Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare.

Sitter och pillar lite i Pro Tools och vill köra Pitch Shift på virveln.

Saken är den att jag inte lyckas få bort tidsförändring.

Jag klickar på AudioSuite-"fliken" och bläddrar mig ner till Pitch Shift, drar i Ratio och trycker "Preview".

Men oavsett om jag har "Time Correction" i eller urkryssat så ändras hastigheten på klippet i Preview-läge.

Är detta något buggat, ska det vara så, eller är det rentav jag som missat något?

/Tappo

Redigerat av Tappo
Annons
Postat

Jag har också funderat på detta ett par gånger. Det är väl inte bara previewen som blir fel utan även klippet när det är klart.

Postat

Du kan ju använda elastic audio för att ändra pitchen på ett ljud, har själv inte använt pitch correction särskilt mycket i Pro Tools så jag har inget direkt svar på din fråga, men jag hade nog gjort det med elastic audio. Hur du gör finns att se på DigiTV under accelerated videos.

MVH

Anders

Postat

Okej. Ska kanske ta och kolla det då Gizmozis.

Hemluth: Ja, jag tror det är så att när man tryckt process så ändras längden också..

Tack för svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.