Jump to content
Annons

Avdankad gammal musiker...


Ironoak

Recommended Posts

... som har hittat tillbaka till lite av glÀdjen med musiken genom de möjligheter att skapa musik i ProTools! =)

Har spenderat större delen av min yrkesverksamma karriĂ€r i en dansbandsbuss, vilket har varit oerhört dödande för just glĂ€djen att hĂ„lla pĂ„ med musik - inte för att det Ă€r nĂ„t fel pĂ„ dansbandsmusik - den Ă€r betydligt roligare att spela Ă€n att lyssna pĂ„, men det Ă€r ju Ă€ndĂ„ inte min grej! đŸ˜Č

SĂ„, eftersom jag nu (Ă€ntligen) börjat komma igĂ„ng med mitt ProTools system och hittade det hĂ€r forumet, sĂ„ tĂ€nkte jag att det hĂ€r blir nog ett bra stĂ€lle för en sĂ„n som mig?! 😉

SÄ, Hej pÄ er allihop! Hoppas ni har en bra dag, det har jag Àn sÄ lÀnge, trots 2 decimeter nysnö hÀruppe i SkellefteÄ!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
... som har hittat tillbaka till lite av glÀdjen med musiken genom de möjligheter att skapa musik i ProTools! =)

Har spenderat större delen av min yrkesverksamma karriĂ€r i en dansbandsbuss, vilket har varit oerhört dödande för just glĂ€djen att hĂ„lla pĂ„ med musik - inte för att det Ă€r nĂ„t fel pĂ„ dansbandsmusik - den Ă€r betydligt roligare att spela Ă€n att lyssna pĂ„, men det Ă€r ju Ă€ndĂ„ inte min grej! 🙂

SĂ„, eftersom jag nu (Ă€ntligen) börjat komma igĂ„ng med mitt ProTools system och hittade det hĂ€r forumet, sĂ„ tĂ€nkte jag att det hĂ€r blir nog ett bra stĂ€lle för en sĂ„n som mig?! 😛

SÄ, Hej pÄ er allihop! Hoppas ni har en bra dag, det har jag Àn sÄ lÀnge, trots 2 decimeter nysnö hÀruppe i SkellefteÄ!

Jo de e rÀtt sÄ mycke snö lite lÀngre ner i VÀsterbotten oxÄ... huvvaligen.

VĂ€lkommen hit! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VÀlkommen. HÀr har du en som aldrig kunna bli avdankad eftersom jag aldrig var nÄgot.

🙂

Hmm... Vet inte riktigt om jag "var" nĂ„got heller... Men avdankad blev jag likf*rbenat... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VÀlkommen. HÀr har du en som aldrig kunna bli avdankad eftersom jag aldrig var nÄgot.

🙂

Hmm... Vet inte riktigt om jag "var" nĂ„got heller... Men avdankad blev jag likf*rbenat... 🙂

Haha det Ă€r inte lĂ€tt inte 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 mĂ„nader senare...
Ana (oregistrerad)

Hej!

Jag blev just medlem, och det hÀr Àr fallet;

jag vet inte om du Àr rÀtt person att svara pÄ min frÄga, men jag tar en chansning :rolleyes:

i ett par Ärs tid har jag trÀffat producenter, musiker, o annat teknik-folk o stÀllt samma frÄga; hur kan jag skapa in egen hemmastudio, utan att spendera flera hundra tusen? jag vill egentligen bara ha möjlighet att spela in röstprov med redan fÀrdiga bakgrunder och egna demos. isolering o allt sÄnt dÀr Àr mindre viktigt. jag undrar va tusan jag ska köpa fÀr utrusting??? jag e total nybörjare. vet ingenting. o sÄ undrar jag va för musik-skapar-program jag kan köpa till min pc? för att göra beats, spela in piano, osv...

alla jag frÄgat undviker att svara. den hÀr sajten Àr lite mitt sista hopp, som jag hittade genom den dÀr 118100-tjÀnsten dÀr man kan frÄga vad som helst. jag vill bara ha svar! om du inte kan hjÀlpa mig, vet du ngn annan hÀr inne som kan???

tack pÄ förhand.

