Swedhome Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Detta Ă€r enligt mitt tycke det bĂ€sta gitarrsolot, ever đ Obs: Se hela...
KillwithSkill Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jo, sett den förut! Han spelar helt respektlöst. Han fullkomligt bara leker med gitarren. Som ett odjur som leker med sitt byte innan han dödar den. Som om det bara var en del av hans vardag. Typ ni vi andra gÄr pÄ muggen sÄ gör han det dÀr istÀllet. Han kan fan inte komma frÄn jorden.
Limpan Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jo, sett den förut! Han spelar helt respektlöst. Han fullkomligt bara leker med gitarren. Som ett odjur som leker med sitt byte innan han dödar den. Som om det bara var en del av hans vardag. Typ ni vi andra gÄr pÄ muggen sÄ gör han det dÀr istÀllet. Han kan fan inte komma frÄn jorden. precis!!! sjukt e de
DieHard (oregistrerad) Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Jo, sett den förut! Han spelar helt respektlöst. Han fullkomligt bara leker med gitarren. Som ett odjur som leker med sitt byte innan han dödar den. Som om det bara var en del av hans vardag. Typ ni vi andra gÄr pÄ muggen sÄ gör han det dÀr istÀllet. Han kan fan inte komma frÄn jorden. precis!!! sjukt e de Det finns gott om suverÀna gitarrister som folk plankar men inte fan gÄr det planka vai. Det Àr bara lÀgga ned att ens försöka, det gÄr bara inte.
SvartSaft Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) Kul att vara bakgrundsmusiker dÀr... Undras om dom kÀnner sej i bakgrunden....? :-) TillÀgg: Jag kikade pÄ lÀnkarna dÀr i högerkanten till videon, och kollade en lÄng stund pÄ den hÀr: ...innan jag kom pÄ att det var fejk! :-) Redigerat 14 juni 2008 av SvartSaft
KillwithSkill Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 HÀr Àr ett solo som jag fan fÄr tÄrar av. Sjukt snygga harmonier ihop med solot som tar fan pris i hÀng och det dÀr alla tjatar om hela tiden, nÀmligen kÀnsla! Finns en del klipp med det hÀr Àr nog bÀst kvalité pÄ hitills. Lyssna pÄ hÀnget!
Memphis Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) Vai och Petrucci FTW! đ /M Redigerat 14 juni 2008 av Memphis
Limpan Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Kul att vara bakgrundsmusiker dĂ€r... Undras om dom kĂ€nner sej i bakgrunden....? :-) TillĂ€gg: Jag kikade pĂ„ lĂ€nkarna dĂ€r i högerkanten till videon, och kollade en lĂ„ng stund pĂ„ den hĂ€r: ...innan jag kom pĂ„ att det var fejk! :-) LOL! đł Denna Ă€r ju superhĂ€rlig, e ju gjort av han den dĂ€ra snubben som dubbar över gitarrister, Ă„ han gör de sĂ„ bra oxĂ„. Denna Ă€r nĂ€stan min favorit, haha sĂ„ himla kul!! đ Vai Ă€r en GitarrGud, hoppas verkligen inte nĂ„n tror att de faktiskt Ă€r han som spelar detta haha..
Memphis Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 (redigerat) đł Jag skulle vilja veta vem han Ă€r som göra alla dessa roliga kĂ€nda-gitarrister-parodierna. (HĂ€r Ă€r orginalet för er som inte sĂ€tt den LĂ€nk) /M Redigerat 15 juni 2008 av Memphis
jesus Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Jag hĂ„ller med! Vai och Petrucci, finns det nĂ„ mer att begĂ€ra!? đł Kolla gĂ€rna in mitt solo som jag har skrivit, inte samma genre som vai och dem men, haha! :
Biran Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 (redigerat) Jag hĂ„ller med! Vai och Petrucci, finns det nĂ„ mer att begĂ€ra!? đ Kolla gĂ€rna in mitt solo som jag har skrivit, inte samma genre som vai och dem men, haha! : Jobba bort ditt sura vibrato du har, sĂ„ kommer ditt gitarrlir att lyfta regĂ€lt đł Redigerat 15 juni 2008 av Biran
Biran Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Detta Ă€r enligt mitt tycke det bĂ€sta gitarrsolot, ever đ Obs: Se hela... Det hörs tydligt vem Vai tagit lektioner av en gĂ„ng i tiden, oavsett sĂ„ e Vai en kompetent gitarrist đł
Memphis Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 (redigerat) Detta Ă€r enligt mitt tycke det bĂ€sta gitarrsolot, ever đ Obs: Se hela... Det hörs tydligt vem Vai tagit lektioner av en gĂ„ng i tiden, oavsett sĂ„ e Vai en kompetent gitarrist đł Ja, Satriani fĂ„r man inte glömma. đ OcksĂ„ ruskigt duktig gitarrist, det Ă€r kul att se dom jamma tillsammans pĂ„ G3. /M Redigerat 15 juni 2008 av Memphis
