Jump to content
Annons

Ljudisolering av dörr?


jacobthebluesman

Recommended Posts

Jag håller på att bygga mig en liten hemmastudio i min källare med inte allt för stor budget. Hade tänkt att ha rummet till att mixa i och även spela. Problemet är att det hörs så hemskt mycket ut till resten av huset så jag hade tänkt att sätta upp en vägg mot trappuppgången. Dörren i väggen kommer bli en vi har liggandes, en vanliga standard sovrumsdörr som är cirka 4 cm tjock. Hur kan man på bästa/billigaste sätt ljudisolera denna dörr så den tar upp så mycket ljud som möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan vara något kanske? 😄

Byggtråd

I helgen har jag börjat med dörrarna mellan rummen.

Började med att plocka isär en av våra gamla inne-dörrar och bytte ut innehållet mot två lager gips med dämplim mellan.

Den blev väldigt tung ...får förmoddligen skruva dit ett gångjärn till. 🙂 Jag tänkte sen på den dörrsidan som är inåt slussen lägga på ett lager isolering på gipsen och fästa det med nåt tyg eller nåt. Det kommer bli 2 sådana dörrar ...som en liten sluss. Hoppas det dämpar ljudet tillräckligt. Annars får man väl bygga på dörrarna ytterligare.

dorrbygge1.gif

dorrbygge2.gif

dorrbygge3.gif

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...