Jump to content
Annons

Motu 828 mk3


bakke

Recommended Posts

Jag har ett ganska stort problem. Jag har precis köpt ett Motu 828 Mk3 och efter jag hade kopplat in dom så upptäckte jag att utgångarna på modulen är +4, ingångarna på mina moitorer är -10. Det betyder att jag får otroligt hög volym in i mina monitorer!

Jag ska köpa en SM Pro Audio M-Patch 2 så snart jag bara hinner, men fram tills det blir gjort så vill jag ha möjlighet att lyssna på och spela in musik på en lägre nivå än vad jag får ut nu. Visst, jag kan sitta och sänka mastervolymen i alla program, men jag tycker att det måste finnas en master för allt ljud som går ut. Har läst manualen upp och ner utan att hitta nåt svar så jag ställer frågan här.

Finns det nån mastervolym för mains out och/eller analog output 1-2?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm, på mitt motu8pre, så räcker det med att trycka två ggr på volymknappen (som också har en "klickmöjlighet") så kan jag ändar utsignalen till monitorerna... om jag klckar en gång så ändrara kag signalen till headphones... kanske samma på din?.. det tog ett tag innan jag kom undefund med denna lösning*

*(läs; kollat manualen jävligt dåligt...) 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...