Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag hade problem med min pc som jag skrev i en annan trÄd. Det började med att blÄskÀrmsmeddelandet sa "drivrutinen har hamnat i en oÀndlig loop".

Serviceteknikern kollade pcn och sa att grafikkortet var slut och att hel moderkortet mÄste bytas.

Och att den inte kan ge bild överhuvudtaget. Och en massa annan skit... och ville sÀlja en ny laptop.

Men nu har jag suttit och ominstallerat WinXP (som Claes och rainydays rekommenderade).

Eller rÀttare sagt rekommenderades att jag bara skulle ominstallera drivrutinerna för grafikkortet.

Men det hjÀlpte inte, sÄ jag körde om hela OS:et. Och pc:n har aldrig varit sÄ snabb och bilden Àr strÄlande!!!

NÄvÀl.

Felet nu Àr att sÄ fort jag stÀnger av pc:n och ska starta om den igen, sÄ fÄr jag upp en vit skÀrm och inget mer. Enda chansen för mig att anvÀnda pcn Àr att installera Win XP pÄ nytt varje gÄng, vilket tar 1 timme, vill jag sedan lÀgga till Service Pack 2 sÄ tar det Ànnu lÀngre tid. SÄ kan jag ju inte hÄlla pÄ...

Jag har kollat igenom Kontrollpanalens Enhetshanterare och finner att teknikern haft julafton dÀrinne.

Bluetooth, nÀtverkskort och ljudet och ett par-tre andra grejer i listans början har frÄgetecken om sig sÄ det stÀnker om det. Annars ser det bra ut.

Hur gör jag nu? För att fÄ pc:n att hitta Win XP sÄ att sÀga, efter att jag stÀngt av...

Laddade ned ett program ocksÄ efter senaste ominstallationen av Win XP, men det fanns inte lagrat pÄ hdd:n nu. Det Àr vÀck. Jag kör INTE Win XP direkt frÄn cdn nu (om det ens skulle gÄ...). SÄ Win XP mÄste ju iaf ligga pÄ hdd:n nu. Ja, ni fattar...

//debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Eeehhh... men grafikkortet Àr ju detsamma.

Du menar att om jag har Service Pack 3 sÄ hittar pc:n Win XP?

Jag har ju inte "Àndrat nÄgot"... Det rÀckte ju med Service Pack 2 nÀr jag köpte pc:n...

Fattar inte.

🙂

Postat
Eeehhh... men grafikkortet Àr ju detsamma.

Du menar att om jag har Service Pack 3 sÄ hittar pc:n Win XP?

Jag har ju inte "Àndrat nÄgot"... Det rÀckte ju med Service Pack 2 nÀr jag köpte pc:n...

Fattar inte.

🙂

Du skrev i första inlÀgget att du uppgraderade frÄn sp1 till sp2. Det betyder som Lonian sa att du har en gammal dator. Min Àr tre Är och anses "gammal". Har du en xp-skiva som Àr laglig sÄ kör alla uppdateringar. Kommer ta en herrans massa tid. Sen lÄter du den vara pÄ automatiska uppdateringar. Har inget med grafikkort att göra.

Postat
Jag har kollat igenom Kontrollpanalens Enhetshanterare och finner att teknikern haft julafton dÀrinne.

Bluetooth, nÀtverkskort och ljudet och ett par-tre andra grejer i listans början har frÄgetecken om sig sÄ det stÀnker om det. Annars ser det bra ut.

Nej, det Àr inte teknikerns fel att det ser ut sÄ. Det Àr helt normalt att det ser ut sÄ efter en ominstallation av Windows XP,

frÄgetecknen beror pÄ att du Ànnu inte har installerat enheternas drivrutiner.

Om du fÄr det problemet som du har sÄ kanske teknikern hade rÀtt och grafikkort och moderkort Àr slut. Det kan hÀnda mÄnga konstiga saker i en datorn om moderkortet inte funkar som det ska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.