Jump to content
Annons

Joanna Newsom

Neko

Recommended Posts

Såg musikbyrån igår och hörde denna mycket intressanta tjej för första gången. Någon som har hört mer än det lilla som spelades igår? (Bara några korta klipp) Klart intressant sound hon har och för er som inte såg programmet rekommenderar jag att ni försöker hitta skivan för att provlyssna lite! Ska själv sätta igång att jaga så snart som jag bara får möjlighet!

Saxar lite från Musikbyråns hemsa

Joanna Newsom

I Musikbyrån möter du även en av årets mest spännande debutanter. Hon påminner om en älva och sjunger lite som Kate Bush eller för all del Karin Dreijer. Eller Lisa Simpson.

Det beror på vem du frågar. San Fransisco-tjejen Joanna Newsom har helt klart en speciell röst. Och hon skriver och spelar dessutom sina låtar på ett väldigt udda instrument. På sin debutplatta "The Milkeyed Mender" har Joanna Newsom nämligen bevisat att det går att göra bra popmusik även på en harpa.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Annons
jappe (oregistrerad)

Hennes hemsida verkar populär.

"Bandwidth Limit Exceeded

The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. "

Dela på andra sajter

Heh, hittade en intervju med henne. Hon uppmanade folk som inte hade råd att köpa skivan att ladda hem den. Hon menade på att hon i vanliga fall ger bort skivan gratis till de som inte kan betala. Men det är dyrt och tar tid, så då kunde folk gott plocka hem den istället och bespara henne kostnaden och besväret.

Vilket inte hennes skivbolag lär gilla, men vad tusan. Stor eloge för en god tanke skall hon ha iaf. Jag kanske köper skivan för skojs skull 🙂

/Majken

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

syrran hade skivan, men hon gillade den inte, men jag råkade höra och tyckte det var speciellt på ett bra sätt...har lyssnat en del på skivan sen dess...gillar dock inte pianolåtarna...har för mig att det lät lite keyboard:igt.. men det kanske till och med var keyboard som spelades (nån vecka sen jag lyssnade nu)....men tyckte iaf inte det lät speciellt bra, och om det inte är äkta piano som spelas kan jag absolut inte förstå varför.....

men harpalåtarna är sköna som fan, speciellt inledningsspåret "Bridges and Balloons"......

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.