Jump to content
Annons

Jag skäms över att vara man...


Valle

Recommended Posts

Denna tråd känns som spik-i-foten-historien med Hasse och Tage... så slutklämmen blir;

Säg mig Lithium, vartnånstans ska du åka på semester??

Edit: Känner igen retoriken från inlägg för några år sedan,

Nattvaktaren? Nån nisse vid nickname CCD? Någon..

☺️😲🙂

Rätt nickname ska vara DBD, sorry my bad,

Var så länge sen jag läste tråden men jag minns respektlösheten... Retoriken i jämförelsen med din är slående.

Håll ögonen på inlägg #4

https://www.studio.se/index.php?showtopic=7070

På vilket sätt har jag varit respektlös?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är för jä...gt det som har hänt med Engla.Tycker synd om hennes mor och resten av familjen samtidigt som jag ryser av tanken över att det kunde ha hänt till vem som helst.Det som är så sorligt är att det kommer att hända igen för det här samhället är riktigt sjuk!Det går psykopater till höger och vänster om oss som vården inte har plats för och då händer det grejer!

Har en polare som jobbar på Huddinge häktet och enligt honom så är det bara en bråkdel av alla pedofil fall som vi kan läsa om i tidningar!

Sen har vi alla idioter som inte har någonstans att ta vägen och då ser svenska fängelser med alla nöjen riktigt attraktiva ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju totalt missuppfattat vad vi (eller vad jag har försökt) disskuterat. Givetvis håller jag med dig om att Anders Eklund är ett stort jävla svin och att han för sina handlingar borde sitta inne för resten av sitt liv. Jag tycker också att din reaktion över det han åstadkommit är helt befogad.

Har du öht läst något av mina inlägg - vad är det du tror jag vill ha sagt egentligen?

Nej, Lithium! Det var faktiskt du som "totalt missuppfattade" — vilket du klart och tydligt skyltade med i ditt första svarsinlägg.

Att jag enligt din uppfattning har "totalt missuppfattat vad vi (eller vad [du] har försökt) disskuterat" kan givetvis bero på min, av dig påstådda, oförmåga och/eller ovilja att förstå vad du skriver. Fair enough! Men snälla, tro inte för en enda sekund att jag är dum i huvudet.

Du undrar, vad är det jag tror du vill ha sagt egentligen?

Ingen aning, Lithium! Inte en blekaste aning alls! Jag skapar en tråd i lilla Englas namn, sänder mina tankar till henne och hennes anhöriga. Jag deklarerar också min avsky över dels Anders Eklund som individ, dels det faktum att han släckt Englas endast 10 år unga liv. Och som en riktig högfärdsblåsa dyker du upp och ploppar ur dig något så ovidkommande som "Det dör ett barn i svält var femte sekund - skäms du när du äter också?" — bara för att delar av trådens ämnesrubrik gav dig tillfälle att göra det.

Därefter upplever jag det som att du inte ägnar dig åt annat än att direkt och indirekt jaga mig med blåslampa om huruvida jag anser att barn av olika nationalitet är olika värda. Du beter dig nästan som om du var besatt av tanken på att jag faktiskt värderade barn olika — och att din klimax skulle uppnås om jag gick ut med en sorts "offentlig bekännelse". Men "bekännelsen" uteblir, uppenbarligen likaså din klimax, vilket resulterar i att dina upprepande argument (läs: försök) börjar nästas in i varandra och bli så komplexa att faktiskt även du själv inte tycks förstå vad du skriver.

Tänk på att det är du som har skapat och drivit ett sidospår i den här tråden om hur du "värderar" barn/människor — inte jag. Trots att du insinuerar det, så har jag varken bekräftat eller dementerat mina egna "värderingar" (med undantag för nämnda svin ovan), och inte heller kommenterat dina. Och varför har jag inte gjort det...?

För att det inte har någonting alls att göra med mordet på lilla Engla!

Jag accepterar dina eventuella brister i såväl respekt som din förståelse för den här tråden, men försök åtminstone respektera min önskan att här och nu, ovillkorligt, få sända mina tankar till lilla Engla och hennes anhöriga.

Är det OK med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skäms över att vara man pga. att en man har dödat ett barn - borde du då inte skämas varje gång du äter, då bristen på mat dödar ett barn var femte sekund? Då jag inte tror att du är dum i huvudet så borde du själv med lite enkel logik kunna räkna ut att om så inte är fallet så blir slutsatsen den att det enskilda barnets (Engla) liv är mer värt än andra barns liv.

