Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hade knappt hört baskery ( systrarna Bondesson utan farsan på trummor) men det känns väldigt originellt och bra och det svänger otroligt (efter ca 2,20 kommer de igång ordentligt) , tänkte att fler kanske ville höra något bra.

http://www.myspace.com/baskery

Redigerat av sixties
Annons
Postat

SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 🙂

Längesen man såg så mycket attityd!

Postat
SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 🙂

JA, det svänger verkligen, det är nästan mer hårdrock än Country!

Postat

Ja, visst var det bra! Riktigt kul att höra och se. Ännu mer sugen på att skaffa en banjo nu... något som jag haft i planerna de senaste 10 åren men det tycks ju aldrig bli av!

Postat
SVINBRA!

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😆

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂😲

Postat
SVINBRA!

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😆

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂😲

Jo, syftade mer på att det var riktigt tung gung som man normalt vanligen finner innom (bra) hårdrock och inte förväntar sig att 3 tjejer som lirar country/blues/rock´n´roll ska prestera.

har du hört Blackfoot liven från ca 79-80? riktigt bra trummor och tajt, får lite metallica känsla (som de kunde önska att de lät)

Blackfoot- good morning studio(ännu bättre live!)

Postat

slide banjo,slide gitarr,slide ukelele ..principen är detsamma på alla

tycker heller inte att det lät mycket annorlunda en distad slide gitarr

fast det var skön musik ändå

tack för tipset!

😲

Postat
SVINBRA!

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😛

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂🙂

Jo, syftade mer på att det var riktigt tung gung som man normalt vanligen finner innom (bra) hårdrock och inte förväntar sig att 3 tjejer som lirar country/blues/rock´n´roll ska prestera.

har du hört Blackfoot liven från ca 79-80? riktigt bra trummor och tajt, får lite metallica känsla (som de kunde önska att de lät)

Blackfoot- good morning studio(ännu bättre live!)

Jo jag har allt hört dom. Tycker väl sådär om dom. Har ett par gamla plattor liggandes på vinden.

Han har lite för bultigt röst för min smak, sjunger ju annars jävligt bra!

Postat
Helvete vilket sväng!! Såg på deras myspace att dom kommer och lirar här i umeå den 18:e oktober... Får inte missa dom då 😱

ja, live tror jag det blir ännu bättre.

Postat

De är jävligt bra live. Såg dem senast i maj, bra ös!

Fast på skiva är nog de lite lugnare låtarna bäst.

Postat
Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 😛😲

Jävla värdepåstående.

Det lät väldigt bra. 🙂 Jag kan förvänta mig att de är väldigt bra live.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.