har ett stort lÄtbibliotek med massor av musik, (tyvÀrr inte beatles av nÄn anledning, i betaversionen iaf), och det Àr vÀl trots allt det som Àr tanken med spotify, att kunna söka pÄ valfri lÄt och sedan spela upp den direkt. Dessutom har jag för mig att det gick att lÀsa en hel del intressant fakta om artisterna direkt i programfönstret ocksÄ.

Jag förstÄr inte hur det skulle kunna bli möjligt att erbjuda konsumenten att för en överkomlig fast mÄnatlig avgift ha möjlighet att ladda ned all musik som finns. Hur skulle dÄ upphovsmannen överhuvudtaget fÄ ut nÄnting i arvode av tjÀnsten?

Nej, jag tycker att det verkar som en bra grej det hÀr. Man lyssnar pÄ musik streamar vilken lÄt man vill, hittar man nÄt nytt man gillar och vill ha med sig sÄ fÄr man en lÀnk till var man kan köpa musiken.

Eller tycker jag helt fel? Tycker att det hela Àr ett vÀldigt intressant Àmne. Om ni startade en internet-musiktjÀnst, hur skulle den se ut och fungera ekonomiskt?

EDIT: Förtydligande

Redigerat av FlyRider
Postat

Jag tycker ocksÄ CD Àr toppen. Jag försörjer mig enbart pÄ CD-försÀljning.

AngÄende ersÀttning fick jag ett luddigt svar.

Hej igen!

I avtalen med rÀttighetshavarna sÄ ingÄr klausuler om absolut tystnadsplikt avseende just betalningsmodeller för vÄran del. Men det hindrar ju inte dig frÄn att kolla med ditt skivbolag i detta fall. Vidare sÄ Àr det sÄ att vi kommer att söka dealar med flera rÀttighetshavare - tex dig sjÀlv avs dina tidigare alster - och dÄ kommer du fÄ info om detta... Men klart Àr att r-havarna fÄr en del av kakan, annars skulle det vara svÄrt att ingÄ avtal med dem. Ledsen för formellt svar.

SjÀlvklart Àr det sÄ!

bor du i en garderob?

Nej mr ĂŒbergeek, jag Ă€r realist. FörutsĂ€gelser om teknisk utveckling Ă€r i princip utan undantag överdrivna, eftersom de alltid kommer frĂ„n teknikentusiasterna. Det finns fortfarande folk som tycker att... wait for it... CD Ă€r toppen! BĂ€st du sĂ€tter dig ner en stund nu och hĂ€mtar dig frĂ„n chocken.

AngÄende youtube pÄ fest... ja naturligtvis kan man titta pÄ tv pÄ fest. Men det Àr vÀl inte den tillÀmpningen vi snackar om?

Hur ska streamad musik kunna ersÀtta den musik vi konsumera pÄ alla andra stÀllen utan dator?

Och bara för att förtydliga om science fictionkillarna inte hÀnger med; vi snackar om idag, inte 2022.

Fortfarande ingen som kan berÀtta för mig varför alla andra initiativ med streamad musik skapat sÄ mycket merarbete Är kronofogden och varför konsumenterna Àr sÄ ointresserade, samtidigt som fildelning av sjukt omoderna MP3or ökar stadigt?

Postat

Àh, har bett nattvaktaren om ursÀkt frö lite jobbig ton.

jag fick en gratisinbjudan till spotify sÄ jag har sett det frÄn den sidan. jag kanske ska vara tyst om det.

nÀr jag letade efter fantastiska Embassy frÄn göteborg kom ett amerikanskt skitband upp (i jÀmförelse skit iaf)

Postat

UrsÀkt behövs inte, min ton Àr lika uppskruvad.

Bra att inte alla tycker likadant, och sÄ vidare.

För övrigt lever jag pÄ vinylförsÀljning sÄ jag Àr coolare Àn du.

