Jump to content
Annons

Ny låt


jim

Nå?????  

6 röster

  1. 1. Nå?????

    • Kanon
      0
    • bra
      3
    • nja
      0
    • ????e du seriös
      1
    • dumpa liket
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Perfekt Just Nu

ARTIST/GRUPP: Jimmy Nordstrand

GENRE:Svensk POP

LÅTLÄNGD: 3:51

KOMPOSITÖR: Jimmy

PRODUCENT: Jimmy

EV. MEDVERKANDE: No one

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 38 Mb ????

STATUS: Demo 1:a utkast

LÅTLÄNK:

Perfekt Just Nu

Nå mina damer och herrar! Nu lägger jag upp ett första utkast på en låt som heter "Perfekt Just Ju" Den här låten är tamare än dom andra. Jag vet att Cymbalerna låter piss men har inga bra samplingar...

Mixningen kanske e lite trist också. Tror av sången ligger lite väl högt..

Skriv gärna vad ni tycker,

Trevlig Helg...Jimmy

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt! Rak popkänsla.

Lite underligt reverb på sången. Det blir som en liten svans som känns lite underlig. Korta svansen tycker jag (om det går).

Det är på sätt och vis bra att sången hörs, men den skulle kanske smälta in lite mer i mixen.

Pianot känns väldigt oispirerat. Lite harmonier eller ackord?

Breaket vid två och 35 fungerar inte alls tycker jag. Det blir bara tunnt och mesigt. Heller att du manglar på med gitarrerna eller något... 🙂

Trummorna är lite tråkigt raka, lite fills kanske. Crascherna är som sagt inte så bra. Vad använder du för trummor? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Egghuvud

Jag har samplade trummor som kallas "real mega drums" vanliga samplingar till EXS24:an

Kanske ska braka på som du säker i sticket..värt att testa. Har bara ett vanligt reverb på sången men ska sänka det lite.

Fills vore på sin plats, men det låter skumt att blanda olkika trumljud när man använder raka samplade komp...Ska försöka.

Tack för analysen...bra att bolla med er

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det var ganska bra över lag. Egghuvvet har en hel del bra åsikter som man håller med om.. Sången tar lite väl mycket plats i mixen. Ner med den i volym lite. Jag tycker trummorna låter helt ok. Känns som sagt lite loopiga men som en demo är detta skitbra.

Låten är inget för mig, men det har bara med smak att göra. Komositionen/arret är det absolut inget fel på, det tilltalar inte mig helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hmmm.

Förutom att jag tycker att du kör låten en vända för mycket - det händer inte så mycket - så skulle jag kunna tänka mig ett break med trummor i halvtempo eller bara hihat och baskagge, samt att du skippar syntmattorna och dessutom trycker upp sången i ansiktet - torrt och med mycket närvarokänsla.

Men det skulle säkert funka bättre om det var mer tryck i låten i övrigt.

Men låten är bra, sången är mycket bra och det är en ganska snygg ljudbild.

Inte nödvändigt att sänka sången dramatiskt, men ett kortare reverb kanske skulle göra susen.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...