Jump to content
Annons

Fästa samplingar vid taktslag?


Jacob

Recommended Posts

Jag har lagt in några små saplingar i ljudformat på bestämda tackslag i protools. Nu är problemet bara att dom inte häänger med när jag ändrar tempot, dom blir istället kvar på tidsangivelser. hur ska jag göra för att få dom att följa med tempoändringarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HaraldS (oregistrerad)

Jo det finns ett annat sätt. Men kanske att samplingarna då måste ligga på samma avstånd från varandra. Du får testa. Om du gör en region av alla samplingarna (Consolidate Selection under Edit-menyn) kan du använda Time compression/expansion. Det förändrar visserligen ljudet på samplingarna om du gör stora förändringar men är ändå användbart.

Gå till denna länk:

http://www.digidesign.com/disk/diskflix/

och klicka på Tempo Matching och titta på videon.

Även de andra små filmerna är sevärda.

mvh

Redigerat av HaraldS
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lagt in några små saplingar i ljudformat på bestämda tackslag i protools. Nu är problemet bara att dom inte häänger med när jag ändrar tempot, dom blir istället kvar på tidsangivelser. hur ska jag göra för att få dom att följa med tempoändringarna?

Kommer i och med 6.7...

...man kommer att ha möjligheten att välja "tick based" eller "sample based" per spår..

Sample based är vad Pro Tools alltid har varit och tick based är vad de flesta sequensers är baserade på... Nu kan man som sagt blanda dessa i en Session...

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...