Jump to content
Annons

ISO för audio-cd?


Dingbats

Recommended Posts

Jag har lyckats bränna två ex av min skiva som funkar felfritt i alla spelare, men sen efter jag uppgraderade operativet slutade brännarprogrammet fungera, så sen dess har jag inte lyckats få det att funka :rolleyes: Men då tänkte jag att man kanske kan rippa ett av de fungerande exen som en avbild som man sen bara kan bränna som dataskiva och så funkar det? Eller går inte det med audio på samma sätt som med data?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har lyckats bränna två ex av min skiva som funkar felfritt i alla spelare, men sen efter jag uppgraderade operativet slutade brännarprogrammet fungera, så sen dess har jag inte lyckats få det att funka :rolleyes: Men då tänkte jag att man kanske kan rippa ett av de fungerande exen som en avbild som man sen bara kan bränna som dataskiva och så funkar det? Eller går inte det med audio på samma sätt som med data?

Har aldrig provat men kan inte se några problem i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För grejen är ju att den inte ska rippa den spår för spår, utan verkligen varenda bit på kopian ska vara exakt som originalet.

Jag har inte skivan tillgänglig nu, men sen när jag får tillbaks den får jag väl bara prova antar jag. Men det är bara en vanlig ISO man ska göra då eller, inget speciellt för att det är audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

För grejen är ju att den inte ska rippa den spår för spår, utan verkligen varenda bit på kopian ska vara exakt som originalet.

Jag har inte skivan tillgänglig nu, men sen när jag får tillbaks den får jag väl bara prova antar jag. Men det är bara en vanlig ISO man ska göra då eller, inget speciellt för att det är audio?

jag tror inte det ska vara några problem

kan programmet göra en iso av din audio-cd så blir det en exakt kopia om jag fattat rätt

det är ju ändå bara ettor å nollor även där

Link to comment
Dela på andra sajter

För grejen är ju att den inte ska rippa den spår för spår, utan verkligen varenda bit på kopian ska vara exakt som originalet.

Jag har inte skivan tillgänglig nu, men sen när jag får tillbaks den får jag väl bara prova antar jag. Men det är bara en vanlig ISO man ska göra då eller, inget speciellt för att det är audio?

jag tror inte det ska vara några problem

kan programmet göra en iso av din audio-cd så blir det en exakt kopia om jag fattat rätt

det är ju ändå bara ettor å nollor även där

Jag tycker det. Problemet jag kan se är väl om programmet man bränner med sen vill att man ska typ ange ett namn på skivan eller nånting, och då blir det ju inte längre exakt... Men som sagt, jag får prova och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

För grejen är ju att den inte ska rippa den spår för spår, utan verkligen varenda bit på kopian ska vara exakt som originalet.

Jag har inte skivan tillgänglig nu, men sen när jag får tillbaks den får jag väl bara prova antar jag. Men det är bara en vanlig ISO man ska göra då eller, inget speciellt för att det är audio?

jag tror inte det ska vara några problem

kan programmet göra en iso av din audio-cd så blir det en exakt kopia om jag fattat rätt

det är ju ändå bara ettor å nollor även där

Jag tycker det. Problemet jag kan se är väl om programmet man bränner med sen vill att man ska typ ange ett namn på skivan eller nånting, och då blir det ju inte längre exakt... Men som sagt, jag får prova och se.

I nero. Välj Image-recorder. Om du sedan väljer cd-copy så blir det en exakt kopia, den känner själv av om det är audio eller data, så det behöver du inte tänka på. Om du vill bränna en ny image-fil så gör du det från dig hårddisk och då skriver du in all info du vill ha så kommer alla skivor som bränns från den image-filen se lika dana ut, inkusive namnet på skivan. Svårare än så är det inte, eller har jag missat något i tråden??

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...