Jump to content
Annons

blues pedal


Tobber (oregistrerad)

Recommended Posts

Tobber (oregistrerad)

Har en gitarr epiphone G400 Reissue+en förstärkare peavey blazer 158

Spelar mest blues+Ac/dc låtar,kan någon ge mig råd vad jag ska komplettera med för att få ett bättre ljud med pedaler etc

Har väl inte tänkt att lägga ut jättepengar på grejor ,men vill väl inte köpa det billigaste heller utan grejor som är prisvärda,gärna begagnat

Eller ska man satsa på en bättre förstärkare,

Tack på förhand

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tobber (oregistrerad)

Har en gitarr epiphone G400 Reissue+en förstärkare peavey blazer 158

Spelar mest blues+Ac/dc låtar,kan någon ge mig råd vad jag ska komplettera med för att få ett bättre ljud med pedaler etc

Har väl inte tänkt att lägga ut jättepengar på grejor ,men vill väl inte köpa det billigaste heller utan grejor som är prisvärda,gärna begagnat

Eller ska man satsa på en bättre förstärkare

Tack på förhand

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

En overdrive-pedal kanske. Vet dock inte hur den kommer låta med din förstärkare. Men annars är det väl ny förstärkare som gäller. Jag spelar själv ac/dc och lite blues. Men jag har inte världens bästa förstärkare direkt, så jag funderar på att köpa ny förstärkare istället för att försöka få min redan halvkassa förstärkare att låta lite bättre med pedaler och grejer. Det jag vill säga är att jag är i precis samma läge som dig, men jag skulle nog hellre satsa på en bättre förstärkare. Men det beror ju också på hur pass seriös man är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker oftast att det brukar vara ganska svårt att fixa ett grundsound med pedaler, så om du är långt från ditt "ideal" kan det nog vara värt att kolla på en ny stärkare. Om du ändå är inne på pedaler, och drar åt blues hållet så måste jag rekommendera Obsessive Compulsive Drive från Fulltone. Den är helt grym just på att "blåsa liv" i lite för platta stärkare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Lundgren , (duktig mikrofontillverkare http://www.lundgren.se/index_sve.asp ) hade med sig en Fulton fulldrive 2 pedal på gitarrmässan i göteborg som lät mycket bra. Xotic gör också mycket väljudande pedaler här kan du läsa och lyssna på Xotic-pedalerna. http://www.prosoundcommunications.com/english/ Tror en AC Booster skulle passa dig. Funderar själv på en BB Preamp. Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...