Jump to content
Annons

Två volymparametrar i Cubase


Hakan2000

Recommended Posts

Hej. Jag är lite förvirrad när det gäller volymen i Cubase. I mixern ser jag två spår som heter som mitt ljudkort. Ett är först bland spåren och det andra är sist. Den till vänster visar betydligt mindre volym än den till höger. Jag tror att dessa är samma som finns längs till höger på transport panel. Kan någon förklara skillnaden på dessa. Vilken är det jag ska använda för att kolla mastervolym?

Tacksam för hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
I transportpanelen syns mycket riktigt små mätare, men den mätare som är mest aktuell är den som återger

den utgång du använder, som standard skapas en som heter Stereo out.

Tack. En fråga till bara... Det finns även två stycken mätare för CPU, längst till vänster på transport panel. Det händer mycket i den vänstra, men väldigt sällan något i den högra. Vad är detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang de 2 mätarna för CPU: Din processor har nog 2 kärnor, och cubase och windows kan fördela uppgifterna över dessa.

"Input" är alltså ljudingången på ditt ljudkort. Om du kopplar in en mic och hojtar så ska den där mätaren ge utslag.

Mitt tips är att du gör en liten djupdykning i manualen tills du greppar grunderna. Annars kommer du nog behöva posta ett par hundra inlägg till här :rolleyes: Går nog snabbare att läsa manualen menar jag.

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...