Jump to content
Annons

Jobbar bara jag i Pro Tools?


Christoffer Bergfors

Recommended Posts

Annons
Hur många har jobbat och pillat med Bombfactory's plggar? Skulle vilja ha lite åsikter där!

de är mycket bra. låter nästan lika bra som originalen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fundering. Är ju på jakt efter ett ljudkort till bärbara med,ja o m-box finns ju... Då jag själv allri jobbat i Pro Tools så funderar man på var begränsningarna går i LE versionen? Gäller det rena funktioner eller som är strippade eller endast kvantitet? Hur fungerar det med pluggar,kan man köra alla även i LE versionen eller skiljer det sig mellan olika versioner av Pro Tools?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag själv allri jobbat i Pro Tools så funderar man på var begränsningarna går i LE versionen? Gäller det rena funktioner eller som är strippade eller endast kvantitet? Hur fungerar det med pluggar,kan man köra alla även i LE versionen eller skiljer det sig mellan olika versioner av Pro Tools?

Till bärbart blir det antingen 002 (med mixerbord/faders/etc) eller 002R (rack vers), åde kopplas med FireWire till datorn.

Begränsning är 32 ljudspår (men obegränsat virtuella spår).

Pluggar (och de flesta finns till LE) är i RTAS format och begränsningen där är processorhastighet.

(det kommer ett VST till RTAS konverter snart)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, om jag förstår dig rätt är det ingen större vits att handla m-box o testköra med den? Hur många spår klarar den tro? Vad behöver man för prylar för att kunna köra med deras dsp kort o pluggar?

Förstår inte riktigt . . .

Med mBox får du 32 spår. Varför är inte det en vits?

En mac eller en Pc. 😛

Se här

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var just det jag undrade över dvs om det skiljer ngt mella själva pro tools om man handlar 002 alt m-box. Vad jag igentligen är ute efter r ett se vilket ljukort som passar mig bäst till laptopen. Ja samt reda ut lite hur pro tools är upplagt vad det gäller de olika produkterna/hårdvara. Antar att man får läsa på deras site lite djupare =) Tack för ditt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var just det jag undrade över dvs om det skiljer ngt mella själva pro tools om man handlar 002 alt m-box. Vad jag igentligen är ute efter r ett se vilket ljukort som passar mig bäst till laptopen. Ja samt reda ut lite hur pro tools är upplagt vad det gäller de olika produkterna/hårdvara. Antar att man får läsa på deras site lite djupare =) Tack för ditt svar!

Mjukvaran och antalet kanaler är det samma på Mbox , 002rack och 002 med reglar. Enkelt sagt kan man säga att skillnaden mellan dessa produkter ligger mer i hårdvaran, så som antalet och typen av in och utgångar, typ av omvandlare och Mic pre’s samt hur man ansluter den till datorn (USB eller FireWire).

Pluggar: ProTools stödjer idag TDM, RTAS och AS. ProTools LE som följer med i alternativen ovan kan inte nyttja sig av sk TDM pluggar då dom kräver en helt annan hårdvara. Dock är det så att i många fall (när det är tekniskt möjligt) så har man portat över pluggar till att fungera i en RTAS miljö också. Sony’s pluggar är ett exempel.

Mer info om ProTools och dess hårdvara kan du hitta här:

aolsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...