Jump to content
Annons

TILL ADMIN: Mail Error!!


hackeman

Recommended Posts

Ajaj,

Ni verkar ha vajsing på SMTP server konfigen, försöker man posta privata inlägg eller email händer följande:

--------------

Warning: fsockopen(): unable to connect to localhost:25 in /var/www/localhost/htdocs/sources/lib/emailer.php on line 475

Mail Error!

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code:

Return Msg:

Invision Power Board Error: Could not open a socket to the SMTP server

Check your SMTP settings from the admin control panel

----------------

Hacke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jupp, min kompis Peter... anv namn: "Saikano" har precis registrerat sig här på Studios forum, men han får inte sitt valideringsbrev, kommer bara upp något med mail error hela tiden... 😄 han bad mig skriva detta inlägget, eftersom att han inte kan logga in... han är jätteledsen och mår väldigt dåligt över detta!

mvh Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp, min kompis Peter... anv namn: "Saikano" har precis registrerat sig här på Studios forum, men han får inte sitt valideringsbrev, kommer bara upp något med mail error hela tiden... 😄 han bad mig skriva detta inlägget, eftersom att han inte kan logga in... han är jätteledsen och mår väldigt dåligt över detta!

mvh Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag märkte oxå att inlägget postas trots "mail error" messet. Men eftersom man får ett felmeddelande testar man på nytt och resultatet blir dubbla inlägg (eller fler beroende på hur ivrig man är på att försöka igen och igen.. :-)).

Men jag har mailat och meddelat herr Olsberg om problemet och han har lovat att kolla på det i eftermiddag. Din kompis får försöka stå ut tills dess. ;-)

Hacke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...