Detta föder då ett moraliskt dilemma: är ett svenskt barn värt mer än ett icke svenskt barn?

Jag vet vad jag hade svarat (NEJ) om du vill svara något annat så är det ok, jag kan förstå om man värderar människor med samma härkomst som sig själv högre än andra. Om du inte vill svara på frågan pga. du inte tycker att den har något med tråden i sig att göra, så skall jag inte "jaga" dig mer.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du tycker att jag har förstört din tråd. Jag menade aldrig att vara otrevlig eller respektlös från början. Du startade en tråd med ett påstående och jag ställde en fråga ang. påståendet. Detta uppfattades av dig som otrevligt och respektlöst (om jag har förståt saken rätt), och eftersom jag inte fick något konkret svar på frågan så försökte jag förklara vad jag menade om och om igen.

Jag inser nu att jag inte kommer att få något svar på frågan och ber ärligen om ursäkt om jag åstadkommit dig någon irritation eller eventuell förödmjukelse. Så om du inte misstycker så skall jag nu lämmna dig, din tråd och dina tankar till lilla Engla ifred.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

... när det finns såna jävla svin som Anders Eklund — mannen som mördade lilla Engla Juncosa Höglund.

Jag kan inte med ord beskriva vad jag anser om den här mördaren och den art han tillhör... förutom att han helt enkelt måste vara Moder Naturs största jävla tabbe.

Det värsta är — om han inte döms till sluten psykiatrisk vård — att han förmodligen kommer att hållas avskild från andra fångar eftersom hans "säkerhet till liv" kommer att vara i fara. Anders Eklund har släckt minst två liv, varav ett endast 10 år gammalt. Och p.g.a. detta ska hans "rättigheter" stärkas när/om han placeras i fängelse. En tragisk ironi vi människor dessvärre måste finna oss i. Vi lever trots allt i en demokrati.

Frågan är bara, är det här åbäket till mördare, Anders Eklund, verkligen en människa?

Alla mina tankar går till lilla Engla och hennes anhöriga.

Jag förstår vad du syftar på, men jag känner ingen som helst gemensamhet med "Eklund"... Och varför ska jag då skämmas...

Det gåt lite åt hållet "Män är djur, tycker inte du det?" 😉

Hela händelsen uppe i Dalarna är en av dom mörkaste och sorgligaste i svensk kriminalhistoria...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du syftar på, men jag känner ingen som helst gemensamhet med "Eklund"... Och varför ska jag då skämmas...

Alltså, så här i efterhand ångrar jag bittert den där förbannade titeln (Jag skäms över att vara man...). Den orsakade min tråd mer skada än nytta. Särskilt en glad debattör ältade skiten om och om igen och drev ämnet åt ett helt annat håll, bara på grund av titeln. Hade jag förstått att titeln skulle ge den effekt den gjorde hade jag givetvis istället valt något i stil med "Usch, vad hemsk han är, den där Anders Eklund". Då hade Eklund som svin kanske fått mer fokus än vad tråden tillät.

Titeln var inget annat än en metafor för att beskriva min förtvivlan över att vi män(niskor) faktiskt har den sjuka förmågan att begå Eklundska brott. Den speglar på inga sätt att Eklunds brott skulle vara värre än t.ex. en regerings som tillåter landssvält. Inte heller ska min titel ÖVERHUVUDTAGET — och detta är jävligt viktigt — ses som att jag på något sätt "känner [någon] gemensamhet med 'Eklund'". Förutom det faktum (tyvärr) att han är av samma kön som jag och 3 000 000 000 andra män här på Tellus.

Normalt sett hade en eventuellt illa vald titel inte spelat mig någon roll — t.ex. om jag hade skrivit en tråd om gitarrer eller monitorer. Men det Eklundska brottet var så känsloladdat att fokusen på titeln blev lite "fel".

Sist vill jag säga följande: Oavsett vad jag har sagt i detta och andra inlägg ovan, så är det ingen annans fel än mitt eget att tråden drev käpp rätt åt ett annat håll än det var tänkt från början. Det var en slarvig titel, och jag kommer definitivt att vara lite mer noggrann nästa gång jag väljer titel (beroende på vart jag vill tråden ska leda).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte min mening att späda på någonting negativt...

Utan mer en reaktion på titeln som sagt...

Jag är ganska trött på att som man bli utpekad som om jag bara är kåt, korkad och våldsbenägen...

Det är makten som ska diskuteras, det är den som missbrukas både av män och kvinnor på ofantligt många olika sätt...

Ha D gött... ☺️

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...