Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det finns säkert en enkel lösning på detta, men jag har ännu inte hittat den.

Jag har en extern bildskärm som jag kopplar till min MacBook Pro när jag redigerar, mixar osv.

Nu när jag startar ett program som jag vanligtvis kör (visar) i den externa skärmen så kan jag använda programmet men inte se det.

Ex. Jag startar en stand-alone synth (ex. massive) som jag vill spela med. Jag kan självklart spela, men jag kan inte se programmet.

Detta eftersom den vill visa det på den externa skärmen som jag inte har inkopplad.

Hur får jag programmet att visa sig på min standardskärm på min MBP?

Jag har inte den externa skärmen tillgänglig just nu så kan inte koppla in den och dra över fönstret till den (så den lösningen finns inte just nu).

Någon som förstår och vill hjälpa mig?

Annons
Postat
Hjälper det inte att ställa om datorn till att det bara finns en skärm...?

På bärbara brukar det vara någon knapp där man växlar mellan lägen ensam skärm/klonad extern/separata skärmar.

Eftersom det bara finns en skärm inkopplad så vill den inte.

Det är bara programmet som öppnas "utanför bildskärmen". Vet inte hur jag ska få det tillbaka..

blir galen... hahaha, vilket problem.. Jag löser fan så mer komplicerade saker än såhär så jag känner mig skitdum.

Men så är det när man precis köpt Mac för första gången. Använt min MacBook Pro i cirka 3 månader.

Postat

Så är det för mig också när jag kopplar ur min skärm vid mixplatsen...Men det är ju bara att välja att använda en skärm så ser du allt på din vanliga? Så är det för mig iaf...Har också en macbook pro....

Postat

Har windows själv, så det kanske är annorlunda. Men här så öppnas program och dialogrutor i den form och på det ställe där man stängde dom sist. Jag har själv två skärmar på en stationär, och använder ett specifikt program (Ultramon) som distribuerar skärmytorna bättre än den tillhörande mjukvaran.

Kanske kan bidra med någon idé i alla fall

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Men går det inte att mecka det där i systeminställningar/bildskärmar/uppställning. Jag är inte 100 på det men det känns som att det borde gå 🙂 (oxå ganska ny på mac).

Redigerat av anarkisten1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.