Jump to content
Annons

Hur flytta låtar från Logic 5.5 PC till Logic 8 Mac?

Recommended Posts

perhman (oregistrerad)
Postat

Har skaffat en iMac och Logic 8. Vill flytta låtar från PC med Logic 5.5 och fortsätta jobba med dom. Går det? Hur gör man? Har öppnat projektet i Logic 8 genom att flytta dit filen .lso (eller vad den heter) och all MIDI fanns på plats plus alla parter där audiot ska finnas, men de var tomma. Är inte speciellt begåvad när det gäller datorer, så svara gärna i enkla termer.

perhman

Annons
Postat
plus alla parter där audiot ska finnas, men de var tomma.

Det borde inte vara svårare än att du dubbelklickar på dom tomma Audio Partierna och låter datorn söka efter dom.

Förutsatt att du kopierat över alla givetvis.

perhman (oregistrerad)
Postat
plus alla parter där audiot ska finnas, men de var tomma.

Det borde inte vara svårare än att du dubbelklickar på dom tomma Audio Partierna och låter datorn söka efter dom.

Förutsatt att du kopierat över alla givetvis.

Tyvärr hittar inte datorn något i audio-väg. Alla låtens filer finns på hårddisken men de är skuggade. Bara .lso-filen gick att öppna i Macen. Några fler tips?

perhman

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Förmodar att du har låtarna från 5.5 på en extern HD kopplad till macen, i så fall så behöver du bara klicka på dom som vanligt och då öppnas dom i Mac Logic istället. (Programmet frågar om du vill göra om dom till mac filer om jag inte minns fel.) Så gör jag, men det kanske kan bli problem om du har dina wav filer från PC projekten på olika ställen på hårddisken och då kanske det är bäst att flytta dom till en egen mapp i PC Logic först. Annars får du kolla vad dom heter och söka dom helt enkelt. Föresten är det inte bara så att du har dom mutade i och med att dom som du säger är grå. I så fall högerklicka på dom i arrange och välj unmute. Man kan köra nätverk oxå och flytta filer från PC till Mac på det sättet. Lycka till

Redigerat av anarkisten1
perhman (oregistrerad)
Postat
Förmodar att du har låtarna från 5.5 på en extern HD kopplad till macen, i så fall så behöver du bara klicka på dom som vanligt och då öppnas dom i Mac Logic istället. (Programmet frågar om du vill göra om dom till mac filer om jag inte minns fel.) Så gör jag, men det kanske kan bli problem om du har dina wav filer från PC projekten på olika ställen på hårddisken och då kanske det är bäst att flytta dom till en egen mapp i PC Logic först. Annars får du kolla vad dom heter och söka dom helt enkelt. Föresten är det inte bara så att du har dom mutade i och med att dom som du säger är grå. I så fall högerklicka på dom i arrange och välj unmute. Man kan köra nätverk oxå och flytta filer från PC till Mac på det sättet. Lycka till

Piccazzo och Anarkisten. Tack för er hjälp. Nu har jag testat lite varianter utifrån era förslag och nu funkar det! Fick bassning för att jag inte responderar nog snabbt på era inlägg och jag hoppas ni inte upplever mej otacksam. Det blev ju plötsligt sommar igen och då var jag någon helt annan stans än datorn för det mesta så jag hade inte riktigt hunnit testa era ideer. Men nu har jag det. Tack igen!

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det är lugnt det är ju sommar för sjutton stäng av datorn och ut i solen med dig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.