Jump to content
Annons

Ny låt


Newsec

Recommended Posts

Annons

Jag antar att låten inte är färdig än, det var ju bara en vers eller nått.

Hur som helst så låter det alldedes för stelt och digitalt. Hur har du spelat in gitarren? Jag antar att det inte är en riktigt förstärkare, det är för mycket och för dålig dist.

Det är svårt att få bra trumljud på datorn, har själv det problemet. Men försök att variera dig i kompet, och lägg gärna till ett snyggt rumsklang, inte för mycket.

Sången låter ok, men dubben skär sig ibland.

Gitarr riffet är riktigt bra, och det kan nog bli något sjysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

BootCut: Tack för dina kommentarer.

Du har rätt i att låten inte är klar. Spelade in den mest för att jag kom på ett nytt gitarr riff. Och eftersom jag själv tycker att det är väldigt lärorikt att även spela in lite små snuttar och få tips å trix på dem. Tycker det känns tomt att bara lägga ut gitarr riffet,så då sjunger jag in en improviserad text,och lägger lite trummor på det,för att få helheten utav den färdiga låten.

Är det någon som kan hjälpa mig lite med hur jag får olika stil på låtar å sådant? Dålig på det.

Och även en rolig effekt som jag skulle vilja prova,är den som sher använde sig utav i en låt som jag inte minns vad den heter nu. Men sångrösten pitchas på ett digitalt sätt?

//MVH Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Och även en rolig effekt som jag skulle vilja prova,är den som sher använde sig utav i en låt som jag inte minns vad den heter nu. Men sångrösten pitchas på ett digitalt sätt?

Autotune heter effekten .

Det låter som om du har en sönderkörd diskmaskin igång i bakgrunden...aha..det var distgitarrerna.. :rolleyes:

det distar alldeles för mycket om gitarren och tonerna hörs väldigt dåligt. minska disten en aning.. vad kör du för dist? mjukt eller hårt?

Gitarrerna måste upp i par med virveln också..nu ligger dom under virveltrumman i storlek..ja t.o.m hela trumpaketet

Jag skulle nog också skära lite botten på kicken för den låter inte speciellt mycket "hårdrock".. för mycket fett från 20hz upp till 60.. jag tror att 85 - 90 hz och klicket 1500 - 2300hz i toppen skulle kunna boostas för bättre heavvykonsistens.. alltså mer snärtig, fast klubba om jag så säger 🙁

Sången är väldigt hög i förhållande till instrumenteringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...