Jump to content
Annons

Ljudkorts trubbel


Tobias J

Recommended Posts

Mitt emu usb 0202 stökade med mig genom att ljudet blev distat emellanåt. Mailade emu och fick detta svar " Tobias,

This is bus flood. You need to update your chipset driver.

Thank You

Casey

EMU Systems

Kort och koncist. Nån som har erfarenhet av problemet? Hur löser man det?

Mailar emu i denna stund med samma fråga men det är lättare med svensk sympati 😛

Tack på förhand / Tobias

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mitt emu usb 0202 stökade med mig genom att ljudet blev distat emellanåt. Mailade emu och fick detta svar " Tobias,

This is bus flood. You need to update your chipset driver.

Thank You

Casey

EMU Systems

Kort och koncist. Nån som har erfarenhet av problemet? Hur löser man det?

Mailar emu i denna stund med samma fråga men det är lättare med svensk sympati 🙂

Tack på förhand / Tobias

På svaret låter det som om de tror att det är drivrutinerna till USB som måste uppdateras. Hämta alltså nya drivrutiner på moderkortstillverkarens hemsida och uppdatera.

Det kan också vara som Punkrockdude föreslår, att du har för många enheter inkopplade på USB. Alla enheter delar ju på bandbredden, så det är lätt hänt att det blir överbelastat - och det räcker att du ha en enhet som är USB1.1, så kör portarna inte med USB2-hastighet (om nu ljudkortet klarar det i normala fall...). Om du dessutom låter porten spänningsmata någon enhet, i stället för att spänningsmata enheterna separat med nätdel till alla, så går kommunikationen ner på halv duplex och gör det ännu svårare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...