Jump to content
Annons

aolsson

Recommended Posts

från digis nyhetssida:

New features in Pro Tools 6.7 software include:

-RTAS™ instruments on TDM Aux inputs

-Support for multiple plug-in outputs

-MIDI Step Input window

-New MIDI Detective option (accessible via the Beat Detective window)

-Beat Detective LE and MIDI Detective now included in Pro Tools LE

-TC/E tool now includes support for MIDI regions (in addition to audio)

-Unique Tempo Editor pane

-Powerful new Tempo and Time Operations windows

-Tick (musical tempo)-based Audio, Aux and Master tracks

-Straightforward management of external MIDI devices on Windows XP

-Windows support of MIDI Time Stamping and Digidesign MIDI I/O™

-Flexible color-coding of regions and tracks

-New Undo History window

-Non-administrator support for Macintosh and Windows

-Enhanced Windows interoperability with legacy Macintosh sessions

-Many more detail enhancements

mer info!

...och info om syncronic för er som inte har sett den ännu...

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska jag betala 75 dollars bara för att jag råkade köpa min 002R några månader innan 25:e sept?... 😄

Lite surt att Digi inte ens låter oss som köpte system under våren/sommaren få ens en uppgradering gratis!

Sitter nog kvar på 6.4 och surar ett tag till... och uppgraderar när jag slutat tycka synd om mig själv.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Microlab (oregistrerad)

Jag tycker det är goda nyheter. Midifunktionerna i Pro Tools har ju inte varit i klass med Cubase och Logic tidigare, men helt klart är detta ett jättelyft!

Kan jag köra allt Pro Tools slänger jag gladeligen mitt Cubase i papperskorgen. Vissa vitala midifunktioner finns ju nu i 6.7. För att inte tala om Beat Detective! Och som den gamla analogräv man är välkomnar jag stegprogrammeringen!

Som sagt, inga revolutionerande midinyheter, men tillräckligt för att jag kan gå över till Pro Tools 100%. Det betalar jag gladeligen några spänn för. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har absolut inga problem med att betala för programmen jag använder, det tycker jag man ska göra..

Men jag köpte min Digi002r i juni, och får inte ens en "billigare" uppdatering fast mitt system är mindre än ett halvår gammalt. Det känns lite tråkigt, även om uppdateringen är bra och värd pengarna så känns det inte som för mycket begärt med gratis uppdatering inom ett år från det man köpt produkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är skillnaden mellan "vanliga" Beat Detective och det Beat Detective LE som inkluderas i 6.7? Någon som har jobbat med Beat Detective förrut? Är det likt recycle?

Skillanden är något förenklat att Beat Detective för TDM kan analysera och bearbeta flera kanaler på en gång, typ ett helt trumset på separata kanaler. BD LE arbetar bara på ett spår, mono eller stereo.

Inte helt jämförbart med Recycle även om den till vissa delar gör ett liknande arbete. Du kan analysera en ljufil för att sedan ”slica” upp den likt Recycle. Men här stoppar likheten ..

Du kan direkt från BT kvantisera audio materialet, antingen via standard kvantisering eller groove mallar.

Man kan även vända på det, dvs analysera en ljudfil (typ en trumloop) och anpassa tempotracket efter det, dvs få en massa små tempo ändringar i tempotracket .

Avslutningsvis så kan man analysera en loop eller annat med sväng och skapa kvantiseringsmallar från det, både för MIDI (med bibehållen velocity från loopen) och audio.

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! Det verkar ju jättebra. Den begränsningen som är inlagd i BD LE verkar inte så farlig. Bara lite mer jobb. Jag har annars sett att folk har klagat på BD LE på DUC.

Antar att man inte kan spara rexfiler från BD. Det vore ju jättebra så att man slipper köra recycle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...