Jump to content
Annons

Justice gör kontroversiell musikvideo


Recommended Posts

Idag skriver DN om videon till Stress med Justice. Det är inte varje dag en musikvideo gör avtryck i samhällsdebatten, men kanske inte så konstigt denna gång...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=769416

Videon finns givetvis på Youtube. Känsliga tittare varnas, som man brukar säga:

http://www.youtube.com/watch?v=DYd7Tdefpe4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eh okej, fattar inte grejen, handlar det bara om att väcka uppmärksamhet för att sälja mer eller? Jag ser bara massa omotiverat våld utan sammanhang. Kan möjligen tolkas som en kommentar till media, där ju ofta våldet i sig verkar vara mer intressant än orsakerna bakom... men jag vetefan, från ett så opolitiskt och estetikkåt band som Justice är det svårt att ta detta på allvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Intressantaste videon jag sett på länge. Verkligen något helt annat än alla dessa klonade hip-hop videos med guldkedjor och brudar som skakar på häcken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om Medan vi faller.

Skönt att alla spelar Justice i händerna... De visste med all säkerhet hur folk skulle reagera, så varför inte? Samma grej som när Lars Norén skriver ner folk i sin dagbok och alla plötsligt måste ha en åsikt. Upphovsmännen får gratis reklam, tidningarna får nåt att skriva om: Alla är glada.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Listigt av dem att göra låten så ointressant. För att inte sno uppmärksamhet från videon, liksom.

Ja låten är det knappast någon som kommer att komma ihåg. Om den skulle ha legat uppladdad här på forumet skulle den ha passerat ganska så obemärkt förbi. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Listigt av dem att göra låten så ointressant. För att inte sno uppmärksamhet från videon, liksom.

Ja låten är det knappast någon som kommer att komma ihåg. Om den skulle ha legat uppladdad här på forumet skulle den ha passerat ganska så obemärkt förbi. 🙂

Njaa... det är ett av de starkaste spåren på en allmänt hyllad skiva... som bland annat nominerats till en Grammy förra året... lite över forumstandard...

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant för övrigt att flera tvkanaler har bojkottat videon för att den skulle vara rasistisk... 🙂

Vill inte vara "den" men det tycker jag är märkligt med tanke på hur gärna man visar sexistiska videos. 🙂

EDIT: Ska tillägga att jag tycker "non-caucasian" skådespelare även gör att kritik mot segregation kommer fram på ett annat sätt.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...