Jump to content
Annons

Betsälla elgitarr från thomann.de


MrMentrish

Recommended Posts

Annons

Beställde en gitarr i måndags, den har inte kommit fram än men jag kan höra av mig hur det gick.

Annars så går det på garantin om produkten skulle skadas på vägen, dock måste köparen stå för återförsändelsen.

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har beställt två gitarrer ifrån Thomann (varav den ena beställdes igår och således inte kommit fram än) samt tonvis med studioutrustning, förstärkare, reservdelar, PA-grejer etc.

INGET har varit skadat eller dåligt packat. Thomann packar med stora plast-luft-celler som faktiskt verkar riktigt stryktåliga.

Den enda gången det krånglat var när tullen i skåne skickade tillbaka en förstärkartopp helt utan anledning. Men det kan man ju knappast klandra Thomann för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte från Thomann, men från andra utländska företag.

Det finns alltid en risk att gitarren blir skadad under frakten, som med alla andra prylar. Men så länge inte det är några synliga skador på paketet när du får det så är det troligtvis ingen fara, de brukar vara väl förpackade i minst två kartonger och ibland även en gigbag om det medföljer.

Men inspektera paketet noga när du får det, om det är mycket skadat så ta inte emot det. Det är alltid mycket svårare att hävda i efterhand att skadan skedde under frakten. Skulle gitarren mot förmodan vara skadad även om inte paketet är det så kontakta Thomman så får du skicka tillbaka den och få en ny.

Så du kan vara säker. Håll ögonen öppna när du tar emot paketet bara.

Tja!

Någon som beställt en elgitarr från www.thomann.de?

Tänkte på om det är säkert att gitarren inte blir skadad under leveransen osv...

Berätta! // Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte risken är större bara för man beställer utomlands. Frakterna går till på samma sätt som till musikaffärerna och jag vet , sedan jag själv haft en, att det är mycket mycket sällan något kom fram skadat. Kanske två grejer på fem år, typ.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har tips på andra sidor? Samma prisklass som på thomann...

Playback-Europe har jag handlat från några gånger. De har inte lika stort sortiment som Thomann, men vissa saker är de billigare på. De håller till i Frankrike för omväxlings skull 🙂

http://www.playback-europe.com/

Sen finns ju RockShop med http://www.rockshop.de

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en bas därifrån för ett halvår sen. Inte en skråma på gitarren, även om kartongen var lite tillbucklad. Jag brukar alltid fotografera paketet med mobilen om jag ser att det är lite tillbucklat. Detta sker förstås direkt vid uthämtningsstället.

Link to comment
Dela på andra sajter

MusicStore

Det fina är att det i princip alltid är 15€ i frakt från Tyskland till Sverige.

Jag har beställt en basrigg från Thomann, hemma på några dagar utan något krångel. 15€ för att frakta hem en basrigg på 60 kilo till dörren! Kanon!

MusicStore beställde jag och några polare ifrån. En polare köpte en Line 6 Spider II och den andra en pedal, jag köpte en bas. Allt var hemma på 3-4 dagar och leverades till dörren, och kontant betalning till föraren om man så ville. Även där 15€ för en rejäl leverans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...