Jump to content
Annons

Remix Contest!


djstyler

Recommended Posts

Ungefär som StudioFestivalen, fast man remixar en av medlemmarnas låtar? med medlemmens tillstånd såklart!

Det som man skulle få, audio filer som behövs, bpm och gärna midi att arbeta ifrån?

Någon som är intresserad?

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vi har haft detta som tema i en tidigare studiofestival, Tema Cover/remix

men det var ju ett tag sedan så det kan ju vara intressant att köra igen. Då kunde man välja på 4 låtar som vunnit några tidigare studiofestivaler.

i denna tråd: tema till studifestival nr24 tråden kan man skriva förslag på vad vi ska ha för tema i nästa studiofestival. vinnaren har ju äran att bestämma tema och hålla i nästa festival.

det går givetvis att köra egna festivaler mellan de officiella.

Link to comment
Dela på andra sajter

Munkie - Hands Up, vocals...142 BPM. Baslinan är C,G,A#,F...Kanske någon vill göra något med den? Ingen tävling, men lite kul.

Men är nog mest riktad till DJ Styler 😄

http://www.speedyshare.com/491736412.html

Jag har några egenskrivna texter och inspelningar som jag kan koka ihop en tävling av...?

EDIT: Ska skapa tävlingen när jag kommer hem från ICA om 1 timme. Det blir i form av en melodi och några oneshots.

EDIT 2: Jag skjuter upp det, ska försöka hinna med imorgon, om många är på att dvs.

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

eftersom tråden handlar om att köra en tävling i festival form så tyckte jag att den passade bättre där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
eftersom tråden handlar om att köra en tävling i festival form så tyckte jag att den passade bättre där.

Ok, gör mig inget! 😛

Edit: Tänkte faktiskt lägga den här först, men tänkte att ni kanske bara ville ha era officella Festivaler här! 😄

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...