Jump to content
Annons

Byta Korg SP300 mot modul och mindre klaviatur


Multirobot

Recommended Posts

(Om någon moderator tycker det här inlägget skulle passa bättre någon annan stans får ni gärna flytta det.)

Mitt Korg SP300 börjar bli för stort för min lilla lägenhet och jag funderar på att byta ut det mot ett något mindre klaviatur och en modul istället. Anledningen är att det finns inga elpianon som är mindre som har tillräckligt bra ljud, och pluggar i all ära men jag vill kunna sätta mig ner och spela utan att behöva slå på datorn.

Så har ni några tips? Det bästa vore ju om jag slapp lägga ut extra, borde kunna få uppåt 7000 papp för korgen. Men jag gissar att om man ska ha en modul med bra pianoljud innehåller den en massa andra bra ljud och blir därför dyr som satan. Men men.. föreslå gärna!

:: m

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Modul: Köpa nytt= dyrt, köpa begagnat = vrakpriser numera, då många går över till mjukvara.

En Roland XV-serien är inte dumt, t.ex. XV-2020 bör kosta 2-3000 beggad.

JV är generationen innan, kolla in JAM som säljer ut gamla JV-1080 för 1800:- (!). Mycket synth för pengarna! JV-1010 har lite sämre DA, men å andra sidan bättre pianoljud. Lite kompaktare och tråkigare interface på 1010:an (ingen vettig display). Bör kosta 1000-1500 beggad.

Yamaha Motif och Triton rack är snäppet dyrare, smaksak om de är bättre.

Som ett kompakt keyboard skulle jag kunna rekommendera edirol PCR-800, 61 tangenter är det då. 76 tangenter = kanske CME UF7.

7000 låter mycket för en beggad SP300, men sista idioten är ju heller inte född...

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...