Jump to content
Annons

Tyck till om vår demo!


cherub

Betyg  

20 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      1
    • 4
      6
    • 3
      2
    • 2
      3
    • 1
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN 1: Portfolio

LÅTNAMN 2: Collect me

LÅTNAMN 3: Sucker lovers cliché

LÅTNAMN 4: The new way

LÅTNAMN 5: Events 4 a.m.

ARTIST/GRUPP: The Chalk Outline

GENRE: pop/rock

DEMOLÄNGD: ca 18 min

KOMPOSITÖR: The Chalk Outline

PRODUCENT: The Chalk Outline

EV. MEDVERKANDE: Rickard Johansson, Jonathan Nyberg, Kim Johansen

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: ca 5 MB st

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNKAR:

http://www.downhill.se/tco01.mp3

http://www.downhill.se/tco02.mp3

http://www.downhill.se/tco03.mp3

http://www.downhill.se/tco04.mp3

http://www.downhill.se/tco05.mp3

Allt är inspelat hemma i vardagsrummet under första semesterveckan i sommras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt.

Jag laddade bara hem de två första låtarna. Det är mastigt att ta alla låtarna i en gallup tycker jag. Sången låter lite tunn tycker jag. Nu är det ju en färdig demo, men jag skulle nog dubba leadrösten ett par gånger. Jag tycker inte att sången är helt okej inspelad det blir inget djup i sångljudet. Mycket mellanregistrigt i in lyssning.

Come and collect me är ju en lysande låt. 😆

Det låter lite gitarristmixat. D v s gitarrerna tar nästa upp för mycket av ljudbilden bitvis. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag laddade ner den sista med. Jo den sticker ut. Blev så nyfiken att jag tog trean och fyran också. Ett lite obehagligt brummande i slutet av låten (5:an) .. Från gitarrfösrstärkare?

Jag tycker generellt att det är samma problem genoom alla låtarna. Sången saknar botten och topp och är för mellanregistrig. Jag skulle dubba sången ett par gånger och göra den lite fylligare. Sedan skulle jag jobba mer med nivåerna mellan instrumenten.

Låtarna är skitbra helt enkelt. Jag gillar sån här lite "in-your-face-pop"

Lite mera arbete med mixen bara. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tjoflöjt!

har bara lyssnat på den första! Skön smashing pumpkins-vibe.

Tycker ljudbilden är bra för genren. Mycket bra refräng!

en grej bara: kan man inte hoppa över åttondelarna på hihaten i versen så blire mer tryck i refrängen kanske?

Aj fan, färdig demo... nåja, potential helt klart!

peeace

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar gitarren i början på första låten. Gitarrljudet och stuket påminner mig om låten Coma Girl med Joe Strummer And The Mescaleras. Refrängen kunde haft mer tryck, t.ex. starkare distade gitarrer.

Jag gillar detta väldigt skarpt faktiskt! Och kritiken om refrängen ska du ta med en nypa salt. Jag är själv långt ifrån att vara riktigt bra på inspelning och mixning.

Skicka nu ut detta till skivbolag!

MvH Rickard Gerthsson

Link to comment
Dela på andra sajter

En sönderspelad genre av tusentals band, men jag tycker ändå ni sticker ut lite grann med intelligenta melodier och emellanåt också ganska eget (gitarr)sound (liknar tidiga Church i kompet).

Collect me, är bäst i den här högen tycker jag.

PS: Musikstilen Viktor, skulle jag kalla nånstans mellan Indie/Powerpop om jag letade i nån skivback, men varför kategorisera..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att låtarna överlag är bra. Men de är nästan för lika varandra, utom den sista.

Gitarrerna och basen låter bra, men det känns som att sången inte hör hemma i låtarna. Den sticker liksom ut för mycket, kanske har med det tunna ljudet att göra.

Trummorna låter lite stela, det är väl samplingar?

Sångaren skulle kunna vara sångare i ett Smashing Pumpkins tribute band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kul att så ånga har svarat och tyckt till!

Det tunna ljudet kan bero på att vi suttit och mixat på mina datorhögtalare som visserligen är bra som datorhögtalare men kan nog luras lite och förvränga verkligheten. Den har en subba som trycker till lite oxå och för det låta tyngre än vad det är!

Att låtarna låter lite lika och har samma tempo har vi hört förut och det kommer vi givetvis jobba på till nästa gång. Då har jag förhoppningsvis investerat i ett par monitorer oxå...

Vi ska försöka få upp en hemsida... nångång i framtiden! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte illa. Men trummisen borde köra lite mer varierat komp, tycker jag! Just nu känns det som om hihatsen har samma rytm som basen, vilket blir lite trist.

Fast jag lyssnade bara på de två första låterna, så jag kanske inte ska uttala mig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skum musik (possetivt).

Tycker att det låter som om ni använt lite konstig kompressor på sången. Plus att den distar på några ställen.

Samt att på den sista låten så kommer det in en distad gitarr vid 2:40 som är alldeles för mycket pannad.

Men det possetiva är att musiken är bra! Och att ni alla gör det ni ska bra.

Ni får betyg 4 av 5!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...