Jump to content
Annons

Varför har basister så stora fötter


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Jag har bara 41 för det mesta, så du behöver inte ligga sömnlös längre... 😄

Men då har du ganska kort mensur va? När mitt ex hade mens så var hon också sur... fast jag har lång mensur på min bas och är för mesta glad och jag har storlek 40.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara 41 för det mesta, så du behöver inte ligga sömnlös längre... 😄

Men då har du ganska kort mensur va? När mitt ex hade mens så var hon också sur... fast jag har lång mensur på min bas och är för mesta glad och jag har storlek 40.

Min är lång... :rolleyes:

4001.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Ahhh en 4001:a :rolleyes:

Det tog en liten stund innan bilden syndes så jag såg bara texten du skrev "min är lång". Jag blev orolig för vad som skulle dyka upp i bild. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh en 4001:a :rolleyes:

Det tog en liten stund innan bilden syndes så jag såg bara texten du skrev "min är lång". Jag blev orolig för vad som skulle dyka upp i bild. 😆

Undrar om du trodde att det var något annat än en bas 😛

Detta är ju ett musikforum, så det skulle ju vara lite mysko om någon skulle skriva jag har stor, och då mena de undre partierna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ahhh en 4001:a :rolleyes:

Det tog en liten stund innan bilden syndes så jag såg bara texten du skrev "min är lång". Jag blev orolig för vad som skulle dyka upp i bild. 😛

Undrar om du trodde att det var något annat än en bas 😛

Detta är ju ett musikforum, så det skulle ju vara lite mysko om någon skulle skriva jag har stor, och då mena de undre partierna 😄

Vissa anser att skinnflöjten är ett instrument. 😆

Min är också lång! 😆

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt.../21656759.jpg?0

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh en 4001:a :rolleyes:

Det tog en liten stund innan bilden syndes så jag såg bara texten du skrev "min är lång". Jag blev orolig för vad som skulle dyka upp i bild. 😛

Undrar om du trodde att det var något annat än en bas 😛

Detta är ju ett musikforum, så det skulle ju vara lite mysko om någon skulle skriva jag har stor, och då mena de undre partierna 😄

Vissa anser att skinnflöjten är ett instrument. 😆

Min är också lång! 😆

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt.../21656759.jpg?0

Heter du Analogfreak och har ett digitalt mixerbord i studion? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ahhh en 4001:a :rolleyes:

Det tog en liten stund innan bilden syndes så jag såg bara texten du skrev "min är lång". Jag blev orolig för vad som skulle dyka upp i bild. 😆

Undrar om du trodde att det var något annat än en bas 😛

Detta är ju ett musikforum, så det skulle ju vara lite mysko om någon skulle skriva jag har stor, och då mena de undre partierna 😄

Vissa anser att skinnflöjten är ett instrument. 😛

Min är också lång! 😆

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt.../21656759.jpg?0

Heter du Analogfreak och har ett digitalt mixerbord i studion? 😛

Nej det är bara mitt nick här! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Varför har basister så stora fötter, Frågan gör mig sömnlös

Dom flesta basister har en fotstorlek på minst 43... Hur kommer det sig?

Kusligt... För ett ögonblick trodde jag att profilen "musik" var tillbaka 😄

Hade han 43:or? :rolleyes:

Då lirade han väl mest Eb-dur? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ingen aning om vilken skostorlek han hade (mer än att den förmodligen var ovanlig), men det var mest vilken typ av fråga du ställde som påminde mycket. Ingen värdering i det, det var frågan i sig som fick mig att haja till.

Jaha... Ovanliga fotstorlekar borde ju inte påverka tonarten. Nu ska jag gå och handla tomater och en liten tillhörande borste. Skriv nu en fin melodi tills jag kommer tillbaka. :rolleyes:

Hej då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skulle 43 vara en stor storlek? Lägg ner värsta barnfötterna. Jag har storlek 47 och kan inte ens spela bas 😄

Wow! Blockflöjt går ju bort med så stora fossingar i alla fall. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle 43 vara en stor storlek? Lägg ner värsta barnfötterna. Jag har storlek 47 och kan inte ens spela bas 😄

Wow! Blockflöjt går ju bort med så stora fossingar i alla fall. :rolleyes:

Spelade piano en gång i tiden, det borde ju vara ett passande instrument iaf 😆

Önskar dock att jag hade strl 43, då skulle jag kunna köpa vilka skor jag vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skulle 43 vara en stor storlek? Lägg ner värsta barnfötterna. Jag har storlek 47 och kan inte ens spela bas 😆

Wow! Blockflöjt går ju bort med så stora fossingar i alla fall. 😄

Spelade piano en gång i tiden, det borde ju vara ett passande instrument iaf 😛

Önskar dock att jag hade strl 43, då skulle jag kunna köpa vilka skor jag vill!

