Jump to content
Annons

Inställningar för Rewire.


Pesek

Recommended Posts

Jag kör Reason 4.0 ihop med Cubase SX3. Cubase används endast för att köra sångspår idag via Rewire, allt annat görs via Reason. Problemet jag har är att när jag har kopplat ihop de båda programmen och ska spela in så missar Cubase första takten.

Det går att lösa genom att i Reason dra in hela arrangemanget en bit men jag anser att det inte ska behövas. Det kanske är en bugg att första takterna missas, men jag hoppas innerligt att det är någon inställning som jag inte fixat till.

Hur ska jag gå tillväga för att hela arrangemanget kommer med vid Rewire koppling? 😆

Jag har alltså Reason 4 slave'at via Rewire till Cubase SX 3 för att kunna lägga på röster.

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har nåt liknande.

När jag kör ReWire med Cubase S4 så blir början av första takten långsammare än resten av låten. Första slaget kommer direkt, sen är det precis om systemet tänker efter en stund, innan allt går i rätt tempo igen.

Jag brukar också lösa det genom att starta låten på andra takten.

Men, visst, så ska man inte behöva göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

På en den gamla goda tiden med band och tidskod så tog jag alltid och startade på takt 5.

Detta av två skäl:

1. Man var helt säker på att bandaren och midisynken hittat varandra.

2. Lättare att ha ett jämnt antal takter förskjutna när man skall kopiera och flytta grejer.

🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...