Jump to content
Annons

Hitta presets till pluggar i Cubase4...


tofumannen

Recommended Posts

Nån som vet hur man hittar presets till pluggar i Cubase 4? I 3an får man ju upp ett sånt där vanligt windowsfönster där man får browsa hela datorskrället om man vill. Nu kommer det bara upp ett Cubase-fönster och jag har fipplat järnet utan att lyckas hitta mina presets. Försökte även kopiera mina presets och lägga dom i vst presets mappen men de dyker ändå inte upp. Hjääälp.

🙂

Dessutom hittar inte Cubase automatiskt mina wavespluggar. Jag installerade om wavespluggarna och de finns i en egen mapp på inserts, förut hamnade dom i nån av de befintliga mapparna på inserts. Undrar hur man löser det också 🙂

Redigerat av tofumannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä du hade rätt. För enkelt. Har redan testat det där på alla sätt jag kan tänka mig.

Jag lyckas inte spara presets som filer som man kan lägga vart man vill och backa upp så man har det sparat om c disken pajar eller nåt.

Förmodligen av samma anledning som jag inte lyckas få in gamla presets i pluggarna eftersom det inte går att browsa på vanligt sätt. Verkar som att de ändrat det i 4an.

Bara jag som stör mig på det här?

Tack ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mediabay som gäller i C4 och om det är de medföljande syntarnas presets det gäller så bör ju Cubase hitta dem, annars har det blivit nåt blaj under installationen.

Är det däremot presets från andra tillverkares instrument/effekter och om de inte har eget presetsystem ( Hypersonic 2, en del Arturia-syntar, m.fl går inte att konvertera via C4,i dessa får du ladda ett preset i taget o sen spara .. eller gå in här o titta.) måste du först konvertera dem till Vstpreset.

Öppnar du en effekt /VSTi och använder dess Load/save-preset meny, dyker det upp en liten menyrad som heter Convert Program List to Vst presets

Alla konverterade VSTPRESET's hamnar under en egen katalog i C:\Documents and Settings\*Ditt användarnamn i Windows*\Application Data\VST3 Presets.

Denna katalog ska automatiskt hittas av Mediabay då Cubase skapar katalogen med rätt struktur från början.

Hoppas du fick lite mer kött på tallriken nu.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mediabay som gäller i C4 och om det är de medföljande syntarnas presets det gäller så bör ju Cubase hitta dem, annars har det blivit nåt blaj under installationen.

Är det däremot presets från andra tillverkares instrument/effekter och om de inte har eget presetsystem ( Hypersonic 2, en del Arturia-syntar, m.fl går inte att konvertera via C4,i dessa får du ladda ett preset i taget o sen spara .. eller gå in här o titta.) måste du först konvertera dem till Vstpreset.

Öppnar du en effekt /VSTi och använder dess Load/save-preset meny, dyker det upp en liten menyrad som heter Convert Program List to Vst presets

Alla konverterade VSTPRESET's hamnar under en egen katalog i C:\Documents and Settings\*Ditt användarnamn i Windows*\Application Data\VST3 Presets.

Denna katalog ska automatiskt hittas av Mediabay då Cubase skapar katalogen med rätt struktur från början.

Hoppas du fick lite mer kött på tallriken nu.

Tackar för det svaret. Har inte tid att kolla just nu. Förhoppningsvis är det de svaren jag söker. Rapporterar sedan 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...