Jump to content
Annons

Vilka effekter har lagt på denna sång?


Mr. Math

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Infected mushroom är ju så sjukt grymma när det gäller effekter. Jag har försökt få till en liknande den i länken. Jag provade med DB glitchs retrigger, men det blir inte riktigt samma sak. Någon som har en annan idé?

Lyssna på låten

Jag tror på en kombo av Glitch och Melodyne.

Man kan ändra formanter rätt kraftigt i Melodyne samt hårda pitchförändringar är också möjliga.

Lite av det som låter som glicth kan man skapa i Melodyne också.

Ett himla bra program för övrigt.

Min 5 cent.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Infected mushroom är ju så sjukt grymma när det gäller effekter. Jag har försökt få till en liknande den i länken. Jag provade med DB glitchs retrigger, men det blir inte riktigt samma sak. Någon som har en annan idé?

Lyssna på låten

Jag tror på en kombo av Glitch och Melodyne.

Man kan ändra formanter rätt kraftigt i Melodyne samt hårda pitchförändringar är också möjliga.

Lite av det som låter som glicth kan man skapa i Melodyne också.

Ett himla bra program för övrigt.

Min 5 cent.

Intressanta tankar du för. Jag har nämligen provat både glitch och melodyne, men ändå inte samma resultat. Grejen e ju att infecteds "glitch" blir som ett nästan loopande och rent ljud, medan jag endast lyckas skapa ett hackigt loopande, typ chopper-effekt (oavsett hur mycket jag ändrar speed).

Edit: drloop? Du borde ju verkligen kunna d här då? :rolleyes:

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Infected mushroom är ju så sjukt grymma när det gäller effekter. Jag har försökt få till en liknande den i länken. Jag provade med DB glitchs retrigger, men det blir inte riktigt samma sak. Någon som har en annan idé?

Lyssna på låten

Jag tror på en kombo av Glitch och Melodyne.

Man kan ändra formanter rätt kraftigt i Melodyne samt hårda pitchförändringar är också möjliga.

Lite av det som låter som glicth kan man skapa i Melodyne också.

Ett himla bra program för övrigt.

Min 5 cent.

Intressanta tankar du för. Jag har nämligen provat både glitch och melodyne, men ändå inte samma resultat. Grejen e ju att infecteds "glitch" blir som ett nästan loopande och rent ljud, medan jag endast lyckas skapa ett hackigt loopande, typ chopper-effekt (oavsett hur mycket jag ändrar speed).

Edit: drloop? Du borde ju verkligen kunna d här då? 😄

Kan vara ett delay med mycket kort tid och testa olika inställningar på feedback. Automatisera detta så... ihop med Glitch och Melodyne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...