Jump to content
Annons

FL mer intuitivt och lättorienterat än Cubase?


SpinningSpiral

Recommended Posts

Är det så?

Jag söker ett program som är lättorienterat och logiskt men samtidigt omfattande med hänsyn till instrument och effekter då jag inte tänker använda några "verkliga" instrument. Jag provade FL och tyckte att det var mer lättorienterat än cubase men det kändes som att det inte fanns lika mycket instrument och effekter som i cubase.

Fråga nr. 2: Vad är det som karakteriserar FL i förhållande till andra program?

Tack på förhand/

Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det så?

Jag söker ett program som är lättorienterat och logiskt men samtidigt omfattande med hänsyn till instrument och effekter då jag inte tänker använda några "verkliga" instrument. Jag provade FL och tyckte att det var mer lättorienterat än cubase men det kändes som att det inte fanns lika mycket instrument och effekter som i cubase.

Fråga nr. 2: Vad är det som karakteriserar FL i förhållande till andra program?

Tack på förhand/

Anna

Förmodligen att FL är snabbt och lättarbetat, dessutom så tar det inga tider att komma igång med det.

Om du känner att du har brist på effekter och instrument så går det att "bygga ut" sin arsenal av vst synthar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så?

Jag söker ett program som är lättorienterat och logiskt men samtidigt omfattande med hänsyn till instrument och effekter då jag inte tänker använda några "verkliga" instrument. Jag provade FL och tyckte att det var mer lättorienterat än cubase men det kändes som att det inte fanns lika mycket instrument och effekter som i cubase.

Fråga nr. 2: Vad är det som karakteriserar FL i förhållande till andra program?

Tack på förhand/

Anna

jag slår ett slag för Reaper
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

Udda ljud det, men då är det väll bäst o skaffa sig ett stort samplings bibliotek och några romplers (spectrasonics atmosphere tillexempel, många sköna ljud har den, allt från stråkar till mystiska röster, men nått tåg tvivlar jag på).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

Hej!

Det finns många bra och användbara ljud på: http://www.ljudo.com/default.asp?lang=tSwedish&do=it

Regn och tåg ljud har jag hittat där iaf.

Lycka till!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

Det finns en synth som följer med Fl Studio som har en hel del sköna ljud och stora möjligheter för modifiering. Den heter Sytrus, du hittar den i add > channel > Sytrus. Bläddra lite ibland alla presets som finns så kan du utefter dom modda själv o lägga effekter etc. Jag har överanvänt den synthen o måste säga att jag gillar den skarpt för att vara en FLsynth.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

http://www.soundsnap.com kan man hitta mycket olika samplingar som folk har laddat upp. Tåg och regn borde finnas där.

Redigerat av FlyRider
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...