Neko Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 (redigerat) Såg musikbyrån igår och hörde denna mycket intressanta tjej för första gången. Någon som har hört mer än det lilla som spelades igår? (Bara några korta klipp) Klart intressant sound hon har och för er som inte såg programmet rekommenderar jag att ni försöker hitta skivan för att provlyssna lite! Ska själv sätta igång att jaga så snart som jag bara får möjlighet! Saxar lite från Musikbyråns hemsa Joanna NewsomI Musikbyrån möter du även en av årets mest spännande debutanter. Hon påminner om en älva och sjunger lite som Kate Bush eller för all del Karin Dreijer. Eller Lisa Simpson. Det beror på vem du frågar. San Fransisco-tjejen Joanna Newsom har helt klart en speciell röst. Och hon skriver och spelar dessutom sina låtar på ett väldigt udda instrument. På sin debutplatta "The Milkeyed Mender" har Joanna Newsom nämligen bevisat att det går att göra bra popmusik även på en harpa. Redigerat 28 oktober 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Nä, men såg programmet också. Ska nog köpa plattan. Lät ju hur bra som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2004 Helt underbart. Hon verkar sådär lite mysigt smågalen med. Trevlig trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Precis.. Söt som attan dessutom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jappe (oregistrerad) Postat 28 oktober 2004 Dela Postat 28 oktober 2004 Hennes hemsida verkar populär. "Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 29 oktober 2004 Funkar nu igen 😎Hemsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrwa262 Postat 29 oktober 2004 Dela Postat 29 oktober 2004 Hon är riktigt bra! Skivan heter The milkeyed mender och jag tror det är hennes debut. Finns på ginza! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 29 oktober 2004 Dela Postat 29 oktober 2004 Heh, hittade en intervju med henne. Hon uppmanade folk som inte hade råd att köpa skivan att ladda hem den. Hon menade på att hon i vanliga fall ger bort skivan gratis till de som inte kan betala. Men det är dyrt och tar tid, så då kunde folk gott plocka hem den istället och bespara henne kostnaden och besväret. Vilket inte hennes skivbolag lär gilla, men vad tusan. Stor eloge för en god tanke skall hon ha iaf. Jag kanske köper skivan för skojs skull 🙂 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frengers Postat 26 november 2004 Dela Postat 26 november 2004 syrran hade skivan, men hon gillade den inte, men jag råkade höra och tyckte det var speciellt på ett bra sätt...har lyssnat en del på skivan sen dess...gillar dock inte pianolåtarna...har för mig att det lät lite keyboard:igt.. men det kanske till och med var keyboard som spelades (nån vecka sen jag lyssnade nu)....men tyckte iaf inte det lät speciellt bra, och om det inte är äkta piano som spelas kan jag absolut inte förstå varför..... men harpalåtarna är sköna som fan, speciellt inledningsspåret "Bridges and Balloons"...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.