😆

Postat

Ja Spotify kÀnns dömt att floppa. TillgÀngligheten Àr för begrÀnsad, och det kommer den vara de nÀrmsta 10-15 Ären iaf.

Vore sjukt irriterande att sitta och försöka lyssna pÄ musik nÀr man Àr ute och reser om det försvann hela tiden bara för att det inte finns mobil tÀckning. Sen slukar det vÀldigt mycket batteri att lyssna streamat över Wifi/3G, vilket inte Àr en fördel det heller precis.

Dessutom Àr minne enormt billigt idag, och priserna sjunker hela tiden. SÄ lagringskapaciteten i mobila spelare Àr ju knappast nÄgot problem.

Postat

Har inte kollat in den hÀr tjÀnsten men det som gör mig lite negativt instÀlld till den Àr just att jag inte Àr förtjust i sÄna hÀr typer av "uppfinningar". Streaming och WiFi hit och dit, Àr det verkligen nödvÀndigt? Hur lat Àr man om man tycker det Àr jobbigt att ha en 40-80 gb spelare i fickan? Eller fÄr inte din musik plats pÄ 80 gb? Har du verkligen sÄdan bred musiksmak? Och att behöva synka mellan olika gadgets... varför? Varför mÄste du ha musik pÄ din mobiltelefon, mp3-spelare, kamera, tandborste osv? RÀcker det inte bara med en central mp3-spelare?

Allt fler gb blir tillgÀngliga i musikspelare, jag tror inte lagringskapaciteten Àr nÄgot problem. Och har man en spelare som tar kort sÄ Àr ju det bra... priserna sjunker hela tiden.

Nu kommer det hÀr lÄta jÀvligt konstigt men det kÀnns "fel" att slösa information pÄ det hÀr viset. Det Àr sant att mÀngden information som genereras globalt ökar exponentiellt, och pÄ nÄgot underligt sÀtt finner jag det skrÀmmande. För hundra Är sedan genererades sÀkert bara en brÄkdel av det som genereras idag.

🙂 Oj oj, nu fĂ„r jag nog en del arga svar tillbaka men det Ă€r ju det som Ă€r kul med forum 😆

Postat
UrsÀkt behövs inte, min ton Àr lika uppskruvad.

Bra att inte alla tycker likadant, och sÄ vidare.

För övrigt lever jag pÄ vinylförsÀljning sÄ jag Àr coolare Àn du.

🙂

hÄller helt med om vinylen.

Postat
Om ni startade en internet-musiktjÀnst, hur skulle den se ut och fungera ekonomiskt?
MP3 och WAV utan DRM, max fem spÀnn per lÄt och det ska vara komplett backkatalog frÄn alla bolag, allt pÄ en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Förslagsvis tar portalen 20% och skickar till skivbolagen det som blir över efter kortavgifter och ncb Àr draget. Skivbolagen i sin tur ger alla artister nya digitalavtal pÄ backkatalogen som ger en royalty pÄ 70% och 50% pÄ nytt material (yeah right men drömma kan man vÀl).

Om vi rÀknar en femma per lÄt till kund, en tjugofemöring i e-handelsavgifter och en mekanisk royalty pÄ 10% blir det runt en och sextio minus skatt till artisterna. RÀtt bra om ni frÄgar mig.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Du har tokfel som vanligt, streaming Àr ju framtiden eller rÀttare sagt streaming Àr nutiden och framtiden...du skrev tidigare att allastreamingtjÀnster för musik har floppat men det stÀmmer ju inte alls Youtube anvÀnds ju som sagt till stor del för att streama just musik, oftast med rörliga bilder men ibland utan och nog ser man ofta folk stÄendes med sin ipod eller annan bÀrbar spelare och kollar/lyssnar pÄ Youtube som streamar enorma mÀngder varje dag.

Jag har sjÀlv betatestat Spotify och det kommer sÀkert slÄ, hur bra vet vi snart...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.