Ja då kanske du hade spelat bas... tror du inte? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Är ni vedme... medvetna om att vi haft en Sko till statsminister en "gång" i tiden?

Inte för att jag vet vad jag vill ha sagt med detta inlägg.. 😛

Han är här som gubben i lådan. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske har nått att göra med hur blandingen av skostorlek, penisstorlek och handstorlek eller fingergrövhet :rolleyes:

De flesta jag känner som spelar bas har lirat gitarr men kände sig klumpiga på en.. Så det gamla uttrycket att "bassister är misslyckade gitarrister" kanske stämmer? 😎 (nej jag var inte seriös, flejma mig inte 😛)

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske har nått att göra med hur blandingen av skostorlek, penisstorlek och handstorlek eller fingergrövhet 😛

De flesta jag känner som spelar bas har lirat gitarr men kände sig klumpiga på en.. Så det gamla uttrycket att "bassister är misslyckade gitarrister" kanske stämmer? 😎 (nej jag var inte seriös, flejma mig inte 😎)

Seriöst eller inte, så blir misslyckade gitarrister också dåliga basister. Själv skulle jag aldrig få för mig att spela gitarr. Nej - tacka vet jag basen, som utgör ryggraden i all musik och tillsammans med trummorna är det viktigaste instrumentet i modern musik sedan decennier tillbaks.

<FLAMEBAIT MODE ON>

Gitarrerna är bara kosmetika som man egentligen kan vara utan... :rolleyes:

<FLAMEBAIT MODE OFF>

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
kanske har nått att göra med hur blandingen av skostorlek, penisstorlek och handstorlek eller fingergrövhet 😎

De flesta jag känner som spelar bas har lirat gitarr men kände sig klumpiga på en.. Så det gamla uttrycket att "bassister är misslyckade gitarrister" kanske stämmer? 😎 (nej jag var inte seriös, flejma mig inte 😎)

Seriöst eller inte, så blir misslyckade gitarrister också dåliga basister. Själv skulle jag aldrig få för mig att spela gitarr. Nej - tacka vet jag basen, som utgör ryggraden i all musik och tillsammans med trummorna är det viktigaste instrumentet i modern musik sedan decennier tillbaks.

<FLAMEBAIT MODE ON>

Gitarrerna är bara kosmetika som man egentligen kan vara utan... 😛

<FLAMEBAIT MODE OFF>

Jag håller med Claes där till 100%. Om basisten är minsta otajt och inte håller tempo så surar det ner hela låten. Det är energikrävande att spela bas som kräver uthållighet och timing med full koncentration.

Edit: Nu blir ju den här tråden nästan seriös :rolleyes:

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
kanske har nått att göra med hur blandingen av skostorlek, penisstorlek och handstorlek eller fingergrövhet 😛

De flesta jag känner som spelar bas har lirat gitarr men kände sig klumpiga på en.. Så det gamla uttrycket att "bassister är misslyckade gitarrister" kanske stämmer? 😎 (nej jag var inte seriös, flejma mig inte 😎)

Seriöst eller inte, så blir misslyckade gitarrister också dåliga basister. Själv skulle jag aldrig få för mig att spela gitarr. Nej - tacka vet jag basen, som utgör ryggraden i all musik och tillsammans med trummorna är det viktigaste instrumentet i modern musik sedan decennier tillbaks.

<FLAMEBAIT MODE ON>

Gitarrerna är bara kosmetika som man egentligen kan vara utan... :rolleyes:

<FLAMEBAIT MODE OFF>

Gitarrer bara kosmetika?? Nu är du verkligen ute på farligt vatten. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Är tight bassist, stl 45.

Är dom så pass stora dina fossingar så kör du väl 5-strängat? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
kanske har nått att göra med hur blandingen av skostorlek, penisstorlek och handstorlek eller fingergrövhet 😲

De flesta jag känner som spelar bas har lirat gitarr men kände sig klumpiga på en.. Så det gamla uttrycket att "bassister är misslyckade gitarrister" kanske stämmer? 😆 (nej jag var inte seriös, flejma mig inte 😆)

Seriöst eller inte, så blir misslyckade gitarrister också dåliga basister. Själv skulle jag aldrig få för mig att spela gitarr. Nej - tacka vet jag basen, som utgör ryggraden i all musik och tillsammans med trummorna är det viktigaste instrumentet i modern musik sedan decennier tillbaks.

<FLAMEBAIT MODE ON>

Gitarrerna är bara kosmetika som man egentligen kan vara utan... 🙂

<FLAMEBAIT MODE OFF>

Var det inte Les Claypool (i Primus) som tyckte att en gitarr bara är är en liten bas....

Själv bryr jag mej inte vad det heter, bara det låter som en gitarr. 🙂 Skostorlek 44.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...