Jump to content
Annons

Bra öronproppar för små öron


mjullander

Recommended Posts

Jag har fram till nu kört med Apotekets för 20 :-. De har funkat bra till övning hemma (jag spelar trummor), men på konserter är de i princip värdelösa. Dessutom är det ingen rak dämpning.

Bestämde mig för att investera i Bellman & Symfons gjutna, men de tyckte jag skulle vänta eftersom mina öron vid 16 års ålder fortfarande växer.

Så jag gav mig på samma företags granar ER-20, som fått mycket bra kritik här på forumet. Problemet är att jag inte alls får de att dämpa mycket. Jag får helt enkelt inte in de i öronen. De skaver och släpper igenom mer ljud än de dämpar.

Så vad ska jag göra för att skydda mina öron någorlunda seriöst tills de växt färdigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag råkade supa bort en av mina formgjutna Bellman så testade jag ett par olika.

ER-20 var även för stora för mina hörselgångar och jag tyckte mycket bättre om Alpines Music Safe Pro där man kan välja vilken dämpningstyrka man vill ha (10, 15 eller 20dB). De är även ganska mycket mindre än ER-20.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag råkade supa bort en av mina formgjutna Bellman så testade jag ett par olika.

ER-20 var även för stora för mina hörselgångar och jag tyckte mycket bättre om Alpines Music Safe Pro där man kan välja vilken dämpningstyrka man vill ha (10, 15 eller 20dB). De är även ganska mycket mindre än ER-20.

Har för mig att det var sådana jag körde med tidigare också. Avsevärt mjukare var de också har jag för mig. (Lavrell, du är väl en slarver också! 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag råkade supa bort en av mina formgjutna Bellman så testade jag ett par olika.

ER-20 var även för stora för mina hörselgångar och jag tyckte mycket bättre om Alpines Music Safe Pro där man kan välja vilken dämpningstyrka man vill ha (10, 15 eller 20dB). De är även ganska mycket mindre än ER-20.

Har för mig att det var sådana jag körde med tidigare också. Avsevärt mjukare var de också har jag för mig. (Lavrell, du är väl en slarver också! 😉 )

Haha, vad har du nu hört om 😛 ? Du kanske syftar till den glömda gitarren i taxin som jag skrev om för två år sen? I sånt fall har du förbaskat bra minne 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har suttit och repat med en liten nätt orkester av 35 musiker 😄 dock inget elförstärkt, men mycke blås...

Hade en vansinnig nytta av mina "koss-inear-ipod-förmyckebas-varianter", just pga dom skumgummikuddarna som har en vansinnig förmåga att bli riktigt grisiga, men dämpade lämpligt mycket mot annat ljud

hursomhelst...

såhär låter denna ORKESTER gillar man inte musiken, så kan idet iaf vara underhållande att läsa vilken sjuk sättning det är på det hela 😉

Vi hade f.ö. en konsert för ett slutsålt Royal Consert Hall, i Glasgow i januari

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...