Jump to content
Annons

Sea of Evil


Lethal

Rockar?  

7 röster

  1. 1. Rockar?

    • Mållös
      0
    • Fett
      0
    • Nästan
      4
    • Inte
      1
    • *host*
      1


Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Sea of Evil
  • ARTIST/GRUPP: Lethal
  • GENRE: Ond Metal!
  • LÅTLÄNGD: 1:59
  • KOMPOSITÖR: Jag
  • PRODUCENT: Jag
  • INSPELNINGSÅR: 2004
  • FORMAT: MP3 192kbit
  • STORLEK: 2,73 MB
  • STATUS: Så färdig som den nånsin kommer bli
  • LÅTLÄNK: Här

Sea of evil - The terror lies beneath the surface, waiting for your SOUL!

Inspelat med en passande svart Standard mexikansk Fender strata och en djävulskt röd POD2.

<seriöst>

Ber om ursäkt för den brusiga och annars rätt hemska disten, men en standardstrata är kanske inte det bästa instrumentet för en sån här låt.

Nu när studiokompen dragit igång så kommer jag nog inte ha tid/vilja att göra klart den här låten. Den saknar det mesta, som refränger och så, och jag hann inte komma så långt på det lugna partiet, men det göör inget. Måste också be om ursäkt för "solot" på förväg, jag hade visst rätt kul med det igårkväll 😠

</seriöst>

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Shitpomfritt..hur gick detta till?????????..sorry..jag tar tillbaka ALLT... ska lyssna på den riktiga låten.. 😉..laddade ner två låtar samtidigt och kollade inte titeln på din låt...

Nu så..

Ja det här var elakare än en röd POD2..OCH en svart fender.. i ett brinnande helvete..

Men ljudbilden är platt som en pannkaka.. är det mycket kompressor med här?

det enda som låter någorlunda dynamiskt är hihaten och virveln annars går det nästan inte att skönja ett endaste någe av instrumenteringen.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, snaren ligger definitivt för högt, och gitarrerna lät tämligen muddy... så han recenserade nog rätt låt.

Lät mer som Marilyn Manson möter NU-metal än något svart/rött och elakt dock. 😉 No offense.

Inte riktigt min musiktyp, men versen var rätt ok.

Även riffet var helt ok, men fixa lite mer definition på gitarrerna så man kan höra det annat än genom "en kraftig filt."

Redigerat av Xipe
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga monitorer för tillfället så jag sitter med ett par gamla billiga hörlurar, är därför nivåerna är kassa. Laddade upp en ny version med sänkt virvel och baskagge. Grumligheten i gitarrerna var från början medveten, men allt eftersom nya lager kom till så blev det lite överdrivet, men en sån här låt är inte riktigt värd tiden det skulle ta att spela om det 🙂

Sen förolämpningen att det inte är en riktig metal-låt fnyser jag åt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen förolämpningen att det inte är en riktig metal-låt fnyser jag åt!  :rolleyes:

Riffet är definitivt metal. Versen är det inte. Fram till 0:33 är låten skitbra, sen blir den konstig. 😆 Visst... metal, men ändå inte. Vet inte hur jag skall förklara känslan jag får från den... påminner mycket om något Marilyn Manson skulle göra om han fick ett sånt riff att arbeta med... inget ont i det dock.

Kan nog bli en riktigt bra låt (så jag tycker inte du skall sluta jobba på den), skulle om inte annat kunna bli nåt i stil med Sum 41:s "Pain for Pleasure" (de spelade tydligen sån musik innan de bytte inriktning och gjorde ett album som sålde, men en låt med deras gamla stil fick komma med på plattan).

PS - Mer definition på gitarrerna. Det är ett bra riff, det vill man höra! Glöm idén med att det skall låta muddy eller som nån sorts "wall of sound"; snabba, precisa riff kräver mellanregister och/eller diskant! Lägg på en fet bas i bakgrunden och feta till kicken så får du till tyngden OCH gitarrdefinitionen; det kommer rocka! IMHO. 🙂

Redigerat av Xipe
Link to comment
Dela på andra sajter

PS - Mer definition på gitarrerna. Det är ett bra riff, det vill man höra! Glöm idén med att det skall låta muddy eller som nån sorts "wall of sound"; snabba, precisa riff kräver mellanregister och/eller diskant! Lägg på en fet bas i bakgrunden och feta till kicken så får du till tyngden OCH gitarrdefinitionen; det kommer rocka! IMHO. 😳

Håller med här men skulle vilja sträcka mig ett steg längre och säga

att definiera -hela - låten är precis det den behöver, jag tycker inte bara gitarrerna ska särskiljas..

...en väl definierad ljudbild blir dessutom större och kraftigare sen kommer WOW-effekten automatiskt...

Om du jobbar med volym, panorering och EQ först, sen när kakan sitter som den ska smäller du på kompressorn och allting kommer att bli en stor bomb.

Jag tror också att låten kan bli griiim...om man hör vad som spelas 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...