MVH Ana

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)
Hej!

Jag blev just medlem, och det hÀr Àr fallet;

jag vet inte om du Àr rÀtt person att svara pÄ min frÄga, men jag tar en chansning :rolleyes:

i ett par Ärs tid har jag trÀffat producenter, musiker, o annat teknik-folk o stÀllt samma frÄga; hur kan jag skapa in egen hemmastudio, utan att spendera flera hundra tusen? jag vill egentligen bara ha möjlighet att spela in röstprov med redan fÀrdiga bakgrunder och egna demos. isolering o allt sÄnt dÀr Àr mindre viktigt. jag undrar va tusan jag ska köpa fÀr utrusting??? jag e total nybörjare. vet ingenting. o sÄ undrar jag va för musik-skapar-program jag kan köpa till min pc? för att göra beats, spela in piano, osv...

alla jag frÄgat undviker att svara. den hÀr sajten Àr lite mitt sista hopp, som jag hittade genom den dÀr 118100-tjÀnsten dÀr man kan frÄga vad som helst. jag vill bara ha svar! om du inte kan hjÀlpa mig, vet du ngn annan hÀr inne som kan???

tack pÄ förhand.

MVH Ana

Billigaste om din dator har FireWire anslutningar Àr:

Behringer Podcast Studio 995:-

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?articleId=488091

Den har allt du behöver för att lÀgga sÄng:

Mick

Hörlurar

Ljudkort

Mixer

Samt bundlad programvara.

SvÄrslaget prismÀssigt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Billigaste om din dator har FireWire anslutningar Àr:

Behringer Podcast Studio 995:-

Är paketet sĂ„Ă„Ă„ billigt nu?

Jag minns nÀr enbart ljudkortet kostade sÄ mycket och var ett prisvÀrt kort för nybörjaren.

Med en liten mixer i paketet fÄr man tvÄ mikpreampar och dÄ matchas konkurrenterna i budgetsektionen.

Kan det bli mer prisvÀrt? Jo förresten, de skickar med mikrofonen och ett par hörlurar ocksÄ. Det Àr galet billigt att skaffa budget-hemstudio idag. :rolleyes:

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det Behringer paketet Àr knÀppt billigt. SvÄrt att matcha med alla prylarna som ingÄr.

Skulle man vilja köpa ett inspelningsprogram som Àr proffisgt och billigt sÄ gÄ man och registrerar sig hos www.mackie.com och dÄ kan man köpa Tracktion 2 för 30$....

Och vÀlkommen till er bÄda förresten, Ironoak och Ana.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vÀlkommen, vad blir det för musik nudÄ nÀr du spelar eller blir det dansband i fortsÀttningen ocksÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 mĂ„nader senare...
vÀlkommen, vad blir det för musik nudÄ nÀr du spelar eller blir det dansband i fortsÀttningen ocksÄ?

NÀÀÀÀ... Nu fÄr det rÀcka med det!

Det blir en del reklamjinglar eftersom jag har "kontakter" att prÄngla ivÀg det.

Men i huvudsak blir det ju sĂ„nt jag sjĂ€lv vill göra, sĂ„ liiiiiite tyngre Ă€n dansbandsmusik ska det nog kunna bli?! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

NÀÀÀÀ... Nu fÄr det rÀcka med det!

Det blir en del reklamjinglar eftersom jag har "kontakter" att prÄngla ivÀg det.

Men i huvudsak blir det ju sĂ„nt jag sjĂ€lv vill göra, sĂ„ liiiiiite tyngre Ă€n dansbandsmusik ska det nog kunna bli?! 😆

Skelleftebo!? 😉

Jag bodde dÀr hela barndomen och ungdomen, tills detta Är.

Redigerat av wmm
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...