Jump to content
Annons

Sponsorer?


berra_-

Recommended Posts

Tjena.

Bandet har lyckats skeppa hem ett kontrakt i staterna. Men det är ett ganska litet bolag så dom har inte direkt pengar dom vill satsa, just nu i alla fall , på att ta oss över till staterna. Men vill fixa väldigt mycket bara vi tar oss dit.

Kan man söka sponsorer för den här typen av saker? Är det någon som har erfarenhet av detta? Vart vänder man sig?

mvh berra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Backa bandet lite här nu.. När ni blev "sajande" på skivbolaget "over there" vad hade dom för planer då??? Hur skulle dom få er musik dit??? Låter som ni blivit signade av nåt opålitligt skitbolag ju.. Om nån i USA är intresserade av er musik så måste dom ju ha en plan för att få över er dit också.. "right" ???

Annars kan jag signa er för endast 2 kronor bara ni vill spela på Vatican City (Italien).. Vi är endast 770 innevånare men 2 kronor multiplicerat med invånarantalet i USA.. Tja du fattar själv 😉

"Dont let the search for glory blind you" som en kändis sa en gång.. Gissa vem?

Tjena.

Bandet har lyckats skeppa hem ett kontrakt i staterna. Men det är ett ganska litet bolag så dom har inte direkt pengar dom vill satsa, just nu i alla fall , på att ta oss över till staterna. Men vill fixa väldigt mycket bara vi tar oss dit.

Kan man söka sponsorer för den här typen av saker? Är det någon som har erfarenhet av detta? Vart vänder man sig?

mvh berra

Link to comment
Dela på andra sajter

Backa bandet lite här nu.. När ni blev "sajande" på skivbolaget "over there" vad hade dom för planer då??? Hur skulle dom få er musik dit??? Låter som ni blivit signade av nåt opålitligt skitbolag ju.. Om nån i USA är intresserade av er musik så måste dom ju ha en plan för att få över er dit också.. "right" ???

Annars kan jag signa er för endast 2 kronor bara ni vill spela på Vatican City (Italien).. Vi är endast 770 innevånare men 2 kronor multiplicerat med invånarantalet i USA.. Tja du fattar själv 😉

"Dont let the search for glory blind you" som en kändis sa en gång.. Gissa vem?

Tjena.

Bandet har lyckats skeppa hem ett kontrakt i staterna. Men det är ett ganska litet bolag så dom har inte direkt pengar dom vill satsa, just nu i alla fall , på att ta oss över till staterna. Men vill fixa väldigt mycket bara vi tar oss dit.

Kan man söka sponsorer för den här typen av saker? Är det någon som har erfarenhet av detta? Vart vänder man sig?

mvh berra

Nu kanske jag uttryckte mig klumpigt. Det är meningen att vi ska dit. Och dealen blev att vi betalar flygbiljetterna. Så vi ska över... Men det är alltid trevligt att få lite sponsring på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...