Jump to content
Annons

Fördröjning mellan CME M-Key och dator


brakskit

Recommended Posts

Ber om ursäkt för att jag inte hittat rätt genom att söka i trådarna, men så är det minsann.

Jag har problem med fördröjning mellan mitt nyinköpta CME M-Key och min dator. Inte helt ovanligt med sånt, förstår jag. Men hur löser jag det? Kan jag köpa ett ljudkort, externt eller internt, som jag kan dra usbsladden från mitt CME M-Key till? Eller är det midisladdar som gäller? Med tanke på att midiklaviaturet drar strömmen från USB så vore en usb-lösning bra, juh.

Om det måste till ett nytt ljudkort så får ni gärna rekommendera nåt klokt, för jag blir knasig på det här. Det jag vill ha är egentligen bara en lösning för att få midiklaviaturet in till datorn, resten av mina behov (sång, gitarr, bas) går utmärkt genom mitt m-audio mobilepre usb.

Programmet jag lekt med nu är Reason. Annars har jag använt Adobe Audition 2 till allt.

Om nån kunde få bort min fördröjning så jag kom in i midivärlden hade det varit underbart. För jag behöver änna skapa låtar med programmerade trummor. (Lite väl elakt att trumma i lägenheten, har jag märkt.)

/Anders, Skövde

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har problem med fördröjning mellan mitt nyinköpta CME M-Key och min dator.
Det hänger inte på klaviaturen. Det är ljudkortsdrivrutinen.
resten av mina behov (sång, gitarr, bas) går utmärkt genom mitt m-audio mobilepre usb.
Men har du verkligen valt ASIO-drivrutinen från M-Audio i musikprogrammet?

Du ska inte ha någon generell drivrutin ala Primär ljudkortsdrivrutin eller ASIO Multimedia eller något liknande.

Den ska heta M-Audio USB ASIO Interface.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har problem med fördröjning mellan mitt nyinköpta CME M-Key och min dator.
Det hänger inte på klaviaturen. Det är ljudkortsdrivrutinen.
resten av mina behov (sång, gitarr, bas) går utmärkt genom mitt m-audio mobilepre usb.
Men har du verkligen valt ASIO-drivrutinen från M-Audio i musikprogrammet?

Du ska inte ha någon generell drivrutin ala Primär ljudkortsdrivrutin eller ASIO Multimedia eller något liknande.

Den ska heta M-Audio USB ASIO Interface.

Det är klart att jag inte tänkte på det... Men det hjälpte inte, för den drivrutinen kan jag inte installera enligt Reason. Antar... att jag inte har den? Jag letade, men hittade den heller inte på det stora vida nätet. Just nu känner jag mig aningens korkad. Och datorer är inte nåt som brukar jävlas med mig...

Vad gör jag för korkat fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...