Vallhagen Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Kul att vara bakgrundsmusiker dĂ€r... Undras om dom kĂ€nner sej i bakgrunden....? :-) TillĂ€gg: Jag kikade pĂ„ lĂ€nkarna dĂ€r i högerkanten till videon, och kollade en lĂ„ng stund pĂ„ den hĂ€r: ...innan jag kom pĂ„ att det var fejk! :-) LOL! đł Denna Ă€r ju superhĂ€rlig, e ju gjort av han den dĂ€ra snubben som dubbar över gitarrister, Ă„ han gör de sĂ„ bra oxĂ„. Denna Ă€r nĂ€stan min favorit, haha sĂ„ himla kul!! đ Vai Ă€r en GitarrGud, hoppas verkligen inte nĂ„n tror att de faktiskt Ă€r han som spelar detta haha.. Fan det dĂ€r Ă€r ju brilliant:)
jesus Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Jag hĂ„ller med! Vai och Petrucci, finns det nĂ„ mer att begĂ€ra!? đ Kolla gĂ€rna in mitt solo som jag har skrivit, inte samma genre som vai och dem men, haha! : Jobba bort ditt sura vibrato du har, sĂ„ kommer ditt gitarrlir att lyfta regĂ€lt đ du Ă€r inte den Ă€nda som sagt det, haha đ Jag jobbar pĂ„ det đ
Larsson Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Detta Ă€r enligt mitt tycke det bĂ€sta gitarrsolot, ever đ Obs: Se hela... Det hörs tydligt vem Vai tagit lektioner av en gĂ„ng i tiden, oavsett sĂ„ e Vai en kompetent gitarrist đ jag har ingen aning om vem Vai tatt lektioner av.. vem har han tatt lektioner av egentligen?? đ skitbra solo iaf.
punkrockdude Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Detta Ă€r enligt mitt tycke det bĂ€sta gitarrsolot, ever đ Obs: Se hela... Det hörs tydligt vem Vai tagit lektioner av en gĂ„ng i tiden, oavsett sĂ„ e Vai en kompetent gitarrist đ jag har ingen aning om vem Vai tatt lektioner av.. vem har han tatt lektioner av egentligen?? skitbra solo iaf. Joe Satriani, men jag tycker att Vai har mer dynamisk kĂ€nsla. Han kör frĂ„n mjukt mjukt spel till fullt drag pĂ„ ett underbart vis. Satriani Ă€r mer Rock oftast.
Emil Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 PÄminner lite om porrfilmsmusik i mina öron, smaken Àr som sagt som baken.
bettygoesagogo Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 PÄminner lite om porrfilmsmusik i mina öron, smaken Àr som sagt som baken. SjÀlv tÀnkte jag pÄ nattradion. SÄn dÀr instrumental musik som spelas indrÀnkt i en reverbmatta. Men visst blir man imponerad av hans spelskicklighet - fast nÀr han drar handen genom hÄret lite sÄ dÀr nonchalant (och inövat) blir jag mest full i skratt.
Swedhome Postat 16 juni 2008 TrÄdstartare Postat 16 juni 2008 PÄminner lite om porrfilmsmusik i mina öron, smaken Àr som sagt som baken. SjÀlv tÀnkte jag pÄ nattradion. SÄn dÀr instrumental musik som spelas indrÀnkt i en reverbmatta. Men visst blir man imponerad av hans spelskicklighet - fast nÀr han drar handen genom hÄret lite sÄ dÀr nonchalant (och inövat) blir jag mest full i skratt. HallÄ dÀr! Om Stevie Vai spelar pÄ den högra scenen och Kent pÄ pÄ den vÀnstra, vilken scen skulle du gÄ till? (lÀs gÀrna min trÄdl om Karaoke, sand och vatten sÄ förstÄr du vad jag menar) Med vÀnlig hÀlsning: Arne (Swedhome)
Swedhome Postat 16 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 juni 2008 Jag hĂ„ller med! Vai och Petrucci, finns det nĂ„ mer att begĂ€ra!? đ Kolla gĂ€rna in mitt solo som jag har skrivit, inte samma genre som vai och dem men, haha! : Du Ă€r riktigt duktig, hĂ€ftigt att du skriver sjĂ€lv.! Du skall fĂ„ lite konstuktiv kritik ocksĂ„....LĂ„ter lite för mekaniskt i mina öron, prova att lira/trĂ€na pĂ„ fri kĂ€nsla till lite enklare bakgrunder, typ blues, dĂ„ kan du hitta dina egna, riktigt personliga vĂ€gar över brĂ€dan. Jag saknade ocksĂ„ lite publik-kontakt framför kameran, vem Ă€r du? StĂ„ pĚ!!! Hoppas fĂ„ höra mer av dig đ Med vĂ€nlig hĂ€lsning: Arne (swedhome)
JJRockford Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Ok, kontrar med nÄgra jag ocksÄ: (Den Àr Àr riktigt seriös faktiskt) Jesus; Bra solo!! Men jobba lite pÄ ditt vibrato och dina bends sÄ kommer det att vara riktig vÀrldsklass!!
joachime Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 HallÄ dÀr!Om Stevie Vai spelar pÄ den högra scenen och Kent pÄ pÄ den vÀnstra, vilken scen skulle du gÄ till? (lÀs gÀrna min trÄdl om Karaoke, sand och vatten sÄ förstÄr du vad jag menar) Med vÀnlig hÀlsning: Arne (Swedhome) Jag har lÀst trÄden och förstÄr inte vad du menar.
DivineCo Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 FörstÄr inte heller. Jag hade nog valt Kent Àven om Vai Àr en mer teknisk gitarist. I min bok skriver Kent dock betydligt bÀttre lÄtar. Dom mÄ vara lite gamla och trötta men det Àr ingen slump att dom Àr sveriges mest framgÄngsrika rockband.
tAUG Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 FörstĂ„r inte heller. Jag hade nog valt Kent Ă€ven om Vai Ă€r en mer teknisk gitarist. I min bok skriver Kent dock betydligt bĂ€ttre lĂ„tar. Dom mĂ„ vara lite gamla och trötta men det Ă€r ingen slump att dom Ă€r sveriges mest framgĂ„ngsrika rockband. Rockband Ă€ven, om Kent faktiskt rĂ€knas som rock blir jag nĂ€stan ledsen âșïžđź Vai var ju lĂ€rling hos Zappa ett tag ocksĂ„. Det mĂ€rks en del det med
bettygoesagogo Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 PÄminner lite om porrfilmsmusik i mina öron, smaken Àr som sagt som baken. SjÀlv tÀnkte jag pÄ nattradion. SÄn dÀr instrumental musik som spelas indrÀnkt i en reverbmatta. Men visst blir man imponerad av hans spelskicklighet - fast nÀr han drar handen genom hÄret lite sÄ dÀr nonchalant (och inövat) blir jag mest full i skratt. HallÄ dÀr! Om Stevie Vai spelar pÄ den högra scenen och Kent pÄ pÄ den vÀnstra, vilken scen skulle du gÄ till? (lÀs gÀrna min trÄdl om Karaoke, sand och vatten sÄ förstÄr du vad jag menar) Med vÀnlig hÀlsning: Arne (Swedhome) Utan att lÀsa din trÄd (jag ber om ursÀkt för min lÀttja), sÄ svarar jag utan tvekan Kent. Helt enkelt dÀrför att jag gillar band. SÀrskilt band frÄn bruksorter med arbetarbakgrund och som tar sig sjÀlva pÄ lite för stort allvar och gÀrna hÀvdar att de vill vara indie fast de sÀljer ut arenor. SÄdana band som gÀrna hÀvdar att de lyssnade pÄ Marc Bolan, fast alla vet att de egentligen lyssnade pÄ Dio (som alla tonÄringar frÄn bruksorter med arbetarbakgrund). Ja, ungefÀr sÄna band gillar jag. Och Marc Bolan förstÄs....
Elephanttea Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 jag kanske Àr den enda gitarristen i vÀrlden som tycker att Vai suger. Och Petrucci har mer kunskap Àn kÀnsla för melodier... för mycket Berkeley. Lyssnar hellte pÄ band Àn gitarrister. Hellre Dimebag och John Frusciante Àn Vai och Satriani... fast Buckethead Àr en av fÄ som lyckas vara originell och kreativ... alla andra kör samma gamla skalor och försöker att vara snabbare. Vad hÀnde med lÄtskriveri... hellre Àn musiker som skriver bra lÄtar och bra solon. Larry Carlton, t.ex., skrivit nÄgra av de bÀsta solon.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.