Jump to content
Annons

Record spår för spår?

Recommended Posts

Musikalkanal (oregistrerad)
Postat

Har förstått att det bästa alternativet vid inspelning är genom ljudkort till datan, där man sedan kan mixa och redigera, men jag skulle hellre vilja jobba med nån form av hårdvara istället, porto eller så.

De jag undrar är vilken shysst porto eller hårdvara kan man spela in spår för spår? Alltså först lägga trummbeat sedan spela upp trummbeatet och då spela in gitarr, sedan bas, så att allt blir samma spår i slutänden istället för olika filer för varje instrumment? Har bas, gitarr, digitala trummor, mixerbord etc. så nu fattas bara inspelningen.

tack på förhand

Annons
Musikalkanal (oregistrerad)
Postat

Okej om jag frågar så här då, Kan portor överhuvudtaget spela in instrument på instrument dvs först recorda trummor, sen recorda gitarr o.s.v ?

Postat

Visst kan man göra så på en digitalporta också - men du är mycket mer begränsad när det gäller antal spår och när det gäller redigeringsmöjligheter, så jag skulle absolut föredra en dator... Jag vet inte om det ens finns midi på portorna, så där finns ytterligare begränsningar...

Postat
Okej om jag frågar så här då, Kan portor överhuvudtaget spela in instrument på instrument dvs först recorda trummor, sen recorda gitarr o.s.v ?

Yamaha AW1600 är sjyst porta med 8 preamps. Man kan spela in på alla 8 in kanaler samtidigt eller var och en för sig och maxantalet spår man kan spela in är 16